Jump to content

Jet MTFD April 2022

appelvrouw

Recommended Posts

Hier mijn lijstje, is vooral voor het plezier😊

Kijk regelmatig, ik ga niet steeds zeggen dat er iets nieuws bijstaat, maar update indien extra aanbod zich aandient.

Aangeboden:

1/ Ik heb 2 x een YAkon plant, net opgepot zie mijn laatste update in de aanbieding.

2/ ik kan helleboris zaailingen oppotten..kleur vergeten, er stond een pot waar de zaailingen zijn..ik gok rood/paars. Nog één potje te vergeven.  

3/ een mini tamme kastanje,    van een boom in Torgny’ bewaard en gezaaid

4/ enkel kleine plantjes citroenmelisse

5/ lieve vrouwe bedstro

6/ dan kan ik ook nog allerlei kruiden die uitgezaaid zijn en al weer aardige planten zijn oppotten:

Koningskaars, bont Barbara kruid, hartgespan, St janskruid, moederkruid, blauwe smeerwortel en vraagt u maar wie weet heb ik het.

7/ ergens waren enkele teentjes oerprei blijven zitten in de tuin dat is nu een polletje. Daar heb ik twee potten mee gevuld:

91EA62E5-31C4-433A-9405-5766912566AB.thumb.jpeg.42c73d825c20e2d6279ed074bb66742f.jpeg

8/ potje met een opgegraven bol vergeten olifantenknoflook..zie foto + pot met opgegraven grote solo olifant knoflook

9/  zaden van roze en rode snijbiet, eigen oogst zaden 2021 kiemtest gedaan.

10/ ik heb verschillende tomaten zaden/soorten. Het is een beetje laat, maar als je iets zoekt kan je het vragen. Ik ga hier niet de hele lijst neerzetten, ik kijk ook wel in jullie topic of je iets vraagt. Ik heb toegang tot een grote hoeveelheid soorten via de tuinclub hier, dus oek je al lang een speciale soort, vraag maar, ik kan altijd hier informeren of er zaadjes van zijn. 

11/ boeken: 1/ kippen encyclopedie, 2/ wilde bloemen 

12/.  2 x siertabak only the lonely..ik plant ze aan t begin in de kas ( aantrekken bestuivers) en gebruik het blad om op topjes met luizen te leggen

1 x mariadistel

13/ vandaag 4/4 gezaaid: slangenradijs en stengelsla( celtuse). Ik weet niet of het 23 april af genoeg gegroeid is om te verspenen. 

Gevraagd:

1/ Tomatenplanten, van grote tomaten, heirloom, voor in de kas. Bijvoorbeeld Ananas, Noire de Crimee, Green zebra, Russe Rouge enzovoorts

Ik wil ook graag een beetje grote planten zeg maar, een zaailing van 1 à 2  centimeter eind april vind ik te klein. De bedoeling is dat de planten meteen de kas in, en meteen geplant ook. 

2/ crosnes en oca/knolcapucien knolletjes.

3/zaailingen rode en of spitskool 

4/ hemerocallis, daglelie. Een andere kleur dan de geijkte bekende oranje.

Ik zoek nog een gele.

5/ bladselderij, gaat er iemand zaaien of kan iemand een plantje voor me kopen? Hier vind ik het niet als plant. 

6/ groenteplanten! Pompoen, meloen, courgette etc. Ook zou ik graag wat dorperwten verkrijgen..als zaad of eventueel al voorgezaaid, nog mooier.

Afspraken

Geef aan Ciska: smeerwortel s.uplandicum, helleboris, longkruid, lieve vrouwe bedstro, hartgespan en potje met paarse morgenster en hartgespan

Geef aan Vincent: kruidenthee en Frau Mieze S. Aardbeien

Geef aan Nas: helleboris zaailingen en citroenmelisse

Geef aan Henk: halve liter eau de Lié

Geef aan Angela:

Geef aan Jorieke: kastanjezaailing en geld brie, citroenmelisse.

Geef aan Arja: een lege en 1,5 volle pot bon maman en mierikswortel, geld suiker

Geef aan Anna: blauwe smeerwortel en bont barbarakruid

Geef aan AC: pot bramenframbozengelei

Geef aan OH: oerprei

Geef aan Jo:

neem mee naar Zelhem: eau de Lie, appelsap, chips, wc papier plantjes zaaitafel 

Krijg van Ciska: 3  grote tomaten, penstemon?

Krijg van Vincent: tomaten Jerusalem, oca en summer of love tomato,oude Duitser, groene zebra, cloe

Krijg van Henk: 2 x Rondo druif gedroogde heermoes en selderij

Krijg van Nas: vleestomaat..welke?

