Anna3 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Gisteren en eergisteren yakonwokschotel met veldkip. Lekker! Met dank aan @Jorieke123 voor een herinnering aan dit recept (ruim een maand geleden, maar toch). 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 24 februari 2023 Auteur Geplaatst: 24 februari 2023 Paksoi, savooie kool ovenschotel met brie Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Ik doe ook de yakonschotel, maar dan, ipv kip heb ik veldspeklapje ver uitgebakken ( vet bewaard voor gebakken aardappels een andere x) en ipv spinazie snijbonen. T zal best smaken straks. Verder appelmoes met appels uit de voorraad. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 26 februari 2023 Auteur Geplaatst: 26 februari 2023 Sla, snijbiet, rucola, paprika, uitjes en krieltjes Quote
paddestoelengek Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Niet uit eigen tuin, maar wel zelf gevangen, forel uit de oven met verschillende groenten en Italiaanse kruiden. Straks de oven in. 4 Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 13 maart 2023 Geplaatst: 13 maart 2023 In de vriezer een la vol met parmezaan gevonden. Soort van. Of klep eigenlijk. Je weet wel. Dat irritante verdiepinkje wat dan geen la is, maar met een klep werkt wat dan nooit dicht wil. Hier in elk geval. Klep afgebroken, waardoor ik regelmatig wordt geconfronteerd met de inhoud daarachter. Dat blijkt dus oa heel veel kaas te zijn van de bijna 2 kg parmezaan van minstens 1 jaar geleden. We aten pasta met eigen saus, eigen parmezaan, bio olie van een bio boerderijtje uit Italië en veel basilicum van het aanrecht. Ook heb ik een Turkse ravioli achtig gerecht gemaakt. De smaak was heerlijk, maar voor 5 mensen een karige portie maken (we aten de stamppot van de dag ervoor erna) duurde wel 6 uur…. Waarom is die Turkse keuken zo f…ing moeilijk. Grrrrr…. Mantı heet het gerecht en je hoort er 40 van op een lepel te kunnen proppen. Met 3 was mijn lepel al overvol, dus die regel ging al direct overboord toen ik bezig was! Wat een werk man… en waarom is het erna hapslikweg? Zo snel! Een paar foto’s ter inspiratie en veel succes mocht je het willen maken 🙄 Mijn kinderen eten dit voorlopig niet meer. 4 Quote
jootje Geplaatst: 13 maart 2023 Geplaatst: 13 maart 2023 Die manti van jou ziet er wel erg smakelijk uit. Kan je misschien wel een keer maken voor de MTFD…..mannetje of 30… moet kunnen toch? 😂🤪 2 Quote
Arja Geplaatst: 13 maart 2023 Geplaatst: 13 maart 2023 Ik zou het dan als workshop aanbieden, dan besteed je het werk lekker uit. 😆 2 Quote
jootje Geplaatst: 13 maart 2023 Geplaatst: 13 maart 2023 Nou, Arja, dat is niet eens zo’n gek idee. hoewel kant en klaar lekker makkelijk is. 😂😂😂 1 Quote
Mellie Geplaatst: 13 maart 2023 Geplaatst: 13 maart 2023 6 uren geleden, jootje zei: Die manti van jou ziet er wel erg smakelijk uit. Kan je misschien wel een keer maken voor de MTFD…..mannetje of 30… moet kunnen toch? 😂🤪 Ahahha ja makkelijk! 36 uur lukt me wel 😂😂😂 dan ga ik toch eerder voor @Arjas idee. Een workshop Manti maken 😛 3 Quote
Mellie Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 Vandaag weer de steenoven uitgeprobeerd. Hij deed het beter, alles gebakken in de steenoven, maar er zit toch iets niet helemaal lekker met dat ding. Moet dus alsnog terug. Met 2 flinke handen vol uit de tuin weer naar binnen. De vulling voor etli pide is met gehakt, peper/paprika, tomaat en veel peterselie. De 2 eitjes, kruiden en peterselie uet. Rest gekocht. Deeg was goed gerezen en het resultaat was verrukkelijk. Ik was de laatste in de steenoven vergeten (die rechter voorste)… Die bleek na afkoelen echt wel te hard om te eten. altijd fijn die grappen. Verder goed geslaagd. Nu nog een goed weekend apparaat. 2 Quote
MSDG Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 Iemand nog leuke dingen met koriander? 😅 Kasje vol, maar weinig inspiratie. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 22 maart 2023 Geplaatst: 22 maart 2023 @msdg Ik gebruik koriander eigenlijk alleen als topping, bv bij curry’s of tortillas. Daar gaat dan overigens flink wat van in hoor, dus je bent er dan zo doorheen. Maar zo los of als ik zeg maar wat, een pesto oid zou ik er niet zo snel van maken. Sommigen gebruiken het als zeep maar aangezien je het kweekt, lijkt het me sterk dat je het niet lekker vindt. Quote
Arja Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Kapucijners uit eigen diepvries, nog van de oogst van vorig jaar. Met tomaatjes en zelfgemaakte Thaise currysaus en kokosmelk en rijst, ik met spekjes en partner met tempeh. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 23 maart 2023 Geplaatst: 23 maart 2023 Vandaag sperziebonen gegeten. De oogst van afgelopen jaar is helaas op dus uit de vriezer in de supermarkt. Wat een smaakloze gewaarwording 😟 ik heb net alvast maar weer boontjes voor de kweek in de week gezet. Ik weet het is vroeg maar een gokje op een vroege oogst. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
jootje Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Shakshuka…met naanbroodjes. En eigen eitjes. Te lekker!😋 4 Quote
Vastone Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Heerlijk! Wij aten ook shakshuka, maar alleen de peterselie kwam uit eigen tuin (kas). Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 Van allerlei verse jonge blaadjes uit de tuin (lavas, eeuwig moes, zwartmoeskervel, rode zuring, brave Hendrik, winterpostelein) in sojasaus met noodles en een gebakken ei en pindasaus en wat augurk er bij 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 30 maart 2023 Auteur Geplaatst: 30 maart 2023 Bloemkooltje en sla samen met paprika en uitjes uet en eitjes van de boer Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 Zometeen: zoete aardappel uit de oven, en ik ga een poging doen om haasbiefstuk te bakken. Lunch: broodjes die te goed waren om aan de varkens te geven Met een salade van witlof met peer en sinaasappel (fruit niet uit eigen tuin) Afgelopen weekend hebben we restjes-uit-Appelvrouw-haar-vriezer gegeten omdat die leeg moest. Ragout (van varken uit onze tuin) bij de lunch, plus een boel eieren omdat ze er daar ook nog zo veel van had gekregen van buren. Pasta met gehakt (uit onze tuin ) en tomatensaus. En die dag daarna een andere soort van ragout, met spinazie+maïs+ei en wat rijst er bij. En ook heerlijke versgebakken madeleines van de buurman. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 1e rabarbermoes er bij als toetje! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 Ooohh..nu al rabarber? Dat gaat hier nog niet lukken hoor! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 maart 2023 Geplaatst: 30 maart 2023 Ja ik kon van meerdere planten een enkele al-best-mooie-stengel plukken en een pannetje vullen 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Jaaaa, heel veel paddenstoelen voor de paddenstoelensaus! Koningsoesterzwam en shiitake in de eigen knof met gekochte slagroom en melk. Had eigenlijk bij foto’s van je oogst gemoeten in deze setting, maar kan het weer eens niet vinden. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.