Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, dat was me het dagje wel weer! :) Het was een rustige editie, maar toch druk zat en zo voorbij. We hebben gegeten van de plaatcake met frambozenjam van Ciska, brownies van Tanja, die heerlijke kokosballen van Jootje, soepje van Redzebra (we nemen zo nog een kopje), geitenshoarma en geitensaté, brood met heerlijk veel nigellazaadjes :D  en zo kan ik nog wel even doorgaan! 

We hebben veeeeel gekregen, bedankt!!! Ik hoef voorlopig geen granola meer te bakken! En weer lekker wat liters azijn en pakken suiker voor allerhande inmaak deze zomer. :thumbup:

Plantjes, hooi, zaag-les met de accuzaag van Henk, drankjes, specerijenmixjes en pootaarappels en dan vergeet ik vast nog van alles! 

Volgens mij heeft niemand wat laten liggen, maar we zullen morgen nog even wat beter kijken. Bedankt ook aan Peter en Anna voor het helpen afbreken/opbergen van alle tafels en schappen en opruimen van eten en drinken wat nog over was. Er was niet echt TEveel, maar toch eten we nog wel lekker wat van de week! 

Er had ook al iemand afgewassen tussendoor, ook erg fijn! Ik weet alleen even niet meer wie (ja, Jootje iig ook wat :) )

• Like 13
Geplaatst:

Jij en Joep ook weer bedankt voor de hartelijke ontvangst !  toch weer meer plantjes meegenomen dan gepland 😁, o.a. Luffa, weer iets nieuws om te proberen.

• Like 4
Geplaatst:

Jorieke en Joep, bedankt weer voor de gastvrijheid en de goede zorgen! Volgens mij had Marja die afwas gedaan.

Allemaal bedankt voor de plantjes en moestuintips :thumbup: Leuk om weer even bij te kletsen.

• Like 4
Geplaatst:

Ook ik heb weer een heerlijk ( ietwat frisse) dag gehad. 
Plantjes ruilen, krijgen, zaden krijgen ( bedankt Marja) 

tomaatjes van Red Zebra van de weggeeftafel, knolselderij van Henk, dahlia van Ciska

de door Vincent gekochte prachtige framboos en walnoten van lieve Jet. 
Een mooie groep met leuke aardige moestuinmensen. Voel me er erg thuis. 

En dan het eten……zoals elk jaar teveel gegeten….😊😋😛

Volgend jaar weer! 

• Like 5
Geplaatst:

Was weer super gezellig en leuk om met zoveel weer even bij te kletsen ondanks dat de tijd weer omvliegt en dan nog een aantal mensen nauwelijks hebt gesproken... Leuke ruils en nog zoveel verassende dingen meegenomen! 

Blijft een gezellige club op naar de volgende editie!

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

Jorieke en Joep bedankt voor de gastvrijheid.

Voor alle andere forumleden zeker ook een dikke pluim voor de gezelligheid, weggeefdingen en het gevoel van "je hoort erbij"
Op naar de najaars editie.

aangepast door Lia56
  • Like 4
Geplaatst:

Hallo hallo de Groesbeekse afdeling is ook weer thuis! Marja en haar lief hebben me thuis gebracht en we hebben het huis samen bekeken( waren snel klaar) Lie geknuffeld, de planten uitgeladen, was ook zo gebeurd maar toch hè ik heb buiten een tafel vol met heerlijke kruiden, superbedankt allen, en binnen nog tomaten en basilicum! Ook kreeg ik een achter achter achter kleinkind van mijn eigen desem, heerlijke koffiesnoepjes, lavendel, een inmaakblad haver melk, eieren, saindoux en voor Lie een lekkere grote doos met crowdfarmingfruit waar ik ook zeker van mee ga genieten. En dan ben ik ook vast nog van alles vergeten. 

