Geplaatst: 28 mei 20214 j Regelrechte aanrader, weinig ongedierte, lekkere smaak. Mijn ouders hadden deze heester in de tuin als solitair plant in de volle zon. Succes. Ries
Geplaatst: 31 mei 20214 j Ik heb ook ooit een stekje gehad van/via Stan (hoort iemand nog wel eens van hem,ik heb maanden geleden een mailtje terug gehad, daarna niets meer vernomen?), maar die heb ik per ongeluk overvoert en is daarna weg gekwijnd in zijn pot. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 1 juni 20214 j Voor mij 1 van de favoriete bessen. fris, zurig en zoete smaak, geen omkijken naar de planten en doen het zeer goed in de halfschaduw. Enige nadeel is dat de planten serieus kunnen prikken en ze kunnen woekeren zoals frambozen. Zou ze eerder in de volle grond zetten dan in een pot. De oude vruchttakken snoei ik na de oogst grotendeels weg. 1 juni 20214 j aangepast door simonvb
Geplaatst: 6 juni 20214 j Die groeit hier ieder jaar 2 meter naar links en rechts.. Ik zag dat ie zichzelf weer aangegroeid had aan de grond, en staat nu lekker te groeien. Mocht iemand in omgeving Eindhoven interesse hebben, mag je deze over een tijdje best komen halen 6 juni 20214 j aangepast door DannyL
Geplaatst: 6 juni 20214 j @DannyL van dat aanbod zou ik graag gebruik maken! Ik ben na al deze jubel verhalen bij dit topic wel erg benieuwd geworden naar deze bes!
Geplaatst: 6 juni 20214 j @Annem@rie dat is goed Het is hier ieder jaar 1 weekend pijnlijk als je de oude takken snoeit, maar je krijgt er zoveel fruit voor terug (zonder ongedierte en ellende) echt super.
Geplaatst: 6 juni 20214 j @DannyL leuk! Laat maar weten als het zover is, dan spring ik op mijn fiets!
Geplaatst: 30 juni 20223 j Verrukkelijke bessen, vreselijke stekels. Maar bij mij blijven de vogels meestal van de plakkerige bessen af, omdat ze dat niet prettig vinden, behalve bij regen. De oude takken verknip ik in korte stukjes, in het voorjaar leg ik er veel om de jonge dahlia's. Dat vinden slakken niet prettig.
Geplaatst: 30 juni 20223 j Goed idee om de takken als slakkenafweer te gebruiken. Ga ik ook proberen volgend jaar. Vandaag de eerste besjes gesnoept. Erg lekker. Maar woekeren als frambozen herken ik niet. Ik heb geen worteluitlopers.
Geplaatst: 30 juni 20223 j De meeste van mij halen het hek van de tuin niet eens. Errug lekker besje.
Geplaatst: 30 juni 20223 j 1 uur terug, fre3ke zei: Maar woekeren als frambozen herken ik niet. Ik heb geen worteluitlopers. Die maken ze ook niet. 'woekeren als bramen' is een betere beschrijving; net als bij bramen groeien de uiteinden van de stengels in de herfst naar de grond en wortelen daar, om zo nieuwe planten te vormen.
Geplaatst: 30 juni 20223 j Precies. Ik snap niet waarom @simonvb dat een nadeel vindt. Je bindt de nieuwe scheuten op, geen woekeren, geen probleem. Het enige nadeel is dat prikken. En omdat de nieuwe scheuten nu aan het groeien zijn, versperren ze de weg een beetje bij het plukken.
Geplaatst: 7 januari 20232 j Ik vind het een takkeplant. Wil er best wel vanaf. Locatie: Amersfoort. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.