Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2024

Featured Replies

Geplaatst:

Klopt wel zo’n beetje Jorieke, 58 op Knarrestein. 

image.jpg

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jeetje Jorieke, balen! Het is plaatselijk wel erg verschillend. Hier maar iets van 2 mm, net genoeg voor alle naaktslakken om op pad te gaan. 

Geplaatst:

Lieve help. Ik zit iets noordelijker. Geen druppel!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik wacht hier centraal ook nog op regen......sinds de regen weer op visite is hebben we hier 1 avond onweer en wat spatjes gehad, that's it. 

Geplaatst:

Er zit hier toch wel weer voor 12 liter water per m2 in de regenmeter. Bakken en schalen en schotels zijn weer zo vol dat ik ze leeg ga gooien. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik was begin van de middag "even" langs @Goldfish geweest. Dat even werd toch wel een uur want er kwam een gigantische bui met hagel en onweer over. Toen het even wat droger was (lees: minder nat) naar Waddinxveen boodschappen doen. Was ik daar klaar, komt er een soortgelijke bij over, nog 25 minuten in de winkel staan wachten. Buiten lag er een laag water van een paar cm, dus natte sokken gekregen. Onderweg naar Boskoop begin het weer keihard te regenen, dus even in de auto wachten. Onweer is ook weer van de partij.

Geplaatst:

Ik denk dat we morgen en/of woensdag een overstroming krijgen.

Weeronline zegt:
Maandag 0,4mm regen
Dinsdag 7,7mm
Woensdag 13,2mm

Buienradar zegt:
Maandag 0
Dinsdag 10
Woensdag 0

Het is net 22:00 maar ik denk dat er niks meer gaat vallen, tussenstand deze maandag volgens hetweeractueel.nl:
31,6mm!

Geplaatst:

Dan valt het hier nog wel mee, ik kan de straatstenen nog wel zien liggen.
Gisteren dus 31,6mm en vandaag 26,0mm. Aldus hetweeractueel.nl meetstation Boskoop.

Geplaatst:

Gisteravond/vannacht in totaal 'slechts' 20 mm, en door de nattigheid geen slakkenronde gedaan toen ik naar bed ging 😬

Gelukkig niet zompig, onze zandgrond en het feit dat het een beetje afloopt van Veluwe naar IJssel helpt daarbij.

Geplaatst:

Hier ook weer veeeeeeeel, ondanks dat buienradar zegt dat t droog is 😏

Geplaatst:

Vanmorgen vroeg mist in laagjes.

IMG_20240524_0532575952.thumb.jpg.f5aaaede37917032659d6b4b6b6fb3bb.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Het onweert alweer in de verte. Gaan ons weer klaar maken voor een buitje.

20240526_173545.jpg

Geplaatst:

Ja, er zijn al best wel veel aktieve buien (blitzortung.org).

Screenshot_20240526-1756222.thumb.png.7bbf4b82b202da9a6b280e1d44da3921.png

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Is het nou echt zulk slecht weer geweest dit hele jaar? Lees: veel bewolking en weinig zon.

Februari, april en mei de slechtste energie opbrengst van de afgelopen 5 jaren, en maart slechts ternauwernood vierde.

Januari wel het beste van de 5 jaren, maar met 50 kWh is dat slechts iets meer dan 10% van een top maand.

Screenshot_2024-05-27-23-53-40-638_com.solaredge.homeowner.jpg

Geplaatst:

Ja, de slechtste (minst zonnige) meimaand sinds 2020 tot nu toe, en ook het slechtste totaal van de eerste 5 maanden.

Beste mei in 2020: 616 kWh

Slechtste mei in 2021: 464 kWh 

Mei 2024 tot nu tot: 358 kWh, Deze mei wordt dus de slechtste mei sinds 2020.

Beste jaaropbrengst was in 2022: 3940 kWh

(Mijn panelen: 3575 Wp. @acpronk: Hoeveel Wp ligt er bij jou? 

Geplaatst:

Ik heb 3270 wattpiek, maar mijn panelen liggen op Oost/West. Dus niet optimaal.
Mijn maximale jaaropbrengst sinds de aankoop is 2,83 MWh, ook in 2022.

Geplaatst:

@acpronk onze historische opbrengsten zijn ook historisch laag sinds september 2023…. En we hebben inmiddels wel 8 zonnepanelen meer. Met meer panelen nog steeds schrikbarend lage opbrengst. Dat energieneutraal gaan we dit jaar niet halen.

Ik had in 2 dagen de regenmeter vol! Hij loopt tot 45 mm, dus zeg dat het zo’n 50 mm was. En het heeft de hele nacht geregend en doet dat nog steeds. Ik loop nog steeds met lange broek en een trui aan. Alleen de verwarming staat niet meer aan. Verder is het dezelfde klederdracht als van de winter.

Geplaatst:

Wat een regen.. Scheelt dat ik in en om huis nog flink wat te klussen heb, want mijn favoriete wandelplek is nu 1 grote modderpoel. Heb een nieuwe regenton gekocht laatst, die staat nog niet aangesloten, slechts met de bovenkant open.. Bijna een 5e  vol nu.

Elke nacht de pepers maar binnen in de schuur gezet, de slakken blijven maar komen. Gister nog een aanhanger vol klimop verwijderd, daarbij ook een slakkenschuilplaats weg.

Mag wel wat stabieler weer worden. Tot die tijd, als je een android telefoon hebt- met de app Lightning Camera kunnen de onweersbuien ook mooi zijn..

(App maakt een buffer waardoor je ~3 seconden aan vooraf opgeslagen fotos hebt.)

20240521171637_LC15.thumb.jpg.558be9b788c511dde25ef9508d7ee022.jpg20240430234931_LC20.thumb.jpg.0b07ac29f49dd8888319a4f6f12a4eee.jpg

aangepast door Dashbro

Geplaatst:

Ik heb een ander 3 letter woord in gedachten... 

Geplaatst:

Jan is ook drieletterig, van "jantje lacht, jantje huilt". 😁🥲

Die uitdrukking slaat ook wel op dit weer - en hoe wij het ondergaan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.