Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mijn (moes)tuintje


Infinite

Aanbevolen berichten

Beste mede forummer.

 

Vele van jullie tuinieren vast al heel lang, jullie kennen de ziektes, de smaak van eigen gekweekte groentes en fruit en praten lovend over pas ontkiemde zaadjes.

 

Zelf ben ik sinds 3 jaar in het bezit van een achtertuintje, vorig jaar hebben we die helemaal opgeknapt en 2 mooie hoge bakken gemaakt voor de plantjes.

 

Toen ook een paar potten neergezet met verschillende soorten tomaatjes. Deze smaakten heerlijk! Ook heb ik voor het eerst zaadjes van digitalis purperea gezaaid en geplant nadat ze groot genoeg waren. Nu heb ik 10 hele mooie digitalis planten staan waar ik best trots op ben hopelijk gaan ze mooi bloeien deze zomer.

 

De zaadjes en tomaten plantjes kwamen bij mijn vader vandaan. Die is als tuinerszoon al jaren bezig met plantjes en heeft een hele collectie van zaden. (liefkozend door mijn moeder genoemd "Jan's zaad"

 

Al het bovenstaande heeft ervoor gezorgd dat ik het dit jaar ook eens ga proberen! Gisteren wat verschillende soorten aangeschaft via internet, hopelijk liggen ze snel op de mat.

 

Groetjes, Infi

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de eerste plantjes gezaaid. Rucola kers en tuin kers, op watten in 2 open weck-potten in de keuken.

 

Altijd leuk om zaadjes op die manier te zien kiemen, en 5 dagen later zijn ze klaar om afgeknipt en opgegeten te worden jumjum

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel!

 

Vandaag ben ik even heen-en-weer gefietst naar ons lokale tuincentrumpje om een kweekkastje voor in de vensterbank te kopen+kleine potjes.

(deze maar dan zonder verwarmingsmat)

112818030_1-verwarmingsmat-ten-50x30cm-nieuw-voor-onder-uw-kweekkast.jpg

 

Meteen een zakje zaai- en stek-grond gekocht van pokon (geen idee of dit werkelijk meerwaarde heeft, maar dit was een 10liter zakje en dat ging makkelijker mee op de fiets dan 20liter potgrond )

Ook kon ik het niet laten om lobelia en 'masker bloem' zaadjes mee te nemen en een ' kruidenschaar' met 50%korting

1193-2008-kruidenschaar.jpg

 

Afijn, de zaadjes zijn geplant:

kreukerwtjes

snack komkommer

paprika Hilton F1/ Reina F1 (whatever that may mean)

lobelia

'masker bloem'

juffertjes-in-het-groen

ijsbloem

 

Nu maar wachten wachten wachten tot de eerste plantjes opkomen... spannend!!!

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker aan het shoppen geweest dus!

 

Ik hoop niet dat je alle zaden van de snackkomkommer gezaaid heb???

Het is nog veel te vroeg namelijk

Ze mogen pas half mei naar buiten en groeien best snel...

 

En ik denk dat de paprika wat warmer moet staan om te kiemen dan je andere gewassen, staat meestal op de zakjes. Ga ervan uit dat je ze allemaal in je kasje gezet heb namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi,

 

Lekker onwetend en dus inderdaad alles lekker in het kasje gemikt.

 

Van de snack komkommer maar 2 zaadjes geplant. Ik zie wel of het opkomt en wat word dit jaar....

Mijn tuin ligt wel erg beschut, dus misschien overleven ze het wel als ze vroeg uit huis geschopt worden

Van alle groente heb ik trouwens maar een paar zaadjes gedaan, ik heb een klein tuintje en 1 a 2 plantjes per soort is wel genoeg. De groentes komen toch hoogstwaarschijnlijk in potten en manden te staan.

 

Alleen 1 a 2 tomaten plantjes die ik van mn paps ga 'stelen' wil ik in de volle grond zetten, op het rek waar mijn framboosje ook tegenaan groeit.

 

Ik heb net mn vriend overgehaald om een 'bak-zonder-bodem' voor me in elkaar te schroeven die ik helemaal achterin mijn tuin ga zetten met erwtjes en worteltjes erin. (ik vermoed dat dit project verdoemt is te mislukken, maar ik kan het niet laten om het toch te proberen....)

 

 

IMG_1327.jpg

(nu snap je waarom het hoogstwaarschijnlijk verdoemt is te mislukken ..Maarja, ik = ontzettend eigenwijs)

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...