Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De zaden-carrousel 2e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Featured Replies

Geplaatst:
Geplaatst:

De Blijde doos is ondertussen in Frankrijk aangekomen. Supertop, wat is het ondertussen een groot en vol ding geworden!

Ik heb een vraagje: Er zit een of twee seizoenen van Groei en Bloei in..ik vroeg me af of ik die kan ruilen voor andere jaargangen van mijzelf die ik ondertussen uit heb gelezen ( ik herlees ze ieder jaar..per seizoen) Op de Groei en Bloei`s staat de naam van Guus...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Klopt zijn van mij, maar ik had die dubbel dus heb ze er maar in gedaan. Ik heb nog een kast vol maar nog niet gelezen. In de doos zitten geen jaargangen aleen losse nummers.

Omdat het kan.

Geplaatst:

Ok, ik begrijp dus dat ik ze kan nemen en weer andere nummers er voor in de plaats doen? Ik heb ook nog mooie nummers van "Mijn eigen tuin"..het blad van Mien Ruys, erg leuk om te lezen.

Geplaatst:

Ik heb de halve avond met mijn neus in de doos gezeten..het blijft leuk Het valt me op dat de samenstelling behoorlijk verandert is sedert vorig jaar..ook van mijn eigen zaden vond ik maar weinig terug!

Vraagje..er zit een grote zak met ?doperwten? in..van wie en wat? Of zijn het peulen oid?

Geplaatst:

ik wordt wel steeds nieuwsgieriger.... ik hoop volgende keer echt mee te kunnen doen!

Geplaatst:
Goed geregeld Jorieke! Gé, ik hoopte dat je hem voor mij in NL op de bus wilt doen

Appelvrouw Dat gaat niet lukken......ik heb je een Pm gestuurd.

Geplaatst:

Ik heb het gesnapt. De doos blijft dus even wat langer in Frankrijk..(of iemand moet zo gedreven zijn dat hij hem bij mij komt halen )

Wie is er na mij? Die kan de doos in de 2e week van september verwachten..misschien iets eerder...

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoewap! Is daar iemand?

Naar wie ik de doos volgende week kan sturen?

Hans, Frank, Eva en Olive staan nog op (0)...Marieke ook, maar daar heb ik de doos van gekregen. Ik wil hem graag volgende week versturen dus als iemand zich op wil geven?

Geplaatst:

Hallo Appelvrouw bedoel je dat iemand zich kan opgeven om hem te ontvangen ???

Dan wil ik hem HÉÉL ERG GRAAG ontvangen.

En anders wil ik me graag inschrijven voor de 3 ronde van de zaden-carrousel.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Hallo Conny,

Je kunt je voor de doos opgeven vanaf 6 maanden actief op het forum zijnde...ik weet het niet zeker, maar volgens mij kom je dan onder op de lijst..(het gaat snel hoor, sommigen willen de doos niet meer, en kunnen van de lijst afgevoerd worden)..

Geplaatst:

Hallo Appelvrouw,

Dan schrijf ik me bij deze in.

Ik ben er alleen niet van 20-09-2012 t/m 01-10-2012.

Want dan zijn we op vakantie in Ierland.

Groetjes Conny.

Geplaatst:

Conny vanaf 27 oktober kan je je inschrijven.

Geplaatst:

Lijkt me prima om het tot oktober te houden en dat we dan een carrousel 3 gaan beginnen.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Geplaatst:

Ik hoef hem nog niet, heb nog niet zo lang geleden geneusd.

Geplaatst:

Op zich zou ik de doos graag weer een keertje willen ontvangen, alleen heb ik nog geen zaden om er zelf in te doen. Ben nog druk bezig met het oogsten daarvan.

Bovendien ben ik een tijd niet op het forum geweest en zou het niet eerlijk zijn om dan wel de doos weer te ontvangen als er anderen zijn die hem ook willen hebben.

Maar mocht zich niemand aandienen tot na je vakantie, dan wil ik hem wel in oktober. Ik zal dan ook zaden hebben die in de doos erbij kunnen.

Geplaatst:

ik wil hem nu ook wel alleen hetzelfde als bij freggel ik heb niets om erin te doen. of ik moet wat zaden van de winkel erin doen. maar dat mag denk ik niet?

Geplaatst:

Maakt toch niet uit waar de zaden vandaan komen. Er zitten genoeg dingen van de winkel in hoor. Wat mij betreft kunnen jullie hem ook nemen en hem in oktober doorsturen met de geoogste zaden erin. Ik heb in ieder geval geen haast.

Jooze

Geplaatst:

Mij maakt het ook niet uit.

Ondertussen blijkt dat ik zondag geen lift naar Nl heb (ivm autopech) en dat we maandag met de trein gaan. De doos geef ik mee aan iemand die eerder al vertrekt ( zaterdag) dus graag voor die tijd beslissen

Geplaatst:

Ik sla nog een rondje over.

Geplaatst:

Jet,

wat mij betreft hou je hem tot oktober.

Als je dan zelf met de auto komt breng je hem gewoon mee.

Iedereen is nog volop bezig met dit tuinjaar. Ik verheug me op het neuzen in de doos maar liefst in de herfst of winter.

Enne, als je dan via Maastricht komt, pb even. Er zijn hier een vijftal moestuiniers die op de lijst staan. De doos kan dan snel rouleren.

Kom je gezellig even op de koffie (met vlaai) in Margraten.

Gr. Jos (en Ine)

Geplaatst:

Dan hoop ik dat ik voor Maart op de lijst van de zaden-carrousel 3e ronde kom te staan.

Want rond die tijd moet ik als ik het goed heb beginnen met voortrekken voor de tuin.

Dat wordt dan mijn 1ste jaar moestuinieren in de volle grond.

Geplaatst:

Kunnen we voor de 3e ronde misschien nu vast met een nieuwe lijst beginnen, en die niet op volgorde van inschrijving, maar op een praktische volgorde te doen. Dit scheelt denk ik veel verzendkosten.

Voorbeeld;

Ik woon in Hilversum, mijn ouders wonen bij Heerenveen. Jet komt als ze in NL komt ook in Hilversum. Wat betreft werk zit ik niet ver buiten de gemeente grenzen.

Misschien kunnen we zo een praktisch rondje land doen, of is dat te ingewikkeld.

Jooze

Geplaatst:

Daar hebben we het al eerder over gehad...ik vind het een prima idee..Limboos, Braboos, Achterhoekers, Friezen en Gooise Vrouwen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.