Geplaatst: 2 juni 20241 j Auteur 23 minutes ago, acpronk said: Speciaal voor @Lia56 Dank je wel\, ben er blij mee 😂
Geplaatst: 2 juni 20241 j 2 uren geleden, acpronk zei: En nog steeds geen groei @acpronk het heeft bij mij ook echt lang geduurd voordat er na het kiemstadium iets gebeurde, tergend langzaam, maar opeens gaan ze! Houd moed 😃.
Geplaatst: 3 juni 20241 j Deze zijn van gisteren. Ze staan inmiddels in de grond. Het zijn rare zaadjes. Duurde tussen de 2 en 4 weken voor er iets gebeurde. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 4 juni 20241 j Kijk hier gebeurd ook weer wat. Vanwege muizen en slakken en andere vraatzuchtigen het potje in een laag emmertje en die hangt vrijelijk in de lucht. Het is drijfnat in het potje ik weet het, de foto is van eergisteren toen ik s morgen het potje drijvend in het bakje vond. 4 juni 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 juni 20241 j Gezellig hoekje in je tuin, @appelvrouw, daar zal de amarant zich wel thuis voelen! En laat ik nou de tweede zaailing ontdekt hebben. Naast deze, die al eerder gemeld was: ... was het deze die op de tweede plaats zal komen als mijn voorspelling uitkomt: Lijkt groter, maar de foto is verder vergroot, dit is de kleinst. Het stukje grond is echter totaal onvruchtbaar en nog ziek ook, het wemelt van de varenrouwmuggen en vooral de larven ervan, ze vreten alles ondergronds op. Vandaar dat ik de twee ama's verspeend heb naar de pot, met nieuwe potgrond erin, halverwege wat koemestkorrels en een dikke laag wit zand erover. In de kas gezet, die momenteel vrij steriel is, wegens 'verbouwing'. Schotels eronder, daar kunnen ze water krijgen. En nu maar groeien en de achterstand inhalen, hup jonges! 4 juni 20241 j aangepast door HuubvG Foto 1 en 2 gewisseld
Geplaatst: 6 juni 20241 j Het blijft klein... gezien alle andere foto's zijn ze de grond ingegaan... Het gaat ze goed of niet 🤣 You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 7 juni 20241 j Lijkt wel een bananenboom zo op de foto, 😄 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 juni 20241 j Ik heb er 5 in de tuin staan en ben benieuwd. Zoals altijd geeft verplanten even een stilstand dus heel spannend is het niet.Ik heb er ook 1 in een pot. Heb geen grotere... Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 7 juni 20241 j Deze moet het inhet wild redden, tot nu toe heeft het plantje alle slakkenaanvallen afgeslagen. Groeit van geen meter, maar zijn soortgenoten in potjes doen het beter. Hoewel er ook nakomertjes tussen zitten.
Geplaatst: 7 juni 20241 j 6 minuten geleden, tielse flipje zei: maar zijn soortgenoten in potjes doen het beter Dat lijkt mij ook, als je naar de planten in pot kijkt van Lia. Die doen het geweldig! Daarom ga ik ook mijn kansen spreiden: 1tje gaat morgen de volle grond in en 1tje krijgt een grotere pot. Ik heb daarnaast nog 1 nakomertje en afhankelijk van de vorderingen van de andere 2 beslis ik of de laatste de grond in gaat of in een pot blijft 😁. (Morgen volgen de juni-foto’s @Lia56 😉).
Geplaatst: 7 juni 20241 j Auteur 6 minutes ago, Dahli said: (Morgen volgen de juni-foto’s @Lia56 😉). 😁👍
Geplaatst: 9 juni 20241 j Hier een update uit het Barneveldse. Hier zitten de bloeiaren er ook al in. De plantjes zijn een indrukwekkende 30-40 cm. hoog. Deze waren binnen opgekweekt, misschien dat ze door de temperatuurwisseling (vooral temperatuurverlaging de laatste tijd) al dachten dat het herfst is? Daarnaast is er van alles wat ik later buiten heb uitgezaaid nog 1 plantje over, die is ongeveer zo groot als je kan verwachten (niet echt, dus).
Geplaatst: 9 juni 20241 j Er lijkt wekenlang bijna niks te gebeuren. Ik heb er vandaag een aantal verspeend, misschien ervaren ze dat als schop onder hun kontjes.
Geplaatst: 10 juni 20241 j 23 uren geleden, Lia56 zei: @Fombel Ik zie de aren... zo leuk! Goed beschermd tegen de slakken Maar zouden de planten niet beter eerst veel groter moeten zijn? Met kleine plantjes krijg ik vast ook maar kleine aren.
Geplaatst: 10 juni 20241 j Dat is de discussie die door het draadje loopt als je meeleest. Misschien dat deze soort niet te vroeg gezaaid moest worden, vanwege de cyclus groei, daglichturen. Kijken of later gezaaide planten ook later in bloei gaan, volg het alhier! En dan nu het slechte nieuws. Mijn twee miniplantjes hebben het terug potten niet overleefd. De worteltjes waren al te ver verwelkt. Ik lig er nu echt helemaal uit. Geen foto's, te wreed... 🥲 10 juni 20241 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 11 juni 20241 j Nee, @Lia56, dom hè?! Ik was er zo van overtuigd dat ze aan zouden slaan in de vollegrond, alle kruid in 1 × verschoten...
Geplaatst: 11 juni 20241 j Auteur @HuubvG 😢 En wij dachten dat dit na de wedstrijd van vorig jaar een makkie zou zijn. Zo zie je maar, meer problemen dit keer
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.