Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Biozadendoos 2022 / 2023


Flup

Aanbevolen berichten

@acpronkDit noem ik wel gewoon wortels toch? (Tosti-apparaat for size) Het gaat wel echt superhard nu! Sinds donderdag is er al een heel bosje gegroeid onderaan de stek en iets hogerop dan van die 'bultjes' dat zal dan callus zijn? Wanneer zou ik deze het best kunnen oppotten? Staat nu maar te staan in water. 

 

20221029_235354.thumb.jpg.8244722ae32610ec658b9c32b269b7dd.jpg

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Liekie, op de foto zie je mooie wortels. De "bultjes" die meestal wat dikker en grover zijn, zijn callus.

 

Ik zou ze nog niet oppotten, maar nog een week wachten. De wortels zijn nu nog zo kwetsbaar en met een week zijn die wat sterker en groter.

Maar daarover zijn de meningen in vijgenland ook wat verdeeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verassingszaden kwamen van mij. Excuus, ik wist niet dat dit niet mocht en dacht dat er wel mensen zouden zijn het leuk zouden vinden. Ik kan helaas niks zeggen over de plant want mijn oom zei dat het lupine zaden waren (hij heeft ze zelf uit de plant gehaald) maar dat zijn het natuurlijk niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


 
Doen de stekjes bij jou al/nog iets @Mellie?


Ik heb ze gewoon in de grond gestopt wist niet dat ze eerst in water moesten (of kunnen). Ik weet niet of ze wat gaan doen, maar ze zijn in elk geval nog niet verdord. Er is dus nog een kansje dat ze zullen uitlopen in het voorjaar. Wie weet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de bedoeling van de twee verse (maar niet meer heel appetijtelijk uitziende) Carolina Reapers die in de doos meeliften?

 

Ik leg ze voor nu even op een droge plek uit het plastic zakje, voordat het een harig geheel wordt. 

 

20221101_153032.thumb.jpg.aec0d3fde55502308066f37d84b641a3.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De doos is weer onderweg. Genoten van het grote aanbod, wat hebben jullie er allemaal veel soorten ingestopt! Ik heb veel kleine beetjes eruit gehaald, en wat eigen spul toegevoegd. De hete rakkers links laten liggen, er zijn vast  mensen na mij die ze kunnen waarderen 🌶️

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flup

 

Moeten deze eruit? Kom ik toevallig net tegen. Heb dezelfde wortelzaden van de Lidl ook liggen van dit jaar, dus ik hoef ze zelf niet. Anders laat ik ze zitten, tenzij ze er echt uit moeten. Vind trouwens merkzaden bij wortels beter. Van deze 19ct zaden kwam er bijna niets op bij mij. Later Oranjeband gezaaid en toen kwam vrijwel alles op. 

 

P.S. Heb zelf wat wilde peen zaden in de groentezak gedaan, die kwamen uit een natuurgebied dus ik neem aan bio. 

 

 

IMG_20221105_230123.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stan W

 

Is het zaadgoed wat gewonnen is uit oogst van Lidl-zaden, dan kan het blijven, maar als het gewoon de gekochte zaden zijn van de Lidl, dan horen die niet in de BIO-zadendoos. Al denk ik dat het gekochte Lidl-zaden zijn. Erg jammer als dat zo is.

 

Misschien kan de persoon die dit in de biozadendoos heeft gedaan er wat meer over vertellen? Mocht @Stan W en @loes binnen een paar dagen niks horen, dan kunnen die zaden eruit.  

 

Wat je zegt over de kiemkracht van de goedkope zaden, klopt helemaal. In de goedkope zadenverpakkingen zit vaak veel meer zaad, maar de kiemkracht, groei en zelfs opbrengst is slechter dan bij zaden van de betere merken en zelfgewonnen zaden. Is hier in Duitsland zelfs op tv geweest, zo'n test. Mijn ervaringen zijn ook zo, maar toch trap ik er nog weleens in door zulke goedkope zaden te kopen.

aangepast door Flup
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komen van mij, het zijn gekochte zaden van de Lidl. Ik had veel te veel, dus heb wat in ziplocks gedaan, gelabeld en in de doos gedaan. Sorry, had het bio-detail even vergeten.

 

Over de kiemkracht en groei: ik heb ze nu al twee of drie jaar geprobeerd en het is inderdaad geen super spul. Dacht dat het lag aan mijn gond, het weer, te dik zaaien, dat soort dingen. Bedenk nu dat ik dus beter een paar euro kan investeren in goede zaden. 

 

Gooi dus maar weg 😀

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...