Marinke Geplaatst: 10 september 2022 Geplaatst: 10 september 2022 Ik heb nog een komkommertje hangen maar die wil ik niet veelbelovend noemen, pas 6 cm. De teelwedstrijden zijn altijd leuk. In een ver verleden (ander account) toen nog meegedaan met de borlottobonen en de prei. Hulde aan de organisatie! 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 Ik denk dat dit misschien wel de laatste Sonja is hier - van Sonja 1. Er hangt nu alleen nog een kleine kromme Sonja, maar geen idee of die nog gaat groeien. Sonja 2 en 3 zijn een tijdje geleden geruimd. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 19 september 2022 Geplaatst: 19 september 2022 Mijn Sonja heb ik opgegeten. Ik had niet de verwachting dat die nog veel gaat groeien. Het seizoen is wel een beetje over. 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 25 september 2022 Geplaatst: 25 september 2022 Op 8-9-2022 om 22:21, Mai Pensato zei: Hier groeit mijn Sonja 2 nog gestaag verder. Er hangen nu drie vruchten aan, waarvan er 1 veel belovend is, dat is die waar ik op 24 aug een foto van stuurde. Deze is nu 24 cm lang en nog steeds vrij slank (3,5 cm doorsnee ongeveer) dus die gaat zeker nog wel een dag of 10 doorgroeien schat ik zo. Het zal lastig worden maar wellicht komt deze toch nog in de buurt van mijn (tot heden...) ranglijstaanvoerende exemplaar van 40,6 cm Ik heb gisteren mijn Sonja 2 opgeruimd. Zat nu helemaal onder de meeldauw. De veelbelovende vrucht is blijven steken op 31-32 cm, zie foto. En de 2 andere kleine vruchtjes zijn nauwelijks gegroeid. Ik had ook nog een andere normale komkommer (F1) en een snackkomkommer tegelijkertijd gezaaid en die doen het echt veel beter dan de Sonja. Diverse vruchten al geoogst en begint nu pas het eerste meeldauw-vlekje in te komen. Sonja is bij dus zeker geen blijvertje. Nog 6 dagen wachten en dan weten we wie de winnaars zijn..... 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
simonvb Geplaatst: 28 september 2022 Geplaatst: 28 september 2022 Bij mij is de buitenteelt Sonja op de kop 36cm geworden. De plant heb ik in totaal maar 3 komkommers laten produceren, was eigenlijk de bedoeling dat het er maar 1 ging zijn maar door een beetje luiheid en een reisje pas te laat ontdekt dat er al 2 "grotere" kleintjes aan waren, deze afgedaan toen ze tussen de 15-20 cm en al goed voor te eten waren. Had in totaal 3 planten gezet. Had nog een plant buiten staan maar deze al vroeg moeten ruimen wegens te veel aantasting van schimmel (bizar want niet veel regen gehad), een twee kleinere komkommers van kunnen eten. De komkommer in de serre mocht ik daardoor van mijn vriendin niet meer gebruiken voor de wedstrijd omdat we dan te weinig komkommers zouden hebben. Deze heeft het beste gegeven en was vanaf het begin ook de mooiste plant, de komkommers daar altijd afgedaan rond de 20 cm dus niet de moeite gedaan om te meten. Ik ga het ras Sonja niet opnieuw zetten. De buitenteelt van het ras Marketmore lukt hier veel beter, meer komkommers en de planten zien er veel beter, gezonder uit. Mijn inzending in de zomer: Niet veel meer gegroeid maar eindresultaat: 3 Quote
HuubvG Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Geplaatst: 28 september 2022 @simonvb, als ik het goed begrepen heb, geef je op: 36,0 cm onderdak. Zonder tegenbericht komt dat op de lijst als nr 7 van de top 10 onderdak en verdwijn ik van de 10de plaats. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 29 september 2022 Geplaatst: 29 september 2022 19 uren geleden, simonvb zei: Bij mij is de buitenteelt Sonja op de kop 36cm geworden @HuubvG Simon geeft toch aan buitenteelt? 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
HuubvG Geplaatst: 29 september 2022 Auteur Geplaatst: 29 september 2022 @Mai Pensato, je hebt gelijk. Ik werd afgeleid door deze zin: 22 uren geleden, simonvb zei: De komkommer in de serre mocht ik daardoor van mijn vriendin niet meer gebruiken voor de wedstrijd omdat we dan te weinig komkommers zouden hebben. Deze heeft het beste gegeven En was gaan denken dat 'deze' dus uit de kas was. Ik zal het direct corrigeren, dank voor de oplettendheid. @Allen, morgen 30 september tot 18u00 nog inzenden mogelijk! Even onder je verwaarloosde plant kijken of die langste, de állerlangste nog verstoppertje speelt? 4 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Op 29-9-2022 om 16:18, HuubvG zei: Allen, morgen 30 september tot 18u00 nog inzenden mogelijk! @Frans Gefeliciteerd met eerste plaats langste komkommer zonderdak !! 👏👍 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
