mdubbelm Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Ik ga dus echt verder mijn succesmethode hier niet delen hè. Dan win ik nooit! 😝 3 Quote
acpronk Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 "verdwenen link naar het filmpje van Charles Dowding"Gaan we met of zonder zijplanten (side shoots) wegen? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mai Pensato Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 3 uren geleden, mdubbelm zei: Ik ga dus echt verder mijn succesmethode hier niet delen hè. Dan win ik nooit! 😝 Ik ook niet, wel foto's maar geen details 😀 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Frans Geplaatst: 18 februari 2023 Geplaatst: 18 februari 2023 11 uren geleden, Vinky zei: jullie enthousiasme is zo aanstekelijk @Amrutten en @Vastone. Waarschijnlijk ga ik dit jaar ook weer eens vroeg beginnen met de bleekselderij. Of noem het strategisch denken: kansen spreiden. Selderij is een tweejarige plant. Naarmate je vroeger zaait neemt echter de kans toe dat de plant getriggerd wordt om al in het eerste jaar tot zaadvorming over te gaan. Niet meer te vreten zo'n ding maar voor de wedstrijd is dat niet belangrijk. Er staat nergens dat de plant niet doorgeschoten mag zijn en een zaadstengel draagt ook bij aan het gewicht. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Flup Geplaatst: 18 februari 2023 Geplaatst: 18 februari 2023 Zaden zijn hier ook binnen, bedankt! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 februari 2023 Auteur Geplaatst: 19 februari 2023 (aangepast) Voor deze wedstrijd geldt alleen t gewicht, niet de smaak ( dat is trouwens heel persoonlijk..) - Wortels eraf snijden, alle blad eraan laten zitten. - Wel de zijplanten eraf (die heb ik trouwens nog nooit in het echt gezien) - Soms zie ik een klein "binnenin"-plantje, dat moet maar blijven zitten, want dat is er heel lastig uit te knippen. - Eventuele bloemstelen zo diep mogelijk afknippen (doorschieten is immers een teelt-fout, daar mag men niet voor beloond worden) 20 februari 2023 aangepast door Lia56 Quote
Vinky Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 Op 17-2-2023 om 21:08, mdubbelm zei: Ik ga dus echt verder mijn succesmethode hier niet delen hè. Dan win ik nooit! Op 18-2-2023 om 00:17, Mai Pensato zei: Ik ook niet, wel foto's maar geen details 😀 Ja, en ik ben Gekke Henkie niet. Als ik ooit forse bossen bleekselderij had gekweekt, dan had ik nooit mijn geheimen hier gedeeld. Maar zulke bossen had ik niet. Het ging mij altijd om de kwaliteit en niet de kwantiteit en zelfs de dunste selderijstelen kunnen bomvol smaak zijn. Een succesmethode heb ik niet, en wat ik hier rond kwaak is iets waar iedereen op mag schieten. Ik hoop juist veel van jullie te leren. Dank @Frans, dank @acpronk voor jullie snuggere opmerkingen. Ik doe mee voor de lol en zal mijn best doen om iets moois op te kweken. Maar toch op de achtergrond wel de vraag: @Lia56: de prijs is toch wel een echte Felco? 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 Mijn opmerking was totaal niet serieus bedoeld hè, en volgens mij die van @Mai Pensato ook niet, gezien de smiley. 4 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 4 uren geleden, Vinky zei: de prijs is toch wel een echte Felco? De prijs is een "echte lookalike" Felco. Ik spreek uit ervaring, zie het einde van het topic van vorig jaar. Maar de prijs maakt niets uit het gaat om de challenge en de ervaringen die je opdoet. 3 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Lia56 Geplaatst: 20 februari 2023 Auteur Geplaatst: 20 februari 2023 Ik heb de deelnemerslijst net bijgewerkt en aangegeven wie er de zaden ontvangen hebben. Laat even weten of jij de zaden ontvangen hebt ( mocht je dat nog niet gedaan hebben) Graag via pb Quote
