Mellie Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Aaaah! ik krijg stress van dit soort foto’s @maipensato Nu weet ik dat ik gigantisch achterloop, bedankt 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 59 minuten geleden, Mellie zei: Nu weet ik dat ik gigantisch achterloop, bedankt Geen dank 😁 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Vastone Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Haha dan lopen we denk ik met een heleboel giga achter.. Hoewel de planten op de foto's jaloersmakend zijn, heb ik wel vertrouwen dat 't met mijn (in verhouding) piepkleine plantjes echt wel goed gaat komen! 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Ja hoor, hier kijk ik wel met "afgunst" naar maar mijn tomaten komen ook lekker op gang ( alleen nog even de witte vlieg kwijt zien te raken..)😉 Quote
Liekie Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 Welke is de geribde tomaat op je 2e foto @Mai Pensato? Wat een leuke! En hier bloeien van de meeste soorten de eerste tros pas. Sommigen (die buiten staan) zelfs nog geen bloemen! Maar alles volgens (mijn) schema, de potten pastasaus komen wel weer vol. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 mei 2023 Geplaatst: 24 mei 2023 1 uur terug, Liekie zei: Welke is de geribde tomaat Costoluto Fiorentino, een heirloom vleestomaat uit Italie. Ziet er inderdaad heel apart uit en smaakt prima. Is volop verkrijgbaar en het zaad is niet duu, vergeleken met mijn andere soorten 😀. Vind het wel erg moeilijk om de groei er goed in te houden in juni/juli. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Ruderalis Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Ik loop ook behoorlijk achter maar dat geld dit seizoen voor alles wat we hebben staan 😖, ze staan er wel goed bij, wel wat dicht op elkaar maar we gaan gewoon met de beste verder als het elkaar gaat verdringen! Giant Tomato Martini 4 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Eerste onrijpe vlees tomaten zitten in de 0-33 een dwarf variteit. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 (aangepast) 0-33 is dat jouw nummering of heeft die ook een andere naam of is het een afgeleide/kruising van ? edit : oh het is zijn echte naam zie ik bij Vreecken, van de Russische tomatenteler P.Y. Saraev, selecties die gehard zijn tegen koude. 31 mei 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 En eigenlijk belachelijk van een gekregen tomatenplant ca 23cm .. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Die zou toch graag wat ruimer willen staan 😀 Quote
Lia56 Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Ga ik zeker doen maar dacht dat deze t niet zou overleven... vanavond werk aan de winkel dus, kan dus buiten blijven.. Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 @redzebra klopt inderdaad dat het hier gaat om de 0-33 van vreeken Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Eerste gesneuvelde tomaat (hopelijk ook de laatste). Eerste bloempje ging net open (was ook de eerste van alle planten). Ik was de pas geplante planten water aan het geven, kwam deze tegen die er wel erg dorstig uit zag. Ik gieten bij de plant, komt er opeens een wormhole tevoorschijn! Stomme woelmuizen, hoop dat het tomatengif jullie allemaal uitroeit! Op hoop van zegen 10cm de grond in geduwd (zal wel ijdele hoop zijn met deze zon en geen regen). Alle tomaten heb ik maar 1 keer, en dit is er nog wel een van @Goldfish! En dus ook geen zaden van... 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 31 mei 2023 Auteur Geplaatst: 31 mei 2023 @acpronk Als je weet welk ras het was, dan kan ik je de zaden leveren. Voor een zaaipoging nu of voor 2024. Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 @acpronk succes wellicht als je het goed vochtig houdt? Even wat mulch materiaal eromheen stro of afgemaaid gras, dat het goed vochtig blijft. Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 @goldfish ik weet het wel, staat op het labeltje, maar niet onthouden. Wordt dan wel volgend jaar, nu is het wat laat.@kevins moestuin dat is wel een goede. Of mee naar huis nemen. Zag er wel heel verlept uit, maar niet geschoten is altijd mis. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 (aangepast) ja, je weet nooit, mee naar huis nemen en in water laten wortelen gaat misschien iets meer kans geven, maar als hij al te ver was .... Je hebt blijkbaar wel stevig last van die woelmuizen ook bij je pepers. En opnieuw starten van een dief van @Goldfish een optie ? 31 mei 2023 aangepast door redzebra Quote
acpronk Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 @redzebraniet alleen tomaat en pepers (tot nu toe 1 van elk gelukkig), maar afgelopen winter ook enkele vijgen door het geknaagd verloren, en zoete aardappels teel ik niet meer in de volle grond (helft kwijt afgelopen herfst). En eerder was ik al 2 appelboompjes de eerste winter meteen kwijt, en sla, snijbiet.. Morgen is het gelukkig niet zo zonnig, dan kan ik de plant in de loop van de dag ophalen. Heeft vanavond nog water gekregen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 31 mei 2023 Auteur Geplaatst: 31 mei 2023 Of ik neem een dief van een zusterplant die ik heb staan. Want alles wat jij van mij hebt gehad, moet ik zelf ook hebben staan (tenzij het 1 vd 5 is die ik ben verloren door slakken in mijn kas). Wel vandaag alles stevig gediefd.... 1 Quote
Erny Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Wegens de nachtvorst vorige week konden de buitentomaten de kas nog niet uit. Met als gevolg dat ze wel heel hard gegroeid zijn. Oeps. Die kunnen dus duidelijk volgend jaar twee weken later gezaaid worden ! Ze staan nu buiten af te harden. Moeten snel de grond in maar die is nog niet klaar voor ze. Quote
acpronk Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 @Goldfish het is de Blush.Bovenin splitst de plant zich, ik ga deze in 3-en knippen (onderste deel, en bij de dief nog 2 toppen). 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Zou ik ook zo proberen te zien aan de foto in het andere topic en nu duimen dat er minstens 1 door komt. Quote
acpronk Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Ik denk wel dat ze er door komen, maar wel met zeker 1 en waarschijnlijk wel 2 maanden achterstand. Eerst moeten de wortels gevomd worden, en dan ben je al zeker een week onderweg. En voordat de wortelmassa groot genoeg is, nog wat langer. Maar enkele tomaatjes moeten nog wel lukken (proeven en zaadoogst). 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.