Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Blije Bijtjes van Nas


Nasuada

Aanbevolen berichten

Voor mijn verjaardag een cursus Imker gekregen.

super leuk en tegelijkertijd best eng.

des te leuker dat wij de cursus samen doen.

les een heel veel theorie en huiswerk. Les twee nog meer theorie en knutselen…. Bouwpakket kast, maken van ramen en smelten van de wasplaten en in de ramen maken.

als fulltime werkend met boerderij en moestuin heb ik niet de tijd en ook niet het geduld om de kast te maken.

de imkershop.nl bood ons de helpende hand. Wel heb ik zelf de wasplaten gemaakt.

afgelopen les kwam ik trots met onze 2 kasten op les om deze te laten zien.

Tot grote vreugde bleek dat er tijdens de kascontrole meerdere overijverige volkjes waren en konden wij al twee volkjes afleggen en meenemen op een bevrucht broedraam. En nu hebben wij twee volkes en hopelijk twee koninginnen in wording….

zal hier de avonturen van de blije bijtjes bijhouden.

IMG_0067.jpeg

 

IMG_0069.jpeg

 

aangepast door Nasuada
  • Like 11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in elk geval aangesloten bonden j een vereniging.

De Pia Aumeier methode herkende ik al aan de aflegger van 1 raam, zo wordt het niet gedaan bij de basiscursus van de NBV.
Ben een keer bij een lezing van haar geweest, ze verteld alles vol vuur en humor.
Ze heeft ook veel filmpjes op youtube staan met uitleg over imkeren.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bert, je zegt dat je haar Pia methode gelijk herkende aan een raampje. Hoe gaat dat bij de Nvb? Zijn er nog meer grote verschillen?

keus voor deze cursus was omdat het hier in het dorp is , geen bewuste methode.

wel ben ik super enthousiast, heel veel theori maar ook gelijk veel” doen”

heb op jouw advies haar youtube filmpjes gekeken erg leuk! Bedankt voor de tip.

 

@ wortel ik heb een afleg volkje dus nu nog moerloos zonder Queen.

als goed is wordt er nu volop gewerkt aan een koningin. Verschil tussen veeg en afleg volkje wordt heel mooi door Bert uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de basiscursus van de NBV worden meerdere ramen in een aflegger gedaan, Pia gebruikt maar 1 raam en een voerramen aan de zijkant van de kast.
De “Pia” methode gebruik ik ook.
In de NBV cursus worden ook wel dingen geleerd die al een beetje achterhaald zijn. Het is dan ook een basis, maar met meelopen met een ervaren imker leer je meer als uit een boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook supergezellig ik denk dat ik dan heel blije kinderen heb! Ze hadden het laatst nog over mijn moestuinvriendin waar ze met het tractortje hadden gespeeld en al die dieren haha vooral een baby eendje had diepe indruk gemaakt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...