Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haha dan lopen we denk ik met een heleboel giga achter.. 

Hoewel de planten op de foto's jaloersmakend zijn, heb ik wel vertrouwen dat 't met mijn (in verhouding) piepkleine plantjes echt wel goed gaat komen! 

• Like 3
Geplaatst:

Ja hoor, hier kijk ik wel met "afgunst" naar maar mijn tomaten komen ook lekker op gang ( alleen nog even de witte vlieg kwijt zien te raken..)😉

Geplaatst:

Welke is de geribde tomaat op je 2e foto @Mai Pensato? Wat een leuke! En hier bloeien van de meeste soorten de eerste tros pas. Sommigen (die buiten staan) zelfs nog geen bloemen! Maar alles volgens (mijn) schema, de potten pastasaus komen wel weer vol.

Geplaatst:
1 uur terug, Liekie zei:

Welke is de geribde tomaat

Costoluto Fiorentino, een heirloom vleestomaat uit Italie. Ziet er inderdaad heel apart uit en smaakt prima. Is volop verkrijgbaar en het zaad is niet duu, vergeleken met mijn andere soorten 😀. Vind het wel erg moeilijk om de groei er goed in te houden in juni/juli. 

• Thanks 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:

Ik loop ook behoorlijk achter maar dat geld dit seizoen voor alles wat we hebben staan 😖, ze staan er wel goed bij, wel wat dicht op elkaar maar we gaan gewoon met de beste verder als het elkaar gaat verdringen!

Giant Tomato Martini

IMG_0497.jpeg

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

0-33 is dat jouw nummering of heeft die ook een andere naam of is het een afgeleide/kruising van ?

edit : oh het is zijn echte naam zie ik bij Vreecken, van de Russische tomatenteler P.Y. Saraev,  selecties die gehard zijn tegen koude.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Geplaatst:

Eerste gesneuvelde tomaat (hopelijk ook de laatste). Eerste bloempje ging net open (was ook de eerste van alle planten).

Ik was de pas geplante planten water aan het geven, kwam deze tegen die er wel erg dorstig uit zag. Ik gieten bij de plant, komt er opeens een wormhole tevoorschijn! Stomme woelmuizen, hoop dat het tomatengif jullie allemaal uitroeit!

Op hoop van zegen 10cm de grond in geduwd (zal wel ijdele hoop zijn met deze zon en geen regen).

Alle tomaten heb ik maar 1 keer, en dit is er nog wel een van @Goldfish! En dus ook geen zaden van...

IMG_20230531_182304.jpg

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

ja, je weet nooit, mee naar huis nemen en in water laten wortelen gaat misschien iets meer kans geven, maar als hij al te ver was .... Je hebt  blijkbaar wel stevig last van die woelmuizen ook bij je pepers. En opnieuw starten van een dief van @Goldfish een optie ?

aangepast door redzebra
Geplaatst:

@redzebraniet alleen tomaat en pepers (tot nu toe 1 van elk gelukkig), maar afgelopen winter ook enkele vijgen door het geknaagd verloren, en zoete aardappels teel ik niet meer in de volle grond (helft kwijt afgelopen herfst). En eerder was ik al 2 appelboompjes de eerste winter meteen kwijt, en sla, snijbiet..

Morgen is het gelukkig niet zo zonnig, dan kan ik de plant in de loop van de dag ophalen. Heeft vanavond nog water gekregen.

Geplaatst:

Of ik neem een dief van een zusterplant die ik heb staan.  Want alles wat jij van mij hebt gehad, moet ik zelf ook hebben staan (tenzij het 1 vd 5 is die ik ben verloren door slakken in mijn kas).  Wel vandaag alles stevig gediefd....

• Like 1
Geplaatst:

Wegens de nachtvorst vorige week konden de buitentomaten de kas nog niet uit. Met als gevolg dat ze wel heel hard gegroeid zijn. Oeps.

Die kunnen dus duidelijk volgend jaar twee weken later gezaaid worden !

Ze staan nu buiten af te harden. Moeten snel de grond in maar die is nog niet klaar voor ze.

Geplaatst:

Ik denk wel dat ze er door komen, maar wel met zeker 1 en waarschijnlijk wel 2 maanden achterstand. Eerst moeten de wortels gevomd worden, en dan ben je al zeker een week onderweg. En voordat de wortelmassa groot genoeg is, nog wat langer. Maar enkele tomaatjes moeten nog wel lukken (proeven en zaadoogst).

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...