rorror Geplaatst: 9 februari 2023 Auteur Geplaatst: 9 februari 2023 Op 1-2-2023 om 16:41, rorror zei: edit: Dit zijn de eerste 11 soorten trage soorten die gezaaid worden. - Suger Rush Peach - Suger Rush Stripey - Rocoto - Starburst - Trinidad Scorpion Butch T - Lemon Drop - Aji Pineapple - Hurrikan - Murupia Amarelu - Red Savina - Bhut Jolokia Peach De pepers waren uiteindelijk op vrijdag 3febr gezaaid. Gister was er nog niets boven de grond gezien. Vandaag waren de eerste boven gekomen. 2x Suger Rush Stripey en 1x Aji Pineapple. Gekiemd in 6 a 7 dagen. 4 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Indy Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 (aangepast) Ik heb de pepedew ,en Starfish gezaaid van de week. Morgen nog wat madamme Janet uitdunnen, en wat zaden zaaien. 9 februari 2023 aangepast door Indy 3 Quote
rorror Geplaatst: 10 februari 2023 Auteur Geplaatst: 10 februari 2023 (aangepast) Opgekomen vandaag: 1x Suger Rush Stripey, (3van3) 1x Suger Rush Peach. (1van3) @woldistel Beide suger rush soorten zijn gekiemd. 1x Ajipineapple (1van2). 1x Lemon drop (1van3) (8dagen kiem tijd). @Mellie Dit waren zaden van jouw uit de bio doos, die @acpronk voor mij apart had gehouden. Blijkbaar kunnen ze wel snel kiemen. 11 februari 2023 aangepast door rorror 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Marinke Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 Na 12 dagen jalapeno gekiemd en nu na 15 dagen de Adjuma. Madame Jeannette en Lemon drop laten zich nog niet zien. Zonder warmtematjes (maar wel naast de verwarming) mijn ervaring is dat dat eigenlijk ook altijd wel goed komt maar gewoon wat langer duurt. 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 On 2/4/2023 at 11:33 AM, mdubbelm said: Alleen padrons moeten overnieuw, die doen het niet Ook die zijn inmiddels deels gekiemd en verspeend. Ik vind die denomethode echt ideaal. Neemt weinig ruimte in, niet eindeloos turen in bakjes of er al wat komt Quote
rorror Geplaatst: 11 februari 2023 Auteur Geplaatst: 11 februari 2023 Opgekomen vandaag: 1x Suger Rush Peach. (2van3) 2x Starburst (2van2) 1x Ajipineapple (2van2) 1x Lemon drop (2van3) 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 februari 2023 Geplaatst: 11 februari 2023 Vorige week vrijdag gezaaid,vandaag opgekomen de peper arbol . 1 Quote
Mellie Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Ik heb ondertussen ook arbol. Dus enige weigeraar is een peper die ik voor mijn moeder had gezaaid en die stomme pdp. Ik herinner me nu dat ik vorig jaar het andere zakje zaad wat ik gebruikt had, wél opkwam. Maar uiteraard weet ik niet meer welk zakje misschien dat ik een vouwwijze nog herken. Ga zo even kijken en anders alle pdp zaden die ik nog heb, weggooien. Volgend jaar maar met nieuw zaad aan de gang. Quote
Erny Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 3 uren geleden, Mellie zei: Ga zo even kijken en anders alle pdp zaden die ik nog heb, weggooien. Stuur die anders eens naar mij op Mellie? Dan kan ik eens kijken of ze zich bij mij ook zo misdragen. 🧐Want... de pdp's vertonen hier echt goed gedrag. (Mijn zaden te hete selectie voor jou toch? Anders stuur ik daarvan wat terug.) 1 Quote
rorror Geplaatst: 13 februari 2023 Auteur Geplaatst: 13 februari 2023 Vandaag is één van de Rocoto zaden gekiemend. Het wachten is nog op Trinidad Scorpion Butch T, Hurrikan, Murupia Amarelu, Red Savina, Bhut Jolokia Peach. Over een paar weken de annums zaaien. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mus Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Wij hebben ondertussen ook een heleboel kleine peperplantjes. Ik hoop zo dat het beter gaat dan vorigjaar en we een paar mooie planten zullen overhouden. Vorig jaar was een grote flop en hadden we uiteindelijk maar een paar peperplantjes van het tuincentrum gekocht. Dit jaar gaat tot nu toe al een stuk beter.🤞 Soorten: Biquino red, Habanero yellow, Jalapeno en Chili westlandse langrode. 7 Quote
