Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag voor het eerst biologische voeding gegeven. Sommige soorten kregen erg geel blad, maakt niet zoveel uit, maar voelt toch beter als ik ze een beetje help. Vorig jaar niet gedaan en merkte dat sommige plantjes er wel even over deden voor ze in de volle grond hun draai hadden gevonden. Door nu te voeden hoop ik ze in ieder geval genoeg aan de groei te houden en straks in combinatie met het afharden zou dat echt moeten gaan schelen.

• Like 2
Geplaatst:

De mango stumpy en aji charapita krijgen de eerste baby’s! Jaaaa, eerste bloemen gespot. Ze gaan allemaal heel lekker, ondanks de vrachtlading aan luizen. Ik maak wekelijks alles schoon, spuit ook nog wat. Maar desondanks zitten ze overal.. gelukkig blijven ze netjes doorgroeien. Ben zo benieuwd naar mango stumpy alleen die naam al!

• Like 4
Geplaatst:

De pepers willen hier niet echt groeien... net nog eens alles nagelopen maar de paprika's gaan redelijk maar de pepers heb ik niet zoveel. Zou ik die nu nog kunen zaaien, of is t al te laat?

• Like 2
Geplaatst:

Helaas... Rawit kan dan nog wel proberen maar Padron, Jeanette, Habanero en Adjuma dan niet... maar volgend jaar beter!!😁

Je kunt niet alles hebben... Lemmon Drop zou ik ws van Arja krijgen dus er is toch wel een beetje varieteit.. Had ik toch allemaal wel gezaaid op warmtematje... 25 graden en met lamp... Nou ja, je kunt ook niet alles willen toch? 😉

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik was vorige week vergeten water te geven en me pepers hingen allemaal slap. “Normaal” zou ik het weggegooid hebben maar vanuit tips van vorig jaar wist ik dat de peperplant een taaie was en meestal er wel weer boven opkwam.  Meteen overgepot in grotere potten en binnen 24h stond 90% weer fier overeind. Alleen de jalapeneo en nog wat andere lijken iets van schade te houden… 

shishito die ik van Melle heb gekregen gaat als een speer ! Zitten al diverse bloemen en vruchten aan. Ik denk dat als h😘de groei zo doorgaat de tent met ijsheilige uitpuilt 😀

4AE71862-C0C4-434E-A5B6-AE115516CF49.jpeg

E081869B-0710-4A87-846B-21152EC184FF.jpeg

46F410D0-6AA7-45FF-A6DB-7159EC39E403.jpeg

AE7C0BBD-53FE-47BE-A1C3-1B943044C97A.jpeg

aangepast door Arebij
  • Like 3
Geplaatst:

Dan zijn mijn plantjes nog een stuk jonger, die zijn nog bezig met groot en gezond worden. Hier staan ze. Paar aubergines ertussen, dat wel. De padrons gaan het hardst.

IMG_20230412_204738.jpg

• Like 7
Geplaatst:
Op 28-3-2023 om 19:09, rorror zei:

@Kevins Moestuin Dat is oedema (edema). Komt omdat de plant meer water opneemt, dan het transpireerd. Komt veel voor in tenten afgesloten ruimte, weinig ventilatie. Of een warmte matje, waardoor de wortels warmer zijn dan de omgevingstemperatuur. Door dit effect gaan de wortels meer vocht opnemen dan dat de plant kwijt kan. Kan geen kwijt, zodra ze naar buiten aan of de kas in gaan, zal dit overgaan. Je kan eventueel een ventilator er bij zetten om meer luchtstroom te krijgen.

Zie een aantal post's terug in dit topic, deze vraag komt elk jaar wel terug, niks ergs voor pepers paprika's, Buiten wat  @rorror hier vernoemt is de gevoeligheid ook ras afhankelijk en het  lichtspectrum heeft ook een invloed, onderstammen zijn hier bv ook heel gevoelig voor.

• Like 1
Geplaatst:

Thanks ! Helemaal over de post van een pagina terug heen gelezen. 

Zijn toch een beetje je kindjes hè, je schrikt en het eerste wat in me opkwam; snel me moestuin vriendjes om hulp vragen 😜

• Like 2

Ik geef op dit moment meer de voorkeur aan meer licht voor de planten dan de lage temperaturen, gelukkig houdt de tunnelkas net iets hogere temperaturen aan dan de openlucht!

Vorig jaar stonden ze op dit tijdstip hier in de onverwarmde schuur dat ontloopt niet veel met de tunnelkas en dat gaf ook niet echt problemen, mocht het echt koud worden haal ik ze naar binnen.

Morgen hangen we de thermometer er weer in, dus nog geen cijfers !

aangepast door Ruderalis
Aanvulling
  • Like 2

Aha jah dat helpt een hoop en ook meteen handig met afharden. Mijn tunnelkas is helaas snachts iets hoger in temperatuur omdat er geen wind in kan maar vindt 3 graden toch best koud in de afgesloten tunnelkas. Maar waarschijnlijk is het bij U warmer.

aangepast door Kevins Moestuin
Aanpassing
  • Like 1
Geplaatst:

@Ruderalis oowh super dan wacht ik de cijfers nog even af, vorig jaar was het ook een stuk warmer in deze tijd van het jaar. Maar als het goed is warmt het nu langzaam op de weerstation site geeft het aan de komende 2 weken snachts niet onder de 6 graden te gaan. Maar redden pepers dit? Gemiddelde dag temp in de kas 25-35 graden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...