Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net rode kool met hachee, aardappeltjes en zelfgemaakt chutney gegeten.  De chutney was erg intens van smaak maar zo samen een perfect combinatie. Behalve het vlees alles zelf gegroeid😄

• Like 4
Geplaatst:

Waar was de chutney van gemaakt?

Hier stamppot van bietjes , ja die ene heerlijke Chioggia, die gisteravond op de houtkachel in kleine blokjes in olijfolie en met tuinkruiden -waaronder bonenkruid, rozemarijn, Marjolein en dragon - gestoofd was. Echte met een verrukkelijke rookworst uit Zelhem erbij🙏

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oeh iedereen eet lekker!

Ik had left overs van gisteren en eergisteren. Dat at ik vandaag met eigen zuurkool. Die zuurkool was zooooo lekker! Ik doe er nooit komijn bij. Altijd piment, jeneverbessen, wat koriander, peperkorrels. Dat soort dingen. Ik had in een gekochte zak kruidenzuurkool een paar komijnzaadjes gezien. Dus dat had ik er bij gedaan. Iets meer en lékker dat het was! Zo ga ik het altijd doen met veel komijnzaad. Die left over maaltijd was heerlijk. Lang leve zuurkool 🫶

• Like 5
Geplaatst:

Soepje met uet Tetragon😉 en een onvolgroeid pompoentje en uit de tuin van Bonnie nog het laatste stukje trombe d Albenga. Kruiden natuurlijk, van alles wat. 

• Like 2

Geplaatst: (aangepast)

Soep met pompoen, prei, rode ui en peterselie (uet) en champignons en spekjes uit de winkel 

17282148531857136782097778137547.thumb.jpg.24119ea21002f417468e9c2e9a645ad3.jpg

aangepast door Lia56
  • Like 6
Geplaatst:

Klinkt goed! Hoe gaat sojadressing?

Ik ben aan t kachelslowkoken nu staat gehakt te braden en een handje boontjes te koken. Zometeen komen er champignons bij het gehakt, een lekkere verse courgette, de halfgare boontjes en twee blikjes multi polpa. Een scheppie suiker en veeel verse kruiden en dan maar lekker pruttelen. Het water voor de pasta kan ook alvast heet worden in mijn mooie nieuwe ketel!

image.thumb.jpg.020f4146104a31b95b1d33f812f12c01.jpg

• Like 8

Geplaatst:

e327d74954adf306c421f8474dfda7be.jpg

bcf291242bc65408045e1b711bdeb9bf.jpg

Eigen aubergines en tomaten met gekochte en knof. Gepoft in de oven. Toen door de helft en met een lepel uitgelepeld. Dit trucje heb ik een jaar of 15 geleden van een vriendin geleerd. Daarvoor heb ik mijn hele leven plukje voor plukje zwartgeblakerde schil van de aubergine afgepeuterd er ging een wereld voor me open. Wat een tijdbesparing en zo simpel!

Alles opgebakken en wat peper erbij en Turks brood. Was lekker. Ow ja. En yoghurtsoep. Ook goed.

• Like 6
Geplaatst:
27 minuten geleden, Mellie zei:

Daarvoor heb ik mijn hele leven plukje voor plukje zwartgeblakerde schil van de aubergine afgepeuterd emoji23.pngemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

Hihihi, dat had ik met tomaten. Ikke maar blakeren en pellen en toen was daar de passeerzeef. Makkie 😁

• Like 4
Geplaatst:

Tomatensoep van geroosterde tomaten (allerlei soorten), gekaramelliseerde ui en knoflook, allemaal uet.

Daarbij gebakken kaastosti, van eigengebakken brood.

P1060018.JPG

• Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...