jootje Geplaatst: 18 januari 2023 Geplaatst: 18 januari 2023 Zoete aardappelfriet en tuinbonen….erg lekker….vonden ook de kindjes! 2 Quote
jootje Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 Stamppot winterpostelein…lekker…met gebakken appelplakken!😋 Quote
Mellie Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 Ow klinkt heerlijk Jootje! Met een snufje paprikapoeder van me moeder?!Wij aten gekochte sushi. Ik had wel zelf de tafel gedekt gisteren binnenstoof met eennalaatste zak tomaten uit de vriezer. Ik moet dat komend jaar meer gaan doen. Smaakt echt zomers. Ik blijf saus maken en in pot doen. Altijd fijn voor pasta of curry oid. Maar saus uit pot is totaal anders en dit mondgevoel is wel echt tomaterig. En zomers natuurlijk. Zucht. Nog meer plek reserveren in de vriezer. Of verhuizen en een tweede vriezer kopen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2023 Geplaatst: 2 februari 2023 Meerdere keren savooiekool deze week, op verschillende manieren (o.a. als bedje voor orange chicken), we konden er 4 keer van eten. Er staan er nog meer in de tuin Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 5 februari 2023 Geplaatst: 5 februari 2023 Lasagne! Met mijn eigen ingemaakte tomatensaus, veldvarken gehakt, en paprikapoeder van Mellies Mam…. We hebben gesmuld! 😋 2 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 8 februari 2023 Geplaatst: 8 februari 2023 Wij kunnen nog veel uit de tuin eten, spinazie, suikerij, savooi en spruitjes, witloof staat binnen en de vroege bloemkool begint te draaien. Maar veel harder dan nu -4,5⁰ moet het niet gaan vriezen. 1 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Lia56 Geplaatst: 8 februari 2023 Auteur Geplaatst: 8 februari 2023 Lekkere verse sla, rucola en pluksla samen met paprika en peper met champignonsaus uit de vriezer Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2023 Geplaatst: 8 februari 2023 Veldvarken schenkels tot Osso Buco omgetoverd in de slowcooker. Met knolselderij uit eigen kas, tomaten uit de vriezer. Eigen kruidenmix. Likkebaardend lekker en zacht. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Ik heb nog 2 potten zuurkool staan,wat is het toch lekker uit eigen tuin,dus morgen de een na laatste pot met rookworst. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Griesmeel pudding met Hollandse vanille en twee soorten saus van fruit uit de vriezer, zwarte bessen en kersen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Oh lekker! Wij laatst ook (nou ja, met iets andere vruchtensaus dan. Aardbei+framboos+zwarte bes) Vanavond riblappen van eigen os! Ik zet ze nu al op. Niet dat dat nou nodig is, ZOveel uren, maar vanmiddag zijn we druk buiten en dan is het maar mooi al klaar. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Heerlijk! Ik kom eraan😋😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Andijvie, met eigengemaakte piccalily, met akelig lekkere gehaktballen van de os van Jorieke! 😋 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 13 februari 2023 Auteur Geplaatst: 13 februari 2023 Rucola, veldsla en pluksla... heerlijk met verse eieren van de boer Quote
Indy Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Knolselderij gratin, met stoofvlees Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Broodje abrikozenjam van @Yuras 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Het is vleesverwerkdag(/maand) en de ik-van-gisteren ging er al vanuit dat de ik-van-vandaag geen zin zou hebben (tijd zou hebben) in koken. En dus liggen er 2 stukken lasagne in de koelkast die zo in de oven kunnen. Met tomatensaus, doperwtjes, gehakt, en meer lekkers uit eigen tuin. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Veldkippenpoten, langdurig gestoofd in kippenbouillon met veel kruiden uit eigen tuin, zoals tijm, salie, Marjolein etc. Ze vallen van het bot, zoals Lie het lekker vind😍 In dezelfde pan enkele grote winter wortelen. Charlotte aardappels erbij. En veldsla die mijn buurman in de velden snijdt..doucette noemen ze dat. Heerlijk. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 (aangepast) mmmm van het bot, sappig, kruidig, ..... Ik benijd Lie, ik kan me de geur en aanzicht voorstellen. 17 februari 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
woldistel Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 Ik ben bezig met een stoofsoepie van dikke boerentenen, zweedse soeperwten, wieringer boontjes, tomaten, knoflook en nog wat dingen uit eigen tuin, de paddenstoelen (zwafelzwam en eekhoorntjesbrood) zijn verzameld. De ui, hijiki en de groentebouillon blokjes zijn uit de winkel. Alles in de slowcooker. 1 Quote
jootje Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 Hier salade van postelein en twee vanzelf opgekomen veldsla. En erg lekkere veldvee saucijzen ! 😋 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 Bietenbrownies. Volgens dit recept: www.bbcgoodfood.com/recipes/beetroot-brownies Ik was wat bang voor een sterke bietensmaak maar dat valt heel erg mee. Ik deed er nog wel wat walnoten door. Het is zowaar lekker Wel aardig... klef... smeuïg. Maar dat trekt vast nog wel wat bij zodra alles echt goed af is gekoeld? We aten hem warm. Edit: koud (nou ja, keukentemperatuur) smaakt ie nog minder naar biet, en is het kleffe er af. Die ga ik zeker vaker maken! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 En daarna een witlofsalade met Crowdfarming-mandarijntjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 Wij zijn helemaal in de Veldkip! Ze hebben de laatste dagen genoten van met wortelen en tijm gebraden poten, van wok met filet en vandaag curry van dijen met bouillon van de botten. Uit eigen tuin vooral kruiden en zoete aardappelen. O en hokkaidopompoen, die blijven lekker lang goed! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.