Geplaatst: 13 augustus 20241 j Hier blijven vandaag alle ramen en deuren dicht. De benauwdheid, die gisteren west Nederland trof, is nu hier (oost Groningen) aangekomen. Ik heb alle buitenarbeid al gedaan, ik blijf verder lekker binnen vandaag.
Geplaatst: 13 augustus 20241 j Oef, daar komt de storm! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 augustus 20241 j Komtie! Edit, een uur later: het is nog steeds droog. We kijken al meer dan een een uur tegen een bak regen aan, die vlak voordat het ons bereikt op is of afbuigt of zoiets. De wind is wel heerlijk verkoelend, die benauwde hitte van vandaag was echt ff niet leuk meer. 13 augustus 20241 j aangepast door Arja
Geplaatst: 14 augustus 20241 j hier ook smokend warm tot gisteravond. Toen stak de wind op , regende het wel 3 druppels en rommelde het in de verte , verder niks. WEl konden we zien dat in het Noorden een enorme lichtshow gaande was (Zuid Drenthe ? ) that,s all Nu is het weer warm , maar ik mopper niet , alles beter dan die eindelopze regengordijnen
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Het was een ontzettend mooie lichtshow met heel veel bliksem. Weinig gerommel en bijna geen regen. Wel enorme windvlagen, er zijn wel een paar planten omgegaan. Vanochtend maar geprobeerd te boel te redden.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Grote lichtshow inderdaad, maar weinig donder en daarna een beste bak water. De regenmeter gaf vanmorgen 27 mm aan. Het warmt hier ook alweer wat op. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Nou de bakken met water kwamen hier gelukkig niet. +/- 5 mm. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 augustus 20241 j In het Gooi een minilaagje water in de emmer. Maar idd een stukje koeler dat is heel fijn. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Gerommel maar geen druppel. Gisteren niet nu ook niet. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 14 augustus 20241 j Hier inmiddels weer 5 mm in de meter en het stipt nog wat na. Volgens de meteoblue radar komt er vanavond ook nog wel wat regen. Ook in Hardenberg 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 17 augustus 20241 j Hier eigenlijk niks van betekenis.. 5mm de afgelopen dagen... worden de plantjes niet blij van 😒
Geplaatst: 21 augustus 20241 j Gisteren 18,0 mm regen. Perfect gedoseerd: Eerst een beetje om de droge grond aan de oppervlakte vochtig / doorlaatbaar te maken, daarna -heel geleidelijk- steeds wat meer. En om 22:00u nog een toegift, met geluidseffecten. Bij elkaar een 4-sterren optreden. Het werd ook wel tijd: Hieronder de totale neerslag (59,6 mm) in de laatste 30 dagen (incl. gisteren): (Een eigen weerstationnetje: je krijgt er niet meer of minder regen van. Maar het is en blijft leuk.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 augustus 20241 j Net @appelvrouw uitgezwaaid, die ging fietsend naar huis. Ik hoop dat ze op tijd in hun bos aankwamen want het waait nu even flink! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 augustus 20241 j Ging prima! Er hing een donker luchie boven jullie buur mais veld en het woei even verdacht maar en kwamen maar 7 druppels We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Het is hier gisteren helemaal losgegaan met de storm en het onweer. Gelukkig stonden de planten redelijk beschut.
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Bizar wat hier vanacht gebeurde rond de klok van 4:00. We sliepen met het raam open en ik werd wakker van de hagel die tegen het raam sloeg, ik kon de straatlantaarn van 10 meter verderop nog net onderscheiden maar voor de rest kon ik niets meer zien door de regen. Binnen 5 minuten was het ook weer weg, maar wat een natuurgeweld. Gisteravond rond de klok van 17:45 ook al on-Nederlandse taferelen. Dit heb je echt zelden, zulk heftig zomerweer. Hopen dat alles op de tuin het overleefd heeft, misschien liggen de maïs en tomaten wel omver. 😅 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Ik moet ook nog naar de volkstuin vandaag, maar eigenlijk durf ik niet. De deur van de kas daar heeft namelijk open gestaan tijdens die onweerstorm van gisteravond 😬 Dus ik hoop dat het dak er nog op zit en heel is. De regen ging hier op een gegeven moment gewoon horizontaal. Er is ook 37 mm in de regenmeter beland. Nou ja, straks maar gewoon even kijken. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Ik was op een verjaardagsfeestje in een wijngaard, onder grote parasols die het gehouden hebben. Er zijn wel wat wijnglazen weggewaaid. Thuisgekomen nul schade in de tuin. Een straat verderop lag een dikke boom over de weg.
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Pittig hè en wel zo verschillend 2 uren geleden, MSDG zei: on-Nederlandse taferelen. Dit heb je echt zelden, zulk heftig zomerweer Dat is zeker waar, voor de laatste tiental jaren misschien. Maar vroeger hadden we ook wel van die heftige zomerstormen. In het Gooi waar ik toen woonde konden de onweersbuien lang aanhouden en veel schade veroorzaken. Ik sta er dan weer verbaasd van dat de verschillen over het land (dat echt niet groot is) zo groot zijn. Hier wel wat water vannacht, een mm of 7. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Nou, zeker grote verschillen, want wij hadden toch wel +/- 12 mm. Met de bui van vanmorgen er nog bij. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Viel allemaal heel erg mee, gelukkig. Wat plat gewaaide maisplanten en dat was het wel 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Gister aan het eind van het rondje lopen, kwam de wind flink wat opsteken. Snel onder de hoge bomen vandaan gekomen, want achter ons kwamen al wat takken uit de bomen zetten. Vandaag weer het zelfde rondje gelopen het zelfde pad, heel wat grote afgebroken takken gezien. Gelukkig die gister niet op onze kop gehad. Zit trouwens ondertussen op een rondje lopen van ongeveer 5km. Geen pijn meer in mijn been en raak ondertussen niet meer buiten adem! Herstel gaat sneller dan ik had verwacht!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.