We hebben even snel een soepje gemaakt en dat samen opgegeten met de quiche stukjes en boterham van Anna. Aangezien niemand meer een toetje wilde,  en ik de kokos koek en brownie al in stukken heb gesneden zit ik nu lekker in mijn eentje te mtfd snoep te snoepen🙏

Thanks lui, wat wordt ik toch altijd blij van jullieimage.png.ef98c2807a4f9662513a00aac271d303.png

• Like 8

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja en nog even vergeten Redzebra, Thanks voor de gezellige en aangename rit! Je zoefde me zonder fout te rijden zo door twee landen rechtstreeks naar de Oosterwijkse weg..alleen het laatste stukje kon ik even helpen. En ik heb heerlijk gegeten en gedronken.appelwijn vond ik wel lekker Henk! Een berg kokoskoekjes heb ik op, en zelfs nu de laatste die eigenlijk voor Lie bedoeld was. En wat een ontdekking de geiten shoarma en de saté..mmmm 

Iedereen heel veel plezier en een mega oogst gewenst van alle planten,

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ook ik ben weer thuis. Wat gezellig om even bij te kletsen. Er was zoveel bij te kletsen en dan nog geen tijd gehad om met iedereen bij te kletsen. Paar mooie zoete 🥔 en wat kruiden van de  weggeeftafel en de rookton.....project voor de komende zomer.

Volgende keer doe ik weer wat activer mee met ruilen en  koken. 

• Like 3
Geplaatst:

Het was is weer super vandaag! Een rijk gevulde ruiltafel met o.a. prachtige tomaten van @redzebra,  de 10 potjes met  kruiden, een toffe collectie zoete aardappel & Chinese Jam van @acpronk. een echt hele mooie stek van Pink Champagne (Roze Aalbes) van @StanWen nog veel meer moois! Prima reisgezelschap van Lia gehad, ook al moet ik bekennen dat ik op de terugweg wel een powernap moest doen na zo'n lange dag.  Tot de najaars- MTFD!

• Like 5
Geplaatst:

Ja zeg. Het was echt weer ontspannen en gezellig. Wat zijn jullie toch een fijne club mensen, bij wie je gewoon lekker je eigeres zelveres kan wezen. Dank voor t openstellen van jullie kiet weer J&J, alles zag er keuuurig opgeruimd uit. Fijn dat Anna en Peter iig nog ff meegeholpen hebben om eea ook weer in originele staat terug te brengen 💪 (En wat had je weer n goei brood gebakken, Anna!)

En verder idd dank allemaal voor de leuke reacties op 't geitjes-experiment. Maar zeker ook voor de leuke cadeautjes weer! Had wat basilicum zaailingetjes van de tafel gebietst, wie had die neergezet? Maar ook dragon gescoord (dank Jootje - trouwens ook voor die kokos-ballen. Mjam! Die waren super lekker en fijn lactosevrij ook. :thumbup:) Oh en 'n pracht-net via het lijntje Appelvrouw - Joriek. Super blij mee. Alsook met de kersenjam en de bier-emmers trouwens. Dat wordt weer lekker aanklooien! 

Op de valreep nog een aloë vera in mijn handen gestopt gekregen. Super lief. 

Aan het crowdfarmings-fruit ben ik op de terugweg al begonnen trouwens (de eerste mandarijnenschilletjes liggen al te drogen) 

Nu lekker lui op de bank met de voetjes omhoog. Het was top jullie weer gesproken, of iig gezien te hebben. Al miste ik ook een paar bekende gezichten hoor. 😘 Op naar de herfst-editie 😄;) 

• Like 5

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Weer gezellige dag. Hartelijk dank Jorieke en Joep en allemaal aanwezige, leuke praatjes, heerlijke burgers van Joep-Jorieke, zeldzaam en toch heerlijk geitenvlees van Charly... 👍👍👍

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Ja die appelwijn van @henkg, waarbij hij zegt  -- echte wijn is van druiven.  Ik heb in mijn leven al redelijk wat  wijn gedronken, en liefhebber van rode wijnen  🙂.  Ook al zelf wijn gemaakt. Die  appelwijn was echt aangenaam om drinken en gewoon lekker,  helder en zelfs commercieel verkoopbaar , voor een appelwijn dan 😄, alle gekheid op een stokje, dat gaan weinige je kunnen evenaren

aangepast door redzebra
  • Like 5
Geplaatst:

Mensen, ik heb genoten van deze dag, kennis maken met de MTFD. We liggen in ons B&B bed in Zelhem na te genieten. heerlijk morgen naar huis en de kas vullen met zoveel wat ik van jullie mocht krijgen, dank daarvoor. Ik kom graag de volgende keer weer. 

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...