Jump to content

Jet MTFD April 2022

appelvrouw

Recommended Posts

Jawel heb ik zeker! Dit zijn o.a. De potjes die ik gevuld heb met de kruiden uit het kruidenperk. 
zeg maar welk potje(s) je wilt:

Linksboven potje met hartgespan, bont Barbara kruid en enkele paarse morgensterren, rechtsboven alleen bont Barbara kruid, linksonder St. Janskruid, en rechtsonder ook met een fijnstraal.
577B731D-43DA-4E09-90C9-7C584AC7083A.thumb.jpeg.00c95cc64d49f62b59454340eb8b9634.jpeg

linksboven citroenmelisse, rechtsboven moederkruid, hondsdraf en duizendblad, linksonder hartgespan en rechtsonder weer citroenmelisse

2B3430CB-6487-4632-A0A3-A3E9CA077CB0.thumb.jpeg.75765cccae315f257609df03ea98802a.jpeg

linksboven fijnstraal, rechtsboven..ezelsoor? Linksonder koningskaars, rechtsonder fijnstraal

E87D422B-E49A-45E2-BFCE-ED0AA17D47C9.thumb.jpeg.3b0c5f1dcaedb57f5711693e69f9e818.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Potje met hartgespan graag...schijnt veel insecten aan te trekken..

Ik heb ooit eens bonte landkers gezaaid maar is nooit opgekomen, potje met de paarse morgenster en barbara kruid is ook okay. En heb jij toevallig ook ezelsoren staan? 

Blad lijkt erg veel op prikneus..en ik zoek echt ezelsoren. Roze prikneus heb ik wel..

Zoek jij verder nog iets?

Edited by Ciska

Op 31-3-2022 om 20:26, Ciska zei:

Blad lijkt erg veel op prikneus

Zou best kunnen hoor.. ik ben beter thuis in kruiden dan in zomaar bloemen. Ik reserveer gewoon beide potjes met Hartgespan voor je. De paarse morgenster is echt prachtig en nog eetbaar ook, haverwortel. 

Cis is weet niks behalve een gele roos die zoek ik nog maar heb jij hem?

Anna welzeker en alvast bedankt voor de allergrootste!:

7 uren geleden, Anna3 zei:

bonte landkers en blauwe smeerwortel?

Edited by appelvrouw

Hey Jet,

Heb wel een paar stekken staan van een gele roos toevallig, maar die zijn nog niet geworteld. Dat zal voor de komende MTFD wel niet worden. Wanneer ik weer stekken heb zal ik het tzt wel laten weten. 

• Like 1

OK volgend jaar een nieuwe kans Ciska.

zojuist opgepot, 2 x siertabak only the lonely..ik plant ze in de kas en gebruik het blad om op topjes met luizen te leggen

1 x mariadistel

gezaaid: slangenradijs en stengelsla( celtuse). Ik weet niet of het 23 april af genoeg gegroeid is om te verspenen. 

is er iemand die een bloempot oid met doperwten voor me wil voorzaaien?

Edited by appelvrouw

Jongens ik heb ook nog twee planten yakon voor wie wil! 
gevraagd, enkele pootaardappels voor in de pot. Bijvoorbeeld van verschillende soorten twee aardappels, bv pink fir appel, ratte, Vitelotte of iets anders bijzonders

Ik heb 6 soorten doperwten maar van alle maar tien zaden en dus plantjes. En wat peultjes. Zelfs als het allemaal opkomt. Is gewoon een beetje weinig. En ik moet nog even voor een behandeling aan de voet en ben dus in deze tijd wat inmobiel. Wat kan ik voor jou doen nog? Ik heb twee grote bon maman potten waarvan een gevuld en een heel kleintje..ook gevuld. 

Edited by appelvrouw

Ah ik snap het. Ik heb nog een stuk of 20 zaden, niet overdreven veel, maar ik gooi ze zometeen in de week, en morgen in een pot met aarde.

Ik ben nog op zoek naar Brave Hendrik en naar mierikswortel. Maar als je niks hebt is dat ook prima joh. En de potten (met inhoud) graag, ben ik blij mee.