Krijg van Jorieke: tijmplantjes, bergbasil, zoete aardappel Radioso, tomaat plantjes

Krijg van Arja: passevite, doperwten, suiker

Krijg van AC: zoete aardappel WittevE

Krijg van Anna: tomaat plantjes

Krijg van OudH crocosmania en enkele poters, baltic fIre

Krijg van Yuras: tomatenplanten

Krijg van Redzebra: tomatenplanten

53524EC1-0C7C-435D-A913-CEA2E303F008.thumb.jpeg.4bd19c8198286be5f0dfc2019d0367c5.jpegE2FCE7AF-FAC6-4E7E-BB79-975EB773E2B7.thumb.jpeg.58817e9db57ed694623ecb15d0ca71b8.jpeg69425D01-B9BF-4E05-A729-CDEAC8DCEDEE.thumb.jpeg.f8c494ea8d686ad2c857a41d15be00c9.jpeg

Edited by appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik kan er twintig kwijt in de kas. Ik ga ervan uit dat ik zeker met meerdere mensen kan ruilen, ik heb er al vier in aanzegging nog 16 te gaan. En als het enigszins kan wil ik voor veel verschillende, zo niet voor allemaal verschillende soorten gaan. 2 of 3 planten zou al mooi zijn Cis. 

Mmmmm jij krijgt zaaiilingen van mij voor kruidenthee, maar ik zie dat je vooral de grote (vlees)tomaten wilt hebben voor in de kas.  Dit terwijl ik (voor de kinderen) eigenlijk vooral snack/roma/cherry teel.   Ik zal kijken of ik daar nog een mouw aan kan passen. Ik heb in elk geval zaden van "Jerusalem"

• Like 1

18 uren geleden, Nasuada zei:

houd ik mij aanbevolen

Ik stop gewoon voor iedereen een potje vol met zaailingen.

18 uren geleden, Nasuada zei:

rodekool van jou te ruilen voor een sappige vleestomaat

Beetje lastig, ik vraag namelijk beide😂

Edited by appelvrouw

Ok, Voeg ik 1x CCBPB toe aan t lijstje. Altijd leuk om te zien hoe de naam van een amateurkweker tot in de eeuwigheid zal voortleven onder tomatenliefhebbers. Is een kruising tussen haar oorspronkelijke tomaat (veelvuldig prijswinnaar) en een Black Krim. 

Hoeveel ruimte heb je nog in je kas?  Ik kwam bij t zaaien vandaag diverse middelgrote (bv Chloé) en grote tomaten tegen, zoals "Old German" en nog een paar (laat nog weten welke). Die Groene Zebra heb ik als het goed is ook.

Zat! We hebben 30 potten ingegraven, waarvan sommigen trouwens meer kleinere planten zullen bevatten. Of paprikaas, die heb ik al gezaaid. Green zebra wil ik heel graag. En die oude Duitser zocht ik jaren geleden maar had ik nooit! Gerne danke schön! Wat kan ik jou daar dan voor geven?

Een tuinvriendin van mij is wat laat met het zaaien van snackpaprika's dus mocht je daar een paar planten van over hebben dan graag.  En anders komen we er sowieso toch wel uit? Ik zal 1x een Oude Duitser noteren en 1x Chloé en dan nog 2 of 3 andere grote rassen (zoek ze dit weekend op).  AC heeft gelijk dat Green Zebra niet groot is, trouwens dus wil je die wel/niet hebben.  

Niet groot die geen zebra maar wel erg lekker. Snack paprika is niet opgekomen. Ook de yellow monster nauwelijks. Er zitten nog opnieuw zaden in de grond Ik hou je op de hoogte. En alvast bedankt. 

Boeken, ik heb er te over, sommige dubbel of driedubbel in onderwerp. Deze twee lijken me mooi voor moestuinforummers. 
Kippen encyclopedie 336 blz.

Wilde bloemen 468 plantensoorten

beide zeer uitgebreide werken. Het kruiden boek is met tekeningen.

Er komen waarschijnlijk nog wat boeken bij.

916E66E1-C4EE-4258-A269-C814EEEFBFA6.thumb.jpeg.eb4dd292e8b061e722e7803a42a86fbe.jpeg

68F49CBB-C5F1-40F6-BFB1-54F810BEAF20.thumb.jpeg.8eaafe1fab5a1a568e8f43d72fa4b06a.jpeg

F9B25275-D6E0-4F88-9488-FB4DC618D43D.thumb.jpeg.d080fd175a70a13c737ed96bcb3e15c9.jpeg