jens Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 ik heb er nog geen gekocht maar ik zag dat op hun site Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 bij johan nicolai in sint truiden zijn er nu meerdere red love appels te verkrijgen @ jens, je suggereert met je antwoord dat het voor de particuliere handel deze appel vrij makkelijk te krijgen is. Volgens mij zijn deze nieuwe appelrassen bedoelt voor de professionele fruittelers. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Red Love? Nee, die zijn juist op de particuliere markt gericht. Hij krijgt alleen niet veel voet aan land in Nederland, aangezien de prijzen die de uitvinder rekent echt belachelijk zijn voor onze begrippen. Heb hem vorig jaar gesproken op Plantarium, daarom weet ik dit. Misschien zijn de prijzen nu aangepast aan ons prijspijl? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Limoncello Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Ik hoop dat je de vergelijking niet maakt tussen Belgisch en Hollands prijspijl want ik vind de prijzen in het algemeen in NL iets meer dan hier... Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Gemma Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Jammer dat Boskoop zo`n eind weg is voor mij..Had zowel de roodvlezige als de zwarte appel wel willen halen bij je, maar betwijfel of die in mijn bestelautootje passen.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Frank Houweling Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 @Limoncello, Nee, ik heb het over Zwitserland, daar zijn bomen beduidend duurder dan in de benelux. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
sugar Geplaatst: 14 september 2013 Geplaatst: 14 september 2013 Lubera is gewoon altijd duur, maar heeft wel enkele mooie introducties op zijn naam... Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Gemma Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Hier dit jaar voor het eerst een paar appels kunnen oogsten van ons dwerg boompje.Zo noem ik hem altijd.Hij is zeker 15 jaar oud al maar zo rond 1.50 hoog.Nu hingen er allemaal mooie knalrode appeltjes in.Formaat handje vol.Ik heb zo'n appel open gesneden omdat deze aangevreten was door wespen en ik dat stuk eruit wilde hebben om de rest op te eten.Nou zag ik tot mijn stomme verbazing rood met wit vruchtvlees.Niet zo rood als de afbeelding aan het begin van deze topic, maar wel duidelijk rood met wit.Iemand een idee wat voor appel dit is?Boompje staat op een stuk tuin dat overgenomen is van vorige gebruiker.Kan haar niet meer vragen.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
powerlite Geplaatst: 15 september 2013 Auteur Geplaatst: 15 september 2013 Gemma , Het zal een sierappeltje zijn.mooie rode bloempjes of mooie rode bladeren zeker ? Is wel eetbaar , maar vaak niet zo lekker. Quote
Gemma Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Witte bloesem en groen blad.Appel was heerlijk zoet/zuur.Formaat van flinke tennisbal. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Gemma Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Waarom een sierappel?Zijn er geen handappels met zo'n kleur?Ik werk in de bloemen en werk dus ook veel met sierappels.Dezel was anders, groter en echt lekker om te eten.Heb wel sierappels geproefd, die zijn wel eetbaar maar niet lekker.Deze was echt wel goed. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Victor Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik heb gisteren 3 Red Love variëteiten besteld in Duitsland,nml.Era,Sirena en Odysso,en ze hebben ook nog Circe. De firma waar ik ze kon bestellen is www.garten-schlueter.de, zij versturen naar België. Goedkoop zijn ze niet, maar wel 10 euro goedkoper dan bij Lubera .Je hebt eens iets anders,en daar ze zoveel meer antioxidanten bevatten riskeren wij het maar. De planten staan in containers.Tot zover mijn informatie, de rest vinden jullie wel op de site. Quote
roosmarij Geplaatst: 17 oktober 2013 Geplaatst: 17 oktober 2013 Gemma, heb je foto's van boom en vrucht? Ben altijd "in" voor een onbekend ras... Mijn eigen zaailing heeft er ook 15 jaar over gedaan om voor het eerst vrucht te dragen. Heerlijke appel, maar de boom staat verkeerd (grondsoort en standplaats). Ik ga proberen of ik hem kan enten of stekken om hem dan op betere "appelgrond" te planten (meer zand denk ik? Ik zit zelf op leem met mijn tuin-aan-huis en de grond is helemaal dichtgeslagen, mijn andere appel doet het de laatste jaren bijzonder slecht terwijl het een sterke boom was). #ben best nieuwsgierig naar jouw appeltje!!# Marijke. Hier dit jaar voor het eerst een paar appels kunnen oogsten van ons dwerg boompje.Zo noem ik hem altijd.Hij is zeker 15 jaar oud al maar zo rond 1.50 hoog.Nu hingen er allemaal mooie knalrode appeltjes in.Formaat handje vol.Ik heb zo'n appel open gesneden omdat deze aangevreten was door wespen en ik dat stuk eruit wilde hebben om de rest op te eten.Nou zag ik tot mijn stomme verbazing rood met wit vruchtvlees.Niet zo rood als de afbeelding aan het begin van deze topic, maar wel duidelijk rood met wit.Iemand een idee wat voor appel dit is?Boompje staat op een stuk tuin dat overgenomen is van vorige gebruiker.Kan haar niet meer vragen.. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
powerlite Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 @Victor , bedankt voor de link , mooi nieuws dat hij aan relatief betaalbare prijs op de markt begint te komen. je hebt een persoonlijk bericht De Redlove was gisteren ook in het nieuws hier in belgie , er was 1000kg geveild , ik dacht op de veiling Sint-Truiden.Ze zeiden er niet bij welke variant. Er zijn er trouwens nog meer dan die 4 , enkele hebben zelfs nog geen commercieele naam , alleen een nummer. Quote
Bee Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 @ victor ze zullen ondertussen wel al aangekomen zijn vermoed ik ? Wat is je ervaring ? Quote
Tuinpraat Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Ik ben ook wel benieuwd Victor. Lijkt me een leuke shop. Had ik nog niet gezien. Quote
Victor Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Ik heb ze besteld om te planten in november, dus als ze aankomen laat ik wel weten hoe ze er uitzien. Quote
powerlite Geplaatst: 24 december 2013 Auteur Geplaatst: 24 december 2013 Dag Victor, En , hoe zijn ze meegevallen ? groetjes Quote
Victor Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Bomen zijn al ongeveer 6 weken geplant,waren mooie boompjes. Het vervolg zullen we moeten afwachten de volgende jaren!grtn Quote
Victor Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Heb even een foto genomen ervan] Quote
Victor Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 En nog een roodvlezige appelboom Quote
powerlite Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Geplaatst: 27 december 2013 Zeer mooie boompjes , zeker voor postbezorging, want meestal snoeien ze die erg kort terug voor verzending.veel succes , zal al mooi zijn in het voorjaar , die donkerrode bloemen zijn prachtig. Quote
jens Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 ik denk dat ik daar ook maar ga bestellen welke soorten red love zijn de beste volgens jullie? Quote
powerlite Geplaatst: 27 december 2013 Auteur Geplaatst: 27 december 2013 Ik zou de Era kiezen , al is dat niet uit ervaring , maar door het lezen van de beschrijvingen.heb er nooit 1 gegeten uit de redlove reeks Quote
Victor Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Eén van mijn roodvlezige appelaars of' 'Red Love' bloeit momenteel met mooie rode bloemen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.