Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Blije Bijtjes van Nas


Nasuada

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Ik ben 2x geprikt. Beide keren mijn eigen schuld. 

 

De 1e keer in mijn hand (binnenkant) ik haalde nachts iets weg bij de kast en pakte een bij vast. Heb een kleine bult gehad en nauwelijks last. 

De 2e keer was het in de binnenkant van mijn bovenarm. Schijnbaar was een bij klem komen te zitten tussem arm en borst (nadeel van vrouw zijn) en heeft me in de arm gestoken. Daar was de reactie best heftig. Hele binnenkant arm was dik en warm. Misschien ook omdat ik er niks aan deed en het wel overal langs schuurde. Het kan ook plek verschillen heb ik mij laten informeren door internet. Goed doorbloede lichaamsdelen kunnen heftiger reageren. Met wat anti-histamine (gewone hooikoorts tabletjes) en een verkoelende doek nachts trok het uiteindelijk goed weg. 

 

Ik werk nog steeds onbeschermd. Heb een hoed bij (meestal niet op) en witte leren tuinhandschoenen (niet die dikke werkhandschoenen)  voor als de bijtjes knorrig worden. En gebruik wat rook om ze van de oppervlaktes weg te halen. 

Moet zeggen dat ze ook nu best rustig zijn. ik heb 1 volk (dat mij dus gestoken heeft) die iets onrustiger zijn. Maar in vergelijk is dat minimaal. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Op 3-8-2023 om 15:43, Nasuada zei:

Stomme was ik had mijn pak een jas met hoed aan. Was een bijtje ingekomen en mij in mijn onderarm geprikt. 
mijn man heeft helemaal geen bescherming en heeft ze vast.

denk dat ze mij juist prikte omdat ze er niet meer uitkon en bedreigt voelde 

Ik schud je de hand. 

Er is vandaag eentje de hoed in gevolgen en mij in de lip gestoken.... 

Overigens was dat wel expres. Ze waren vrij boos vandaag.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Moet je eerlijk zeggen dat ik geen expert ben, wij doen een basis cursus imker en volgen braaf wat ons gezegd word. Dit volk is van dit jaar en ze groeien echt enorm.

qua eten heb ik bakje siroop en bakje suikerdeeg op de bodem staan( chineesbakje met wat gras en stokjes zodat ze kunnen staan. De bakjes vul ik vanaf medio augustus wekelijks bij en is dan schoon op. Het volk is echt enorm geworden en dit werkt prima voor ons dus ik verander er even niks aan behalve dat wij ramen bij zetten om te bouwen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...