Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik ben bang dat men bij een hele boel niet op "lees meer" zullen drukken, beetje jammer wel

niet meer meer dan 3 foto's in 1 keer plaatsen

Geplaatst:

Je kunt misschien beter een eigen blog nemen en dan een verwijzing/link daarvan onder je naam, zoals ik dat heb.

Ik vind dat in ieder geval veel makkelijker dan het moestuin seizoen hier op het forum bijhouden. Alle andere blogs die ik interressant vind komen bij mijn in de kantlijn van mijn blog terecht. Elke keer als er een nieuwe post is op die blogs komt dat blog bovenaan te staan en kan ik zien dat er weer een nieuw bericht is gepost.

Geplaatst:

@ Night: Is ff wennen denk ik.....en ik moet altijd lang wennen nieuwe telefoon, andere layout facebook....kan ik ineens nergens niks meer vinden

Maar heb jij net een bericht gekregen of zo....ik heb een reactie op je blog gezet.....of moeten we per item in de gaten houden of er iemand gereageerd heeft? hoe gaat dat?

Geplaatst:
Je kunt misschien beter een eigen blog nemen en dan een verwijzing/link daarvan onder je naam, zoals ik dat heb.

Ik vind dat in ieder geval veel makkelijker dan het moestuin seizoen hier op het forum bijhouden. Alle andere blogs die ik interressant vind komen bij mijn in de kantlijn van mijn blog terecht. Elke keer als er een nieuwe post is op die blogs komt dat blog bovenaan te staan en kan ik zien dat er weer een nieuw bericht is gepost.

Dan krijgt dit forum stukken minder hits en input....denk niet dat dát de bedoeling is....of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst:

Ik hou ook niet zo van veranderingen, ik vind het zo ook niet overzichtelijk, normaal klik je iemand aan en zie je direkt alles maar nu niet meer, ik denk dat dit voor een boel mensen onvoordelig zal zijn.

Ik kreeg geen melding van je bericht, dat moet je bij toeval zien dat er een reactie is

@ Night: Is ff wennen denk ik.....en ik moet altijd lang wennen nieuwe telefoon, andere layout facebook....kan ik ineens nergens niks meer vinden

Maar heb jij net een bericht gekregen of zo....ik heb een reactie op je blog gezet.....of moeten we per item in de gaten houden of er iemand gereageerd heeft? hoe gaat dat?

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Als je de voortgang in je tuin op een blog weergeeft, kunt je je vragen op het forum zetten.

Ik ben zelf meer een lezer dan iemand die veel post op het forum en ik vind het heel erg leuk om jullie moestuin seizoen te volgen, maar ik vind ook dat er vaak veel tussenstaat wat mij niet interresseert en dan scroll ik hele pagina's door om weer een stukje over de betreffende tuin te vinden. Zoals ik het nu op mijn blog heb staan lees ik nooit een stukje van iemand twee keer en ik hoef ook niet de reacties op de blogjes te lezen (als ik daarvoor kies).

Maar als ik er even goed over nadenk denk ik wel dat je minder input krijgt. Voor een beginnende tuinier is het natuurlijk wel heel fijn om het allemaal op een forum bij elkaar te hebben.

Geplaatst:
heel fijn om het allemaal op een forum bij elkaar te hebben.
Dat is het voordeel inderdaad + dat je niet meer zoveel hoeft te scrollen om daadwerkelijk een update van iemand uit de reacties te filteren.

@Night en Geedee ik lees jullie reacties vanavond even op mijn gemak door

Geplaatst:

- Hoe merk ik (anders dan onderaan in de blog-post: "1 reactie") als blog eigenaar dat iemand gereageerd heeft? Dit om -indien gewenst- een terug-reactie te kunnen geven.

Dit is in te stellen in je profiel. Onderste regel: "Moestuin Seizoen" (met dank aan LucV en Jorieke)

- Ik volg een aantal seizoens-updates. Voorheen kwamen nieuwe replies vanzelf bij mijn ongelezen berichten. Kan ik nu/straks gaan zien dat er een nieuw bericht is, anders dan via het bewust kiezen voor de bloglijst (blog)?

Als je een blog topic opent (via "Lees meer"), zie je echt helemaal onderaan, in het groen: "Abonneer op deze update"

En het -zonder abonnement- volgen van alle blogs kan natuurlijk gewoon via:

blog De jongste wijzigingen staan bovenaan.

Over de "rode"tekst bovenin: Kun je maken / aanpassen in je profiel | Moestuin Seizoen |Titel en beschrijving.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
heel fijn om het allemaal op een forum bij elkaar te hebben.
Dat is het voordeel inderdaad + dat je niet meer zoveel hoeft te scrollen om daadwerkelijk een update van iemand uit de reacties te filteren.

ellen doelde op haar eigen blog onderaan haar berichtjes.....

