Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Blije Bijtjes van Nas


Nasuada

Aanbevolen berichten

Het moerrooster plaats je om te voorkomen dat de moer eieren legt in de kamer waar je geen broed wil, zodat werksters plek hebben om de boel vol te stouwen met honing. Omdat je schrijft dat de 2 broedbakken al goed vol zitten ga ik er vanuit dat je honing wil oogsten straks en dat je van plan bent een honingkamer op de 2 broedkamers te zetten die je nu hebt. Dan plaats je een moerrooster tussen de honingkamer die je erop zet en de bovenste broedbak. Dan kan de koningin geen eitjes leggen in die honingbak en komt die vol te zitten met alleen honing.

 

Een moerrooster tussen 2 broedbakken in plaatsen als het nest al in beide kamers zit lijkt me alleen handig als je het nest naar beneden in 1 bak wil dwingen. Maar omdat je volk heel hard groeit nu zou ik dat niet heel logisch vinden omdat de moer dan heel snel plek tekort komt voor haar eieren en je de zwemdrift dan aanwakkert. Maar iedereen doet weer andere dingen voor bepaalde redenen, dus ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met maar 1 broedkamer, wel met 4,9 mm kleine cellen, dus kunnen er veel meer cellen op 1 raam. 1 broedkamer is dan voldoende, daarop plaats ik honingkamers, of een broedkamer als de honingkamers op zijn met een moerrooster er tussen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...