Ga naar inhoud

Moestuinboeken (mooiste-beste-favoriete)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Geen idee of dit boek al vermeld werd maar ik en helemaal verkocht voor James' nieuwe eetbare tuin. Er staan zeer veel gewassen in die we niet gewoon zijn en net daarom vind ik het zo interessant. Om enkele voorbeelden te geven: er staan bvb alternatieven voor vanille, gember en esdoornsiroop in maar ook een heleboel soorten fruit waarvan ik niet eens het bestaan wist!
Ben die vandaag in de bibliotheek gaan halen, zeer interessant boek Volgend jaar ga ik mijn varens, hosta's en Dalhia's ook is opeten.

Het grote boek voor de kleine tuin lijkt mij ook een mooi boek te zijn.

Mijn favorieten:

- De Moestuin van MMe ZsaZsa

- Mijn moestuin van Wym Lybeart

- ABC van de groentetuin van Le Page

- De groententuin van A-Z van Michel Caron

Geplaatst:

En als je dan "De groente tuin van A-Z" hebt aangeschaft zou ik ook even "Vergeten groenten van A-Z" aanschaffen. Dan heb je 't helemaal compleet

Vriendelