Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welsh onion


Menph

Aanbevolen berichten

  • 1 year later...

hoi, ik heb het hele topic doorgelezen, en als ik het goed begrijp: is mijn allium fistolosum"welsh onion" een vaste plant, die ik het beste op dezelfde plek kan laten staan, tot hij een flinke plant is, van wel 40 tot 50 cm hoog, met flink wat stengels, om hem dan te kunnen vermeerderen, d.m.v. scheuren van de pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt wel zo ongeveer Ik zou hem alleen al eerder een keer opgraven en scheuren (meer uit elkaar plukken dan scheuren hoor...) en weer uitplanten. Dan heeft ie meer ruimte

Ik heb ze wel jaren achter elkaar op dezelfde plek staan ja. Maar ik pas dan ook sowieso geen traditionele wisselteelt toe. Dus dan staan ze ook nooit in de weg zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm ook al een paar jaar op dezelfde plek staan maar hij groeit niet gigantisch in de breedte; ik zou hem dan ook niet willen scheuren want dan blijft er zo weinig van over...

Wel heeft hij zichzelf ook elders in de tuin uitgezaaid en daar mag hij ook lekker blijven.

Ik zou op grond van mijn ervaring dan ook eerder kiezen voor vermeerdering via zaad (zaad is makkelijk te oogsten bij deze plant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik heb nu voor het 2e jaar een rij Welsh onion-planten in de kas staan, en daar groeien ze (in deze tijd van het jaar) toch wat mooier op dan in de moestuin vind ik. Meer opgaand, en langere stelen nu ook al. Ze gaan nu wel bijna bloeien omdat het al zo warm is geweest in de kas (en buiten...) Dus ik oogst aardig wat en plant de dunnetjes dan weer uit. Ook hebben ze zich uitgezaaid in de kas dus ik kan heel wat sprietjes oppotten. 

 

Buiten:

IMG_3442.JPG

 

In de kas:

IMG_3444.JPG

 

IMG_3450.JPG

 

Oogst:

IMG_3386.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...