Lia56 Geplaatst: 20 februari 2023 Auteur Geplaatst: 20 februari 2023 Ik heb net wat zaden gezaaid, gelijk alvast gezocht naar wat ik er mee zou kunnen doen.. https://www.24kitchen.nl/recepten/bleekselderijovenschotel mmmm ze moeten eerst nog maar eens kiemen 😁 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 20 februari 2023 Auteur Geplaatst: 20 februari 2023 On 2/5/2023 at 8:21 PM, Veldjesgraaf said: Ik wil wel meedoen. Is het de bedoeling om aan het eind de plant te rooien, schoonspoelen en dan met alles er op en eraan wegen? - Wortels eraf snijden, alle blad eraan laten zitten. - Wel de zijplanten eraf (die heb ik trouwens nog nooit in het echt gezien) - Soms zie je een klein "binnenin"-plantje, dat moet maar blijven zitten, want dat is er heel lastig uit te knippen. - Eventuele bloemstelen zo diep mogelijk afknippen (doorschieten is immers een teelt-fout, daar mag men niet voor beloond worden) Quote
Lia56 Geplaatst: 20 februari 2023 Auteur Geplaatst: 20 februari 2023 23 hours ago, Vinky said: @Lia56: de prijs is toch wel een echte Felco? Dat is geen Felco 2, maar een vrij precieze kloon ervan. Totale prijs kloon is al: 7,- schaar + 15,- graveren + 7,- verzendkosten = 29,- (Daarbij: een echte Felco 2 heeft een ingegoten logo, waardoor de plek voor graveren veel te klein wordt) 2 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 De zaden zijn hier ook binnen gekomen. Lia: dank voor de toelichting op het netto te melden gewicht. Gezien de lange teelt zullen de meesten meldingen vlak voor de sluitingsdatum binnen komen verwacht ik. Afijn, veel praten tegen de plantjes. Ze groeien tergend langzaam in het begin. 1 Quote
hoekman Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Ik wil ook graag weer meedoen. Mooi dat Lia het overgenomen heeft. 1 Quote
Waaslander Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Zaden deze avond in de brievenbus gevonden . Post is hier niet zo snel en komen ook geen 5dagen per week meer . 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 23 februari 2023 Auteur Geplaatst: 23 februari 2023 Wie heeft er al gezaaid? graag met datum , kunnen we t een beetje bijhouden..😄 Quote
Plotiemoos Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Helaas doe ik dit jaar even niet mee. Ben druk met andere zaken Quote
Amrutten Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 17 februari gezaaid. Nu al gekiemd. Goed kijken !! 6 Quote
Lia56 Geplaatst: 23 februari 2023 Auteur Geplaatst: 23 februari 2023 44 minutes ago, Amrutten said: Nu al gekiemd. Goed kijken !! Dat is snel..., zaaien, opkomst, verpot, naar buiten... leuk om zo alles bij te houden.. Quote
Vastone Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Ook 17 februari gezaaid, vandaag 24 februari de eerste gekiemt! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 25 februari 2023 Auteur Geplaatst: 25 februari 2023 On 2/23/2023 at 5:56 PM, Amrutten said: Nu al gekiemd. Goed kijken !! Dat is snel..., zaaien, opkomst, verpot, naar buiten... leuk om zo alles bij te houden.. Quote
Lia56 Geplaatst: 25 februari 2023 Auteur Geplaatst: 25 februari 2023 In principe heeft iedereen nu de zaden binnen ( behalve 3 leden die later aangemeld zijn). Zou leuk zijn als ieder zijn bevindingen, gezaaid, gekiemd etc door wil geven. Komen we tot een mooi overzicht Quote
Lia56 Geplaatst: 25 februari 2023 Auteur Geplaatst: 25 februari 2023 Toch een mooi aantal voor deze niet echt gewilde groente... 26 leden... 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.