Ellen

http://volkstuin-ellen.blogspot.com/

Geplaatst:

Weet ik geedee Dat mag natuurlijk gewoon als je dat liever doet dan een seizoen bijhouden op het forum. Het gaat er gewoon dat anderen geïnspireerd kunnen worden door foto's en verhalen van anderen en je zelf een mooi overzicht krijgt van wat je allemaal gedaan hebt in de tuin. Hoe dat maakt niet uit

Overigens kan ik ook instellen dat die lees meer knop weg gaat en wel het hele bericht verschijnt op je moestuin seizoen pagina. Moet je alleen nog klikken voor de reacties. Maar klagen mag, graag zelfs, kunnen we kijken wat er aan te doen is.

Geplaatst:

Maar stel nou dat je veel updates hebt, laten we zeggen 10 pagina's,

er meldt zich iemand aan op dit forum en gaat de updates bekijken en wil een reactie geven op bijv. een update op pagina 9,

je gaat toch niet elke dag van je eigen blog alle pagina's langs om te zien of er toevallig iemand ergens een reactie op heeft gegeven,

en daarbij komt dat stel dat iemand een vraag had gesteld, dan krijgt die misschien nooit antwoord omdat je niet al je pagina's langs gaat om reacties te zien.

Ik scroll dan liever door (als ik dat zou willen) maar dan zie je wel alles en mis je in principe niks.

Nu is het ook zo dat sommigen heel veel reacties krijgen en sommigen wat minder, die wat mindere zullen dan misschien helemaal geen reacties meer krijgen, teveel moeite er voor doen met lees verder zal bij de "simpele" tuintjes niet zo snel gebeuren denk ik en dat lijkt me nou niet echt bevordelijk om dan nog langer updates te gaan geven.

Schrijffouten onder voorbehoud

Geplaatst:

Beste Night,

Twee (vier?) replies hierboven staat:

- Hoe merk ik (anders dan onderaan in de blog-post: "1 reactie") als blog eigenaar dat iemand gereageerd heeft? Dit om -indien gewenst- een terug-reactie te kunnen geven.

Dit is in te stellen in je profiel. Onderste regel: "Moestuin Seizoen" Je krijgt dan een PM of email.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst: (aangepast)

In grote lijnen heb ik het nieuwe seizoen ingesteld..moet er nog even aan wennen..maar ik vind het mooi, duidelijk en overzichtelijk!zo is je seizoen voor jezelf goed terug te lezen/kijken!!

Ik ben er wel blij mee

Ik begon natuurlijk verkeerd met overzetten..met de laatste posts eerst.. dat moet dus andersom..en omdat ik zelf wilde lezen wanneer ik gepost heb heb ik er datums bijgezet.

ik zie de nieuwe seizoenpagina nog niet verschijnen op het forumoverzicht..of kijk ik erover heen?

Edit: Henk je uitleg heeft me wel geholpen

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mag ik iedereen die nog moet wennen aan deze nieuwe opzet, en iedereen die het maar niets vindt, en iedereen die denkt dat niemand meer verder leest dan drie regels, er aan herinneren dat Luc en het moestuinforum gratis, eenvoudig en in een prachtige omgeving/context een service aanbieden waar je anders zelf behoorlijk wat werk, geld en energie in moet steken!

Nogmaals Luc, ik ben helemaal tevreden

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Mooi dan kan ik eindelijk ook weer eens wat updates van leden volgen zonder elk uur te moeten kijken of eerst hele pagina's aan (offtopic) reacties door te spitten

Geplaatst:

Ik snap wat de bedoeling is denk ik maar volgens mij ben ik wel een paar dagen zoet...

Ben net dus begonnen, vind het heel jammer dat de reacties er dan weer niet bij staan... (Sorrie, maar ik zelf vind dát dus het leukste van het hele gebeuren, maar voor andere is het misschien wat vervelend)

Heb een reactie ge-quote net, maar dat staat ook wat raar.

En verder reageer ik daar weer op MET moestuin verhaal...dus dan krijg ik hele rare stukken tekst die helemaal uit z'n verband liggen. Dus kan ik wel flink opnieuw gaan zitten typen maar dat kost ook aardig wat tijd.

Hoeveel tijd heb ik om het over te zetten?

M'n straf omdat ik geen korte berichtjes kan schrijven denk ik

Geplaatst:

Versta er gewoon echt niks van die updates enzo.

Maar zover ik begrepen heb vervallen de reacties die ik nu zo leuk vond.

Dus enkel wat er dan over blijft is wat je er zelf opzet zonder commentaar van anderen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...