Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Red Love? Nee, die zijn juist op de particuliere markt gericht. Hij krijgt alleen niet veel voet aan land in Nederland, aangezien de prijzen die de uitvinder rekent echt belachelijk zijn voor onze begrippen. Heb hem vorig jaar gesproken op Plantarium, daarom weet ik dit. Misschien zijn de prijzen nu aangepast aan ons prijspijl?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Hier dit jaar voor het eerst een paar appels kunnen oogsten van ons dwerg boompje.

Zo noem ik hem altijd.

Hij is zeker 15 jaar oud al maar zo rond 1.50 hoog.

Nu hingen er allemaal mooie knalrode appeltjes in.

Formaat handje vol.

Ik heb zo'n appel open gesneden omdat deze aangevreten was door wespen en ik dat stuk eruit wilde hebben om de rest op te eten.

Nou zag ik tot mijn stomme verbazing rood met wit vruchtvlees.

Niet zo rood als de afbeelding aan het begin van deze topic, maar wel duidelijk rood met wit.

Iemand een idee wat voor appel dit is?

Boompje staat op een stuk tuin dat overgenomen is van vorige gebruiker.

Kan haar niet meer vragen..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Waarom een sierappel?

Zijn er geen handappels met zo'n kleur?

Ik werk in de bloemen en werk dus ook veel met sierappels.

Dezel was anders, groter en echt lekker om te eten.

Heb wel sierappels geproefd, die zijn wel eetbaar maar niet lekker.

Deze was echt wel goed.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb gisteren 3 Red Love variëteiten besteld in Duitsland,nml.Era,Sirena en Odysso,en ze hebben ook nog Circe. De firma waar ik ze kon bestellen is www.garten-schlueter.de, zij versturen naar België. Goedkoop zijn ze niet, maar wel 10 euro goedkoper dan bij Lubera .Je hebt eens iets anders,en daar ze zoveel meer antioxidanten bevatten riskeren wij het maar. De planten staan in containers.

Tot zover mijn informatie, de rest vinden jullie wel op de site.

Geplaatst:

Gemma, heb je foto's van boom en vrucht? Ben altijd "in" voor een onbekend ras...

Mijn eigen zaailing heeft er ook 15 jaar over gedaan om voor het eerst vrucht te dragen. Heerlijke appel, maar de boom staat verkeerd (grondsoort en standplaats). Ik ga proberen of ik hem kan enten of stekken om hem dan op betere "appelgrond" te planten (meer zand denk ik? Ik zit zelf op leem met mijn tuin-aan-huis en de grond is helemaal dichtgeslagen, mijn andere appel doet het de laatste jaren bijzonder slecht terwijl het een sterke boom was).

#ben best nieuwsgierig naar jouw appeltje!!#

Marijke.

Hier dit jaar voor het eerst een paar appels kunnen oogsten van ons dwerg boompje.

Zo noem ik hem altijd.

Hij is zeker 15 jaar oud al maar zo rond 1.50 hoog.

Nu hingen er allemaal mooie knalrode appeltjes in.

Formaat handje vol.

Ik heb zo'n appel open gesneden omdat deze aangevreten was door wespen en ik dat stuk eruit wilde hebben om de rest op te eten.

Nou zag ik tot mijn stomme verbazing rood met wit vruchtvlees.

Niet zo rood als de afbeelding aan het begin van deze topic, maar wel duidelijk rood met wit.

Iemand een idee wat voor appel dit is?

Boompje staat op een stuk tuin dat overgenomen is van vorige gebruiker.

Kan haar niet meer vragen..

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

@Victor , bedankt voor de link , mooi nieuws dat hij aan relatief betaalbare prijs op de markt begint te komen.

je hebt een persoonlijk bericht

De Redlove was gisteren ook in het nieuws hier in belgie , er was 1000kg geveild , ik dacht op de veiling Sint-Truiden.

Ze zeiden er niet bij welke variant. Er zijn er trouwens nog meer dan die 4 , enkele hebben zelfs nog geen commercieele naam , alleen een nummer.

• 2 weeks later...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Zeer mooie boompjes , zeker voor postbezorging, want meestal snoeien ze die erg kort terug voor verzending.

veel succes , zal al mooi zijn in het voorjaar , die donkerrode bloemen zijn prachtig.

• 3 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...