Bubbels Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ein-de-lijk heb ik dan eindelijk een stukje grond gereserveerd achter het huis om mijn eigen groenten te gaan verbouwen.We zijn in 2008 van een maisonettewoning (met een tuin van 5x5, als ie het al redde) in Utrecht verhuisd naar een boerderijtje in Drenthe met bijna 4000m2 grond direct achter en rondom het huis.Een heel groot deel van die grond is voor onze paarden, en hun stallen, maar er is ruim voldoende over voor een siertuin en nu dus ook een moestuintje. Dit tot grote vreugde van mijn moeder, die jarenlang een volkstuin had, en hier heel veel mogelijkheden zag.Een belangrijke reden voor mij om nu toch echt aan de slag te gaan is omdat ik graag wat meer "zelfvoorzienend" wil zijn. Ik hoef niet 100% onafhankelijk te zijn voor ons levensonderhoud, maar het is een fijn idee om voor jezelf te kunnen zorgen en te weten wat er allemaal gebeurd is met je eten voordat het de pan in ging.Naast de moestuin hebben we rond het huis 6 grote appelbomen (4 verschillende rassen, ideaal), vele bessenstruiken, een pruimenboom, druiven en bovendien hebben we 11 goedlegse hennen (en 3 enorm knappe hanen) die werkelijk geweldig lekkere eieren leggen. Naast het tuinieren ben ik veel bezig met onze paarden en duitse herders. Als jullie nog wat willen weten, vraag het gerust! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Astrid Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Hoi en welkom, jou leventje klinkt bijna als het mijne, alleen hebben wij iets meer kippen en heb ik al een grote tuin met ook fruitbomen en bessen etc.Wij leven bijna self sufficient alleen nu mijn koe doodgegaan is koop ik weer zuivel en kaas, tot de geiten hun kleintjes krijgen dan nemen die dat weer over tot laat herfst. Als ik zo lees wat je alleemaal bezighoud denk ik dat een groententuin daar super op aansluit.Veel plezier zowel hier als in je toekomstige groententuin Quote
geedee Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Welkom Bubbels....11 hennen ....veel eieren hebben jullie dan dagelijks Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sannie Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 dat is een gezellige boel bij jullie veel leesplezier! Quote
Helly Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Hallo en welkom op dit forum. Zo, dat is me een stap van een maisonettewoning naar een boerderij met paarden en kippen. En wat een ruimte. Heerlijk lijkt mij dat. Je zult er wel veel te doen hebben elke dag. Quote Good things come in small packages
Rantje Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Welkom!!! Leuk zeg paarden!!! Wat voor paarden heb je? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bubbels Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 @Rantje: We hebben 2 American Paint Horses en 2 American Quarter Horses. De 2 paint horses (van 2005 en 2008) zijn merries, volle zusjes en beide dochter van onze quarter horse merrie. Ze heeft vorig jaar nog een zoon gekregen, dat is een quarter, en heeft een andere papa dan de 2 paints. Snapt u het nog? 1 Van de paarden is de moeder van de andere 3. Voor een concreter antwoord op je vraag; lees alleen de eerste zin van mijn antwoord. @Geedee: In het "hoogseizoen" minstens 50 per week. Maar mijn familie en vrienden wonen nog in de stad, dus die zijn verrukt met verse plattelands-kippen-eitjes. @Astrid: Zal je posts in de gaten houden. Kan ik vast ook een hoop van opsteken. @ de anderen: heel erg bedankt voor het warme welkom! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Rantje Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Leuk!!! Paarden zijn nog steeds net iets leuker dan de moestuin!Zijn echt de meest prachtige dieren die er bestaan vind ik dan.Als het lukt zou ik wel een fotootje willen zien van ze hoor OOoooooit heb ik ook een boerderij met paarden, kippies, grote moestuin, en alles wat er er bij hoort...hihi *droomt nog even verder* Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bubbels Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 We hebben een website, mag ik die hier plaatsen? Daar staan genoeg foto's op namelijk. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Lisa Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Welkom! Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Helly Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 We hebben een website, mag ik die hier plaatsen? Daar staan genoeg foto's op namelijk. Je kunt ook je eigen website link ergens in je gebruikerspaneel achterlaten, dan kan iedereen die link zien als je een reaktie achterlaat.Net als een onderschrift. Quote Good things come in small packages
Bit Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 hoi. welkom ook , en ja hoor ! we zijn benieuwd ! ( ik in ieder geval zeer ) ( en stikjaloers ) Quote
Bubbels Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 Ik zal m onder de www-knop zetten. Voor nu: http://www.pridesranch.nl Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.