Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Ik dacht dat het noodweer pas dinsdag zou komen.

Maar vanmiddag al een voorproefje gehad met hagel en wat hardere wind. Was evenwel niet op de tuin, al ging de zon eind van de middag wel schijnen.

Geplaatst:

Ja, dat weer was hier vanavond rond 19:00 uur. Was net mijn jongste zoon naar bed aan het brengen. Blij dat ik vanmiddag de mutsen over de bakken heb gedaan, omdat ik morgen geen tijd heb ivm werk. 

Geplaatst:

We kunnen het hebben, onze provisiekasten zijn vol en de kachel brandt! 

E083E27F-6A21-4F39-82E2-6B14B255FDC8.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ook hier heeft het gesneeuwd. Hier was het net begonnen, dus ligt nog niet veel. 

20241120_134052.jpg

Geplaatst:

Hier gisteren ook natte sneeuw, ik zette een foto in het "wat deed je in de tuin topic" van sneeuw op mijn kasdak. 

Vanochtend hele kleine vlokjes en rond het vriespunt. Dus veel minder kledder en het bleef op droge delen liggen. Een heel klein mini poeder wit laagje hier dus. En 2 heel blije kinderen buiten voordat school begon. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Zooo, geen sneeuw nu, maar 14 graden en de zon schijnt. Gisteren vroor het nog, maar nu niet meer. 

Geplaatst:

Hier gisteren ook een kletsnatte dag, vandaag lekker 14 graden met een zonnetje

Geplaatst:

Nu we weten, dat noord Nederland de zwaarste windstoten krijgen, hebben we alle losse spullen opgeborgen.

Eindelijk liggen de bonen klimrekken op een veilige plaats...

En de losse p9 potjes, die nog steeds niet opgeborgen waren, staan nu netjes opgestapeld in de garage.

Volgens mij zijn we er wel klaar voor...

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Pittig windje, ik had wind mee op de A50 onderweg naar huis, en dat reed best lekker. 

De Windy app laat zien hoe die prachtige krul over Nederland trekt. 

Img_2024_11_27_18_48_43.jpeg

Geplaatst:

Het heeft hier vannacht tegen de verwachting in flink gevroren 😱

Kwam ik net om 9:20 op zolder aan, zit er allemaal ijs om het dakraam! En ijs op de auto's buiten, en ijs in de dakgoot...

Dat was niet de afspraak...🥶

Geplaatst:

Hier ook... zo niet gemeld 🥶 En nog steeds zonder verwarming... jakkes

Geplaatst:

Is je verwarming stuk Lia?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
4 uren geleden, Lia56 zei:

nog steeds zonder verwarming

Jeetje, dat is al zeker 3 weken als ik het goed heb begrepen! Wat een vreselijke ellende 😬. Sterkte Lia!!! 

Geplaatst:
13 uren geleden, Lia56 zei:

En nog steeds zonder verwarming... jakkes

Heel sneu. Ik ben wel nieuwsgierig hoe je nu je huis (en het tapwater) verwarmt. Straalkacheltje(s) / houtkachel / anders / of helemaal niet.

En waarom duurt dit nu al drie weken? 

Iets voor het Klaagbank-topic?

Geplaatst:
15 uren geleden, Lia56 zei:

Hier ook... zo niet gemeld 🥶 En nog steeds zonder verwarming... jakkes

O?

Heb ik dat gemist?

Wat is er gebeurd?

Geplaatst:
5 hours ago, henkg said:

Iets voor het Klaagbank-topic?

Ga ik zeker even doen

Geplaatst:

Tjonge, het fietspad is weg 😮! Gisteren zag ik het nog liggen, nu is alles ondergelopen.

IMG_20241206_145429559_HDR2.thumb.jpg.792069c37fc2c3bc5446a3fbcba0c936.jpg

Toch doorgefietst 😁

Mijn regenmeter hangt niet meer buiten, dus ik heb geen idee hoeveel mm er gevallen is. Of zouden de bevers verderop bezig zijn  geweest?

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik fietste vanmorgen even naar het dorp, lekker uitwaaien. Moest wel omrijden, want er was iets afgezet en ik hoorde geloof ik kettingzagen. Koud is het niet, ik had het loeiwarm! 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dit weer is echt 10 keer niks.
Volgens mij was het zondagmiddag best droog. Maar Weeronline zei dat het maandag droog zou zijn met een beetje zon erbij.

Dus ik besloot maandag maar te gaan. Maandag: regen, motregen, klein beetje droog, motregen, regen, motregen. Dus nat.

Dinsdag dan, dan is het nog wat droger dan maandag. Nou nee, niet dus, hele dag wel motregen...

Zou het morgen dan toch droog worden? Dan is het wel kerst en ben ik wel jarig, maar pas vanaf halverwege de middag hebben we pas plannen. Regenverwachting is klein met 0,2mm (was eerst 0,1mm), maar ik zie ook dat de regenverwachting voor vandaag is verhoogd naar 2mm (was 0,4mm op zondag). Dat verklaart de langdurige motregen dus.. (of juist andersom, de langdurige motregen zorgt voor een verhoogde regenverwachting).

Geplaatst:

@acpronk Jarig? Een kerstkind 😲🎄!

Alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag. En ja, typisch nederlands kerstweer........

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
42 minuten geleden, acpronk zei:

Dan is het wel kerst en ben ik wel jarig

Alvast gefeliciteerd @acpronk

Geplaatst:
1 uur terug, acpronk zei:

Dan is het wel kerst en ben ik wel jarig,

Alvast gefeliciteerd! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.