Goldfish Geplaatst: 14 oktober 2023 Geplaatst: 14 oktober 2023 Curry met o.a. twee chayotes (labusiam) uit eigen kweek daarin. Heeft helaas nog niet geresulteerd in volledige acceptatie van de vrucht door mijn kinderen. 1 Quote
Marinke Geplaatst: 14 oktober 2023 Geplaatst: 14 oktober 2023 Palmkoolomelet voor de lunch met nog een verdwaalde tomaat. En s avond nog wat pronkbonen in saus met rucolasalade. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 oktober 2023 Geplaatst: 15 oktober 2023 @jorieke123 helemaal vergeten! ik heb pasta gemaakt met jouw passata en daar wil ik toch even een compliment voor geven. Hij smaakte echt heel lekker. Alleen tomaat doe ik eigenlijk nooit en ik was vergeten hoe lekker dat kan zijn. De term ‘eerlijke smaak’ komt zo uit een foodmagazine, maar ik kan niks beters verzinnen. Oowww jawel. Puur! Echt van genoten. Een lepel eigen tomatenpuree erbij om hem wat dikker te maken en een potje eigen saus. Van @acpronk had ik een bos berg basilicum gekregen. De onderkant van de stelen heb ik blad vrij gemaakt voor ik in het water deed om te stekken. Zo had ik een berg basilicum (haha, pun intended) die allemaal in de saus gingen. Echt een heel lekkere saus. Zo geurig! Salade uet erbij. Nog sla, tomaat, paprika en kruiden. Goed geslaagde maaltijd. Dank voor alle lekkere bijdragen daaraan. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 oktober 2023 Geplaatst: 15 oktober 2023 Romig vispotje met eigen forel 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Soep van haan en groente uit eigen tuin. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Yoghurt met granola van @bonnie f Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Ik hoop dat je het lekker vond. Er was geen tijd om iets te maken (veel familie-gedoe) dus uit eigen voorraad geschept. Ik houd van simpele (en betaalbare) granola. Geen dure snippers, zaadjes, siroopjes, suikertjes en andere frutsels. Gewoon havermout, scheutje stroop, kaneel, gehakte zonnebloempitten, amandelen en lijnzaad. En flink roosteren. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Zeker lekker, we hebben er wat eigen rozijnen door gedaan omdat die op moeten (niet 100% gedroogd, dus schimmelgevaar). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Straks stoofpeertje van langs de weg. Hier in Gruusbèk verkopen mensen hun overtollige fruitées voor weinig, nu had ik bijna 1,5 kilo Giezer wildeman voor 1 euro. Bessensap heb ik niet in huis dus een halve pot bessenjam aangelegd met water, flink schudden en dan door een theezeefje. Scheutje rosé erbij en twee volle eetlepels gelei van de Japanse sierkweetjes, daar zit ook steranijs in. Kaneelstokje en kruidnageltje erbij ik laat weten of het te eten was. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 @appelvrouw Ik heb laatst ingemaakte stoofpeertjes gemaakt met karamel en sinaasappel. Echt lekker. (simpel: karamel maken van suiker, afblussen met sinaasappelsap en sinaasappelschil. Evt wat kaneel maar ik ben niet erg kanelig) De peertjes worden mooi goudbruin. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Tanja65 Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Er staat in onze spiksplinternieuwe over nu een plaat met tomatenprut te borrelen. De laatste tomaten uit de tuin, nog wat kastomaten en een zak van alles en nog wat van de landwinkel. Uit de tuin rozemarijn en tijm erdoor (grrr de salie vergeten), en wat doorgeschoten olijfkomkommertjes. Knoflook, olijfolie, lenteui, mjam. Ik kreeg van een vriendin een recept met sarma van snijbiet. Ik denk dat ik weet wat we morgenavond eten… Vanavond bietenstamp, ook gedeeltelijk uit de eigen tuin. Mjam. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Lol, het hele huis geurt naar tomaat en Provence. En dan eten we bietjes 😬. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 18 oktober 2023 Geplaatst: 18 oktober 2023 Stamppot raapstelen uet met weer zo'n goddelijk lekker worstje uit Zelhem. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2023 Geplaatst: 18 oktober 2023 Stamppot rucola met gebakken spekjes. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 oktober 2023 Geplaatst: 18 oktober 2023 O lekker Jeanne is je boerenkool al goed? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Stoofvlees! Eerst eigen paddenstoelen geweekt. Shii-Takes champignons en oesterzwammen. Eigen aardappel mix, wortel en pap met knof Chikivlokken voor wat pit erbij. Het staat nu al 3 u te pruttelen. Ruikt goed. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2023 Restjes uit de vriezer, prei, Butter nut soep met diverse groentes er door. Eitjes van de buren en wat ingevroren peentjes.. Echt een ratjetoe maar best lekker en je komt van een heleboel kleine restjes af 😉 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Man eet niet thuis. Soeptijd dus. Chinese tomatensoep met spitskool, wortel en prei. Lekker met veel gember, chilipeper en citroengras! 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Klinkt goed, die soep, Bonnie! 😋 hier gevulde paprika, met rijst, gehakt, uitje, champignons , feta enz. Was erg lekker. en appeltaart gemaakt. Met eigen appeltjes! Quote
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Als toetje tarte tatin met heel veel kweepeerGeslaagde maaltijd 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Late avond trek, kwarkbol met boter en Japanse sierkweegelei. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bonnie f Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Lekker appeltaart. Ik ga binnenkort mijn fruitbomen planten. Volgend jaar hopelijk de eerste vruchten. Ik heb ook nog even jam-koekjes gebakken. Ff ontspannen na een week werken Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Ik heb net kastanjes gepoft en we hebben er al meerdere gesnoept toen ze nog lekker warm waren 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Op 14-10-2023 om 23:08, Goldfish zei: nog niet geresulteerd Jammer! Ik had ze een beetje tussen de wortels in de curry zitten, het heeft helemaal geen sterke smaak toch. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.