Ga naar inhoud

Hoeveel grond/ruimte heb je tot je beschikking?  

141 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel grond/ruimte heb je tot je beschikking?

• Een aantal potten/bakken
      8
    • Zo'n 10 potten/bakken
      11
    • 10 tot 100 m2
      44
    • 100 tot 200 m2
      25
    • 200 tot 300 m2
      19
    • 300 tot 500 m2
      9
    • Meer dan 500 m2
      25

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een moestuin van 65 vierkante meter, maar daar hoeven geen aardappelen en pompoenen in, die zet ik op de "oprijlaan" en langs de omheining van enkele tientallen meters... ook geen kasplanten in de moestuin maar in de kas (nog te bouwen) verder heb ik nog een kruidentuintje van ongeveer 5 vierkante meter en nog wat speciekuipen met aardperen en knoflook...

Geplaatst:
ik heb van 10-100 m3 gekozen, dit is mijn achtertuin waarin ik 2 gedeeltjes moestuin heb en heel veel fruitboompjes, struikjes. De tuin in trouwens 80 m2.

't is maar net hoe diep je graaft...

sorry m2

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Geplaatst:

Ik ben ook maar de optie tussen 10 en 100 gaan aanvinken. Met het stukje fruittuin, de U vormen moestuin, de net herwonnen aardappel grond, de lavendelrij, de potten en bakken, de schuttingbakken, de hangmanden. En dan hebben we t nog niet eens over de voortuin waar ik ook vanalles in kwijt kan

Good things come in small packages

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De laatste tijd vallen er nog wat tuintjes vrij omdat er verschillende moestuinders stoppen.

Ik kon het niet laten en heb bij mijn huidige 300 m2 meter (3 tuinen) NOG 100 M2 bij genomen.

Nu stop ik echt (heb ik mijn vrouw beloofd).

Het wordt echt teveel, de drie diepvriezen zitten nog 3/4 vol van verleden jaar.

En toen heb ik al meer dan de helft weggegeven.

Geplaatst:

Wij hebben een tuin van 800m2.

Daarvan is niet alles moestuin.

Wij hebben er een moes/relaxe tuin van gemaakt.

Waar je dus lekker in kunt zitten, bbq-en, de kippen staan er, een tuinhuis staat er en een kas en een 8-tal fruitbomen.

De oppervlakte echte moestuin is ca. 300 - 350 m2

Zat voor 2 personen.

Ik ben ook van plan om alleen dingen te kweken die wij ook echt gaan eten, en niet omdat het zo leuk staat op mijn lijstje.

Zoals sommige bonen bijvoorbeeld.. dan kan ik alles wel vol proppen met dingen die we toch niet eten, maar wat hebben we er dan aan?

Nee, ik hou het liever bij mijn lijstje.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Mijn half om half tuin staat er niet bij. Ik heb zo'n 10 vierkante meter en op zijn top toch echt 30 of 40 potten en bakken.In de voortuin staan 4 fruitbomen en 4 bessenstruiken.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Gemma, zoiets zou ik ook wel willen. Een tuin groot genoeg voor zowel een relax hoek als moestuin en ruimte voor de kids (trampoline, zwembad ed.). Universum...

Good things come in small packages

Geplaatst:

Mijn moestuin is volgens de jaarlijkse nota 200m2. Het is waarschijnlijk een beetje meer en dan 'huur' ik ook nog drie fruitbomen die elders op het complex staan. Zo kom ik net over de 200m2. Maar dat is wel incl een ruim aardbeienveld van ruim 30m2, tuinhuis van 10m2, paden en nog een stuk onontgonnen gras van 30m2.

Geplaatst:

Mijn volkstuin is 200m2. Daarnaast heb ik bij huis nog het nodige fruit en een klein stukje voor makkelijk: sla, lente-ui, wortels ed.

