Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wij gaan verhuizen!

Featured Replies

Geplaatst:

Als een bom zal het misschien niet inslaan, wie mij kent weet dat we de laatste tijd veel moeite hebben onze grote huis en tuin te onderhouden. Tijd voor een nieuwe stap. Ons huis staat sinds enige dagen te koop en kan een nieuw paradijsje worden voor jongere mensen die zin hebben om hun mouwen op te stropen en verder te gaan in onze tuin, huis en boomgaard met waar wij ooit aan zijn begonnen; het scheppen van een ecologisch en duurzaam paleisje.
Zelf gaan we vertrekken naar we weten nog niet waar..dat ligt aan de prijs die we voor ons huis kunnen krijgen en aan wat we zullen vinden natuurlijk. Het zal hoogstwaarschijnlijk binnen Nederlandse grenzen zijn, misschien net een stapje eroverheen, maar de voorkeur is wel Nederland en dan vooral de oostelijke provincies waarbij Drenthe bovenaan staat.

Ik hoop natuurlijk een leuk huis met een tuintje en een klein kasje te vinden voor Lie en mij…een nieuw stap, soms een beetje onzeker maar we zien het vooral als een avontuur en kijken al volop op de huizenmarkt. Dat heeft eigenlijk helemaal geen nut want de huizenmarkt lijkt me nog best wel wat overspannen maar ik kan het niet laten.

Eerst zullen we ons huis moeten verkopen dan is meer duidelijk wat en wanneer we wat kunnen kopen. Ons huis en tuin staan bij een Franse makelaar te koop..hopelijk hebben we daar een goede keuze in gemaakt.

Het schilderij moet wel even vermeld, het is een van de kunst kaarten van Marius van Dokkum waar ik groot fan van ben. Dit is wel een beetje mijn droom..een klein huisje buiten met een tuintje erom heen en een bankje ervoor. En altijd zomer natuurlijk🌅🌞

267F7529-942C-44DB-A722-A2F1FCDECFE7.jpeg.28dd25de8f208e434a7aa9e94db45da1.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wow, dat wordt een spannende tijd voor jullie! Ben heel benieuwd waar jullie terecht gaan komen. 

Geplaatst:

Inderdaad spannend! Lijkt me ook moeilijk om wat jullie daar hebben opgebouwd los te laten. Maar als het een last wordt…

Deel je de verkooplink? Eventueel via DM? Misschien kunnen we het dan op social media delen, mocht je dat willen. 

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:
  • Auteur

Ja dat wil ik wel. Met een stukje tekst erbij over de ecologische onderhouden diversiteitstuin en boomgaard bijvoorbeeld, daar staat zo weinig over in in de advertentie. Fransen vinden dat minder belangrijk, ik eigenlijk des te meer en hoop dat door te kunnen geven aan nieuwe bewoners

Ik weet niet/ denk niet dat ik hier wat kan plaatsen, ik wacht even een reactie van @Jorieke123  en/of @Jorg af.

Geplaatst:

Dat is nogal wat nieuws joh!
Succes met alles appelvrouw en hopelijk komt dat paradijsje in nl er snel.

Geplaatst:
  • Auteur

Ok merci! Komt later. Ik maak nog even een stukje Nederlandse tekst erbij over tuin en boomgaard.

Geplaatst:

Hoop dat het snel gaat voor je. Als je eenmaal de beslissing hebt genomen dan wil je ook doorzetten.
Succes!

Geplaatst:
  • Auteur

Voor wie de advertentie van ons huis op sociale media zou willen delen: heel graag! Het liefs met nog een extra vermelding over onze tuin zie de volgende beschrijving: En de oproep verder te delen? 

