Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2022: komkommer


HuubvG

Aanbevolen berichten

Besloten dat deze 2 dikkerdjes er maar aan moeten. Minstens 22 cm ging ik van uit na de laatste meting en voila.
e9577b1d02cb6d4ea981713d3e206a75.jpg

Er is niet alleen in de breedte veel bijgekomen, maar zowaar ook nog wat in de lengte. Buitenlucht zonder afdakje: 23,5 cm!

db6d1ddd3fa3b435dcc7c75a55ecefc5.jpg

92868bcb58e39850ab98d48682d9cc78.jpg


Mijn 5-jarige zojuist:
MAMAAAA, NEEEEHHH!!! Dat is je wedstrijd komkommer. Die mag je niet plukken.
Gniffel. De waarschuwingen werken soms dus wél. Als je het maar vaak genoeg op dreigende toon herhaald.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sonja is een enthousiast type, van kleine naar grote augurk. Het is hier sowieso een dolle boel met onkruid en meeldauw en uitgebloeide, in het zaad schietende slangenradijs. 

 

20220804_184446.thumb.jpg.70096a06cfb389c93350d5a5407603cd.jpg

 

En het zou me niet verbazen als ze al haar energie steekt in de grootste vrucht, en de vier kleintjes gaat afstoten. Normaal haal je die dingen natuurlijk weg, maar ik ben eigenwijs en wil weten wat ze gaan doen.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de sonja's uit de kas opgeruimd. Meer nog dan meeldauw begon spint een probleem te worden. Bi het opruimen kwamen nog verschillende dikke jongens tevoorschijn.

 

sonja88.thumb.JPG.ed5c4caf8da543aa6a59de2fca2e12da.JPG

 

De langste was 38.2 cm en dat wordt dan mijn laatste inzending voor de wedstrijd wat de binnenteelt betreft.

 

sonja89.thumb.JPG.fe5cdfd1b34de1744a5cc9bc0054f23a.JPG

 

sonja90.thumb.JPG.c37900fdfc4f5bc8a3f0ccd0db068fb8.JPG

 

  • Like 5

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wel zeker dat je het doel van deze wedstrijd juist omschreven hebt Huub ? Moest het niet zijn: wie teelt de meeste kilo's ? :)

 

sonja91.thumb.JPG.c7b997766167871e087556c6cc927040.JPG

 

Het afvoeren naar de composthoop zal morgen in besloten kring plaats vinden.  Dat ze tot mooie compost mogen wederkeren. ;)
 

  • Like 11

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jorieke123 zei:

39,5 cm volgens mijn meting. 

Pfoeh...die zag er veelbelovend uit, gelukkig is hij net op tijd gestopt met groeien 😁

  • Like 4

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed dat we niet voor de meeste kilo's gaan @Frans, dan kwam er helemaal niets eetbaars op tafel. Helaas kan ik niet bij de ter compost storting aanwezig zijn, ik heb het te druk met het administratief verwerken van al die inzendingen.

 

Wel heel leuk om te zien hoe de komkommers zoal opgemeten worden. Creatief bedacht vaak, top! Ook het aantal inzendingen bewijst dat de wedstrijd volop leeft.

 

Nog bijna 2 maand te gaan, kijken wat laatbloeiers er nog van weten te maken. Hier twee iele planten met drie mini Sonja's, die passen nog tussen de schuifmaat.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, MSDG zei:

Sonja staat stil.

 

Die laatste van mij (40+) heb ik ook extra lang laten hangen maar na een week geen lengtegroei toch afgesneden.

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...