appelvrouw Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Geplaatst: 24 maart 2023 Fijn een Gartenperle dan! En 1 pot erbij waar hij in kan verblijven deze zomer. Dat is alles wat ik van jou wens..merci. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 24 maart 2023 Geplaatst: 24 maart 2023 Ik denk dat ik wel een ida gold heb, Jet! 1 Quote
redzebra Geplaatst: 27 maart 2023 Geplaatst: 27 maart 2023 (aangepast) @appelvrouw het zijn alle cherrytomaatjes, rode, gele en een gestreepte, gaan in een 3 liter potje zitten waarin ze in principe kunnen blijven. Ik heb gezien als ik langs Venlo rij, ik zowat langs jouw passeer, moest het niet lukken voor de lift laat maar weten. @Goldfish welke heb je van 15 cm ? 27 maart 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2023 Auteur Geplaatst: 28 maart 2023 Dat lijkt me iets praktischer @redzebra Dan voor @Wortel want het is idd weinig om ivm de rit vanuit Driebergen. Lijkt me fijn. Wil niemand de onkruidbrander? Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 (aangepast) Dat is inderdaad praktischer qua lift, top! 28 maart 2023 aangepast door Wortel 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 21 uren geleden, redzebra zei: @appelvrouw het zijn alle cherrytomaatjes, rode, gele en een gestreepte, gaan in een 3 liter potje zitten waarin ze in principe kunnen blijven. Ik heb gezien als ik langs Venlo rij, ik zowat langs jouw passeer, moest het niet lukken voor de lift laat maar weten. @Goldfish welke heb je van 15 cm ? Ik was iets te voorbarig. Lille Lise is 15 tot 30cm. Vergelijkbaar zijn Mohamed (<30cm) en Raspberry Placer (letterlijke vertaling uit t Russisch) met 25-30cm. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2023 Auteur Geplaatst: 28 maart 2023 Op 27-3-2023 om 22:20, redzebra zei: ik langs Venlo rij, ik zowat langs jou Prima idee dus. En een of twee cherrytomaatjes al in pot klaar zal ik heel blij mee zijn. Ik kan helaas weinig aanbieden behalve het bovenstaande! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 28 maart 2023 Geplaatst: 28 maart 2023 Ok dan kom ik je/jullie oppikken, het uur en waar kan via privé bericht, qua tomaten heb je me zaden bezorgd die ik de komende jaren ga blijven telen, dus zie dat als een ruil voor die en een babbel onderweg is veel aangenamer dan alleen rijden . @Goldfish heb je daar zaden van op overschot of gezaaid? 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 29 maart 2023 Geplaatst: 29 maart 2023 @redzebra ik ben van plan twee zaaillingen mee te nemen. 1 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 @redzebra ik heb ook Venus als dwerg gezaaid. Dat is er wel eentje die niet hoger wordt dan 15cm (5 inch) volgens de boekjes. 1 Quote
Arja Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Venus wordt wel iets groter dan 15 cm, maar het blijft een dwergje. 1 Quote
henkg Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Jet, ik heb (gisteren pas!) mijn struiktomaat Balkonstar gezaaid, veel. (volgens mij ken je die nog, je had ze eerder al eens) Zal ik er een paar meenemen (wel zónder grote pot) ?. Restant gaat dan naar de zaaitafel. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2023 Auteur Geplaatst: 1 april 2023 Ik heb plots maar een miniatuurtuintje maar een balkonstar plus van alle andere aanboden ook eentje moet lukken. Dank allen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 (aangepast) Ik heb Siberische kiwibes, vijf gezonde stekken, die mee kunnen naar de MTFD als Redzebra toch langs mijn huis rijdt (over Kleef). Ik kan ze op de oprit zetten als ik er niet ben. Mits iemand interesse heeft Het is Sentyabraskaya of Anniki, ik denk de eerste. Zonder man erbij heb je er dan weinig aan voor fruit, maar ze hebben sowieso prachtig wit/roze blad. Ik ga dit jaar niet naar de MTFD, verwacht ik, ik heb ineens veel werk. 2 april 2023 aangepast door fre3ke Quote
redzebra Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 @Goldfish Venus heb ik zelf ook gezaaid, is klein maar denk dat die ook over de 15cm gaat gaan, het zal er misschien ook mee te maken hebben hoeveel voeding ze krijgen en in welk potje ze blijven, nu het is ook nog even afwachten hier. @appelvrouw normaal hangen er al tomaatjes aan tegen MTFD voor jou. 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 Op 24-3-2023 om 12:01, appelvrouw zei: Fijn een Gartenperle dan! En 1 pot erbij waar hij in kan verblijven deze zomer. Dat is alles wat ik van jou wens..merci. Helaas zijn 3 Garteperles het slachtoffer geworden van mijn mishandeling die ik opbiecht in het Tomatenvorm (twee kweekbakken laten uitdrogen). Uiteindelijk valt die schade per bak nog mee, maar helaas niet voor de Duitse Tuinpareltjes. Vandaag heb ik mijn laatste zaadje Garteperle gezaaid in op hoop van zegen. Quote
Tanja65 Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 De citroentijm heeft hier de winter goed overleefd, dus daar kan ik je een stukje van bezorgen. En ook van citroenmelisse als je wilt. Wat laurier betreft kan ik evt. gedroogde voor je meenemen, geen stek helaas. Zeg maar wat/of je wilt. Wat tof dat je er toch bent! 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Ik heb veel tijm, ik ga even op zoek naar bonenkruid, en je wilt echt de echte oregano? Ik heb wel Wilde Marjolein. Maar dan had je daar wel om gevraagd neem ik aan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 (aangepast) Ik heb tijm, citroentijm, oregano, bieslook, pepermunt en ik geloof nog wat spul voor je klaar staan. 5 april 2023 aangepast door Arja 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Wilde Marjolein is toch Oregano of ben ik abuis?? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2023 Auteur Geplaatst: 4 april 2023 Ik neem alles van iedereen aan, en dubbele kruiden komen ook wel goed van pas, ik gebruik er meestal veel van. En heb hier op mijn nieuwe woonsten een raar perkje voor mijn woonkamer raam helemaal vers ingeplant met links anderhalve meter siergras en rechts idem nepeta. Dat wilde ik wel even lekker invaseren met allerlei kruiden gespuis! Tanja, gedroogde laurier heb ik nog wel wat, ik wil echt graag een stekkie. Alleen heb ik niks terug te geven jongens..of jullie moeten geïnteresseerd zijn in eerder aangeboden spulletjes. En peper plantjes. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 14 uren geleden, appelvrouw zei: .... gedroogde laurier heb ik nog wel wat, ik wil echt graag een stekkie Hebbe? 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lia56 Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Wij hebben een laurierstruik/boom van ca 3m, ik kan daar best wat takken vanaf halen om te stekken.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 april 2023 Auteur Geplaatst: 5 april 2023 14 uren geleden, henkg zei: Hebbe? Nou graag! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2023 Auteur Geplaatst: 6 april 2023 Aanbod van @MarjaP die geen eigen topic aan gaat maken. Ze biedt de volgende zaden aan en zou graag enkele bijzondere tomaten willen. Van mij heeft ze bijvoorbeeld al de gele CdB. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.