HuubvG Geplaatst: 30 september 2022 Auteur Geplaatst: 30 september 2022 (aangepast) De teeltwedstrijd is ten einde. Winnaars Onder dak: De sonja van Mai Pensato, met een lengte van 40,6 cm Zonder dak (open lucht): De sonja van Frans, met een lengte van 37,4 cm @Mai Pensato en @Frans gefeliciteerd met deze knappe prestatie. Twee snoeischaren worden gegraveerd en gaan op weg naar jullie, veel plezier ermee! Alle deelnemers bedankt! Ik vond het een leuke wedstrijd, mede door jullie bijdragen. 30 september 2022 aangepast door HuubvG 13 3 Quote
Marinke Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd Mai en Frans. en bedankt voor de organisatie! Quote
Roland Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd aan beide winnaars Quote
Lia56 Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd beide en ook hulde aan @HuubvG voor jouw inzet. Veel werk verzet Dank je wel 💐 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd @Frans en @Mai Pensato!! En veel dank voor al het organiseer werk @HuubvG! Quote
hoekman Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd aan de winnaars. En maar weer bedankt voor de organisatie. En dan wil ik van de winnaars horen hoe ze die lange gekweekt hebben. Mijn snoeien van vrouwelijke bloemen heeft mij niet in de buurt gebracht van die joekels. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 (aangepast) Bedankt voor de felicitaties en @HuubvG ook van mijn kant heel erg bedankt voor het organiseren. Eerste keer dat ik meedoe en meteen prijs 😉 30 september 2022 aangepast door Mai Pensato Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Liesje Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd aan de winnaars! En dank aan @HuubvG voor de organisatie. Ik vond het heel leuk om mee te doen! Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Gefeliciteerd en bedankt voor de organisatie! Op naar de teeltwedstrijd 2023! Quote
Frans Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 5 uren geleden, Mai Pensato zei: @Frans Gefeliciteerd met eerste plaats langste komkommer zonderdak !! 👏👍 Insgelijks "collega" voor jouw prestatie in de binnenteelt. En voor @Huub een virtueel gegraveerde pluim voor de organisatie en uitstekende begeleiding van deze wedstrijd. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2022 Hierbij wil ik @henkg bedanken voor het regelen van de twee gegraveerde snoeischaren. De aanschaf, naar de graveerder brengen en ophalen, dan de verzending naar de winnaars @Frans en @Mai Pensato. Op de achtergrond, samen met het MTF team, meedenkend en meewerkend geweest. Henk, bedankt! 8 Quote
Liekie Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 Van harte gefeliciteerd beide winnaars!! En... wat is nu het geheim? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 Proficiat Mai en Frans! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mai Pensato Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 (aangepast) Op 14-8-2022 om 08:11, henkg zei: Over de nr. 1 bij onderdak (Mai Pensato): Van harte gegund, maar persoonlijk zou ik graag zien dat iemand met een kortere forumnaam 1ste wordt. Enige reden: ik regel altijd het graveren van de snoeischaar. Een lange gebruikersnaam gaat slecht passen binnen de zeer beperkte ruimte. Zo ben ik ook tegen een wedstrijdgroente als 'Nieuw-Zeelandse Spinazie'. Ik met mijn "lange forumnaam" (google maar eens wat die betekent..) heb dus toch gewonnen. 😃 Wat komt er op te staan, hoe beperkt is de ruimte? 1 oktober 2022 aangepast door Mai Pensato Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
mdubbelm Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 On 9/30/2022 at 8:27 PM, Goudsbloempje2 said: Gefeliciteerd @Frans en @Mai Pensato!! En veel dank voor al het organiseer werk @HuubvG! Ook namens mij! Het was een moeilijke wedstrijd, nagenoeg geen oogst. Ben benieuwd naar volgend jaar! Quote
tuinLB Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 Gefeliciteerd aan de winnnaars en dank aan de organisator en compagnons. Wederom een leuke wedstrijd. Ik blijf het ieder jaar toch weer leuk vinden om 1 specifieke plant net dat beetje extra aandacht te geven om het "goed" te doen in de wedstrijd. Dus ongeacht wat de wedstrijd volgend jaar wordt. Ik meld me alvast aan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.