En we gaan bij huis dit jaar de aardappels doen, want op het volkstuincomplex barst het van de coloradokevers

Geplaatst:

Mijn moestuin is 360m2 met daarop 2 kasjes(12m2) een kippenhok met ruime ren en een bijen schuur voor 4 kasten en 2 vijvertjes voor de amfibiëen.Voor groente en kruiden blijft er ongeveer 200m2 over.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb een volkstuin van 150 m, en thuis heb ik een paar potten met tuinkruiden, tomaten en komkommer. (het worden wel steeds meer, want het is zo leuk... )

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Geplaatst:

Wij hebben vooral nog fruit.

3 m2 blauwe bes

5 m2 framboos

3 m2 koude kas

3 m2 bak voor Square Foot Gardening; gisteren opgetuigd, vandaag nog gezaaid.

Aardbeienproject zit in de pijplijn met 36 bakken.

Alwin

Geplaatst:

Mijn perceel is 550m2 met voor en achtertuin. In mijn eerste seizoen ben ik gestart met:

- 13m2 moestuin

- 5m2 koude kas

- 2 m2 kruiden (gemetselde bak en tuin)

- 15 meter schutting (frambozen, wijnbes, peulen en bonen)

- 10 m2 wal (bramen en pompoenen)

- bessen in border (3 blauw, 1 zwart, 1 rood, 1 josta)

- fruitbomen in border (2 appel, 1 peer, 1 pruim)

- 1 m2 aardbeien in border (12 pl.)

- 3 potten en 4 bloembakken aardbeien (18 pl.)

- een grote muur met een ambitieus rood druifje

Categorie 10-100 m2 .

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een volkstuin van 180 m2. Ik heb er als vaste planten 5 rabarberplanten, 4 kruisbessenstruiken, 4 rode bessenstruiken, 6 zwarte bessenstruiken, twee appelbomen, twee pruimenbomen, een perenboom en zo'n 20 aardbeienplanten op staan. In het najaar ga ik frambozen planten. De rest wordt in beslag genomen door een schuurtje, een composthoop, een kleine broeikas (2 bij 3 meter), een kleine platte bak (2 bij 1,7 meter) en veel groente. Bloemen staan er sporadisch (een paar dahlia's en wat stokrozen). O en er staat een coniferenheg van 1,5 meter hoog om de wind uit het noordoosten vanuit de polder te breken.

Verder heb ik een huis met tuin voor en achter, maar die reken ik niet mee omdat dat geen moestuin is. Er staan thuis nog wel een stel potten met tomatenplanten en er staat nog een pruimenboom in de achtertuin.

Geplaatst:

Mijn tuintje is 85 m2. Ik kweek vooral groenten en halffruit. Natuurlijk ook Aardbeien!

't seizoen gaat nu op een eind lopen, ik kan volgende week m'n Andijvie verspenen, zo'n 100 stuks. Daarna gebeurd er niet zoveel meer. Wat ik nog krijg dit jaar:

10 Bloemkolen

Stamboontjes, 2 weken geleden gelegd.

Tuinbonen, laatste beetje

Sperziebonen, nog 1 emmer

Uien, 1,5 maand geleden het restje erin gezet. Zo'n 50 stuks.

IJsbergsla, zo'n 25 stuks

Krootjes

Bospeentjes

Tomaatjes

Komkommers

Voor bijna alles geld dat het de laatste beetjes zijn.

als ik van een gewas alles uit gehaald hebt, spit ik het gelijk ook maar om. De hele tuin in één keer omspitten heb ik vorig jaar wel gedaan, maar dat is wel een puist werk!

Gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

De moestuin waar we mee gaan beginnen komend jaar wordt 19 x 15 meter. Dat is dus 285m².

Er is wel meer grond wat gebruikt kan worden en denk dat ik wat (niet giftige) fruit/noten bomen in de weides van de paarden wil zetten en ook even kijken of de bessen struiken (etc) in de moestuin komen of ergens anders komen te staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...