HerbalX Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 15 hours ago, rorror said: Vandaag is één van de Rocoto zaden gekiemend. Het wachten is nog op Trinidad Scorpion Butch T, Hurrikan, Murupia Amarelu, Red Savina, Bhut Jolokia Peach. Over een paar weken de annums zaaien. Nice, aantal zaden willen nog niet echt bij mij, Sugar Rush Striped, Rocoto Grande, Pquillo en de slowburn laten allemaal nog op zich wachten. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Gaat best leuk, hier. Dit zijn een paar van de eerste zaai. Van de tweede komt er her en der ook al wat op, de eerste aubergine (halflong white) is ook al aanwezig. Maar nog steeds geen Lemon drop 😕 Ik vind zaaien altijd heel spannend! Straks nog eens dunnetjes overdoen met de tomaten. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Ook hier geen opkomst van de Lemon drop 🤔 1 Quote
Arja Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Zijn er mensen die Lemon Drop zaden willen, voor een nieuwe poging? De mijne kiemen wel namelijk, en ik kan wel wat opsturen. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 @Arja Graag!! ook met de deno methode doen ze t hier niet 😥 Quote
acpronk Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 @Arja graag, wat wil je er voor terug?Op de MTFD mag ook wel, ik heb nog een plant van vorig jaar dus geen haast. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Weet je wat, dan kweek ik er gewoon wat extra op, en dan neem ik die voor jullie mee naar de MTFD. Ik hoef er niks voor terug. 4 Quote
MSDG Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Nu 50/50 op de lemon drop, dus onder de juiste omstandigheden kiemen ze wel. 😊 Helaas veel rouwvliegen, dus dat wordt bij het oppotten een flinke laag zand op de oppervlakte want dit is echt kak. Heb geen magnetron, dus ontsmetten gaat helaas niet. Heb te weinig water gegeven en het matje stond op 24,5 dus de kleine zaailingen hebben hun eerste stressklap al gehad van mij. 🤣 Weer wat water gegeven en wachten op de eerste echte blaadjes, ondertussen het matje terug op 20,5 zodat ze wat rustiger gaan groeien. Uiteindelijk zijn het best sterke planten in mijn ervaring zodra je ze door de eerste fase heen hebt geholpen. Eigen Shishito en Turuncu spiral kiemen heel mooi, daar komen een hoop mooie plantjes van. 4 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
woldistel Geplaatst: 15 februari 2023 Geplaatst: 15 februari 2023 Ik ga het nog één keer proberen met de Lemon Drop 😬 Quote
Mellie Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 You go @woldistel!Ik heb nog een zak vol met Lemon drop pepers in de vriezer, dus ik heb ook nog genoeg zaden voor de liefhebber 2 Quote
rorror Geplaatst: 16 februari 2023 Auteur Geplaatst: 16 februari 2023 Vandaag gekiemd: Murupia Amarelu Leuke peper om te zien, hoop dat deze ook zo smaakt. 6 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Ik zaai dit jaar geen Lemon Drop, wegens beperken aantal soorten. Wat maar matig lukt, maar goed. De pepers die in het raamkasje staan, gaan best lekker. Een aantal begint het eerste echte bladpaar te vormen. Met de zon en verwarming ging dat prima. Het druilerige weer van nu helpt niet echt, en niet alleen qua pepers. 7 Quote
HerbalX Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Ik heb hier enkele plantjes waarvan het blad begint te krullen, geen goed teken maar ik kan er zo snel niet achter komen wat de oorzaak is. ik heb dit eerdere jaren niet gehad. Iemand een idee ? Quote
HerbalX Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 23 hours ago, rorror said: Vandaag gekiemd: Murupia Amarelu Leuke peper om te zien, hoop dat deze ook zo smaakt. Ziet er leuk uit, kwam vorm hebben ze veel weg van de Sugar Rush Peach/Stripey 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.