Bij dit huis een tuin die sinds 28 jaar de kans krijgt natuurlijk te groeien. Geen herbiciden pesticiden of kunstmest is gebruikt in deze tuin. Veel originele planten uit de omgeving groeien hier, ook orchideeën, nieskruid, onze lieve vrouwe bedstro, sleutelbloem, veldkers, verschillende dovenetels etc onder de bomen. Hazelaars groeien hier in de bosjes overal. Ook verschillende oude pruimensoorten om eau de vie mee te maken. 
Het oude waterreservoir ( bief) bij de beek, de planten die daar groeien worden al jaren niet meer gesnoeid. Koninginnenkruid, valeriaan, spirea en smeerwortel groeien er o.a. en het is een geweldig stukje natuur samen met de twee kustmammoetbomen (redwoods) van 23 jaar die het daar erg naar hun zin hebben. Veel vogels komen drinken en badderen aan de beek, veel nesten zijn er  in de tuin. 
De moestuin is al vele vele jaren No-Dig. Daarvoor was de tuin biologisch met wisselteelt. Er zijn veel kleinfruit struiken..zeker acht x cassis in verschillende variëteiten, rode bessen o.à. Rovada, 3 soorten kruisbes, frambozen in drie kleuren, bramen, tayberrie, druiven, witte en blauwe waarvan een in de kas schaduw geeft. 
In tuin en boomgaard ruim dertig fruitbomen, van 20 jaar tot 2 jaar oud in verschillende soorten o.à. Appels, mirabellen, peren, kersen, perziken, abrikoos, pruimen, nashi enzovoorts. Verschillende notenbomen met goede oogst. 
Voor een klein bedrag is er ook 60 kuub hout, een Renault master, een afkortzaag voor stookhout, het interieur van de gite over te nemen voor de koper.

Nog iets: het dorp is ecologisch ingesteld, er is een voedselbos in wording op 150 meter van de boomgaard.

Op vier uur rijden van Utrecht.

https://www.capifrance.fr/en/residential/sale/grand_failly/maison_mitoyenne/3896347-sale-grand_failly

Geplaatst:
  • Auteur

Kan je het als reactie geven? Wacht ik kijk even…

Edit: ja, of erboven zetten ( dat denk ik)  of als reactie er onder. Maar dan valt het weer weg als je het deelt misschien?

Geplaatst:

Ik deel 'm ook even, met de aanvullende tekst in de reacties. 

Geplaatst:
  • Auteur

Top dames! Misschien nog bij vermelden dat het op 4 uur rijden van Utrecht is( zal ik ook nog even in de tekst zetten.)

Geplaatst:

Wat een ontzettend fraai en gezellig huis!  Ik duim voor een goede/snelle verkoop! 😊

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je wel! Heeft iemand een idee of het mogelijk is de tekst en de link samen te plakken zodat, als mensen hem gaan delen de tekst mee deelt?

Geplaatst:

Wow wat een stap appelvrouw.
Ik zal er morgen even voor gaan zitten om de advertentie de delen op plekken voor duurzame gezinnen enzo. Ik denk dat jullie plek daar wel in de smaak valt en het zou mooi zijn als er iemand komt te wonen die verder gaat waar jullie zijn gebleven. 

Enne Drenthe is prachtig ;)

Geplaatst:

Johhh. Wat een veranderingen! Jullie gaan vast enorm gemist worden in de buurt. Maar Nederland is erg blij jullie weer terug te krijgen hoor. Gezellig [emoji847]
Wat een mooie foto’s zeg. Je krijgt er toch zelf de kriebels van om je koffers te pakken! Nou, ik zal het ook links en rechts es rondzeggen.

wees bevriend met kleine dingen

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Echt te gek we kunnen het zelf bijna niet geloven. Verkocht aan de tweede kijker. We hebben wat water bij de wijn gedaan en de koper is iemand die volledig door de knieën is gegaan voor ons huis met alle voor en nadelen. 

Nu even rust en in de lente moeten we hard op zoek naar een opslag in (oost) Nederland plus een tijdelijke woning vanwaaruit we op huizenjacht zullen gaan.

153605DC-9160-4B46-B740-368DF41F278A.jpeg

Geplaatst:

Gefeliciteerd! 

Geplaatst:

Wat fijn zeg. Gefeliciteerd!

Geplaatst:

Gefeliciteerd! Succes met het vervolg.

Geplaatst:

Jeeeemig dat was snel!

Wel gefeliciteerd, en wij zijn benieuwd waar jullie terecht zullen komen in Drenthe....😊

succes met de zoektocht....

Geplaatst:

Wow, wat goed! Gefeliciteerd joh!

Op naar iets nieuws! 😊

Geplaatst:

Wow, snel! Fijne hoor, maar kan me ook voorstellen dat het gek voelt. Hoe lang hebben jullie er gewoond? Succes met de vervolgstappen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.