Jump to content

Jet MTFD April 2022

appelvrouw

Recommended Posts

Heb je nog een polletje oerprei?

Ik heb nog een paar knollen aardappel Baltic Fire over, dat is een aardappel met een felrode schil. Daarvan kan ik wel 2 poters voor je meebrengen.

En misschien nog wel een paar knollen door-en-door rode/paarse aardappels (maar daar moet ik ff van kijken hoe mooi die poters zijn)

• Like 1

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Ondertussen weet ik welke ik over heb en kan deze meebrengen,

beauté blanche bio (100/250gr)   1x   1x geënt
morgane F1  (gewone ronde rode tomaat) 1x
uovo Roseo (coctail eivormig, laagblijvende struik) 1x
Cuor di Bue (een coeur de boeuf rood) 1x
sweet carmeros pink (30-50 gr) 1x  1x geënt
couer de boeuf bicolor  1x
Coeur de boeuf geel 1x ( Angela)
Coral queen 2x  1x geënt
Ananas 2x
indigo bio apple 1x 1x geënt
Brutus (rode vleestomaat) 1x
Rocco (bruine vleestomaat) 1x
couilles de taureau (vleestomaat) 1x
Merveille de Wilrijk (rood 120/180gr) 1x
Yellow giant Belgium (gele vleestomaat) 1x
Menhir F1 (vleestomaat rood) 1x
Anna's multiflora (40/60gr rood) 1x

plantjes zien er ongeveer zo uit (links geënt, rechts niet), de geënte zitten 1,5/2 weekjes achter, ze beginnen pas terug te groeien. 

Als je er een aantal wil reserveer ik ze voor jou en of even afstemmen met @Oudholland die zocht er ook, ik heb helaas van de meeste maar eentje over.

686693135_WhatsAppImage2022-04-17at9_18_15PM.thumb.jpeg.21178b4c00b60245fd30c02436ba6313.jpeg

57 minuten geleden, redzebra zei:

Cuor di Bue (een coeur de boeuf rood) 1x
sweet carmeros pink (30-50 gr) 1x  

1x geënt Couer de boeuf bicolor

Wow wat een mooie keuze soorten! Als het mag en kan dan graag deze 5 planten.  Deze laatste twee hebben ook heel intrigerende namen! geënte tomaten heb ik nog nooit gehad, is de Coral Queen of de Ananas geënt? De Ananas is wel heel erg smakelijk hè, mag ik die ook?  Wat kan ik jou geven?

57 minuten geleden, redzebra zei:

Merveille de Wilrijk (rood 120/180gr) 1x
Yellow giant Belgium (gele vleestomaat) 1x

Edited by appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Voor mij prima, ik ben al lang blij dat ik ook wat tomaten kan uitzoeken. @redzebra ik heb in m'n eigen topic al gereageerd, maar voor het overzicht nog even hier, ik liet m'n oog vallen op de Coral queen geënt, Ananas, Brutus en de Anna's multiflora.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Het is de sweet carmeros  die geënt is begrijp ik. Superleuk! Ook met de andere soorten ben ik blij, behalve de ruilen op de middag en de gele Ida van Jorieke heb ik nog geen enkele tomaat gezet. Die Belgische gigant, heb je die al gehad? Tomaat Rocco kon ik niet vinden. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

De Belgische giant is voor mij ook de eerste maal, die Rocco kan je inderdaad niet vinden, die is ooit door mijn overleden buurman uit Italië van zijn zuster meegebracht die teelden die blijkbaar al lang, maar ik heb nooit een naam meegekregen, dus voor labelen van het zaad heb ik die naar hem vernoemt.

edit:

ziet er zo uit 

1214622623_WhatsAppImage2021-07-31at16_57_50.jpeg.14781845c064d24e7476c4b86fa6926f.jpeg

Edited by redzebra
  • Like 1

hallo,

Heb je nog wat zaadjes van de Anna's multiflora en een plantje van de moederkruid?

Groetjes van Claudia

P.S. heb veel tomatenzaden..weet niet wat je wilt. MIjn tomatenplanten zijn half maart gezaaid en nog niet megagroot, maar heb zeker wat leuks over

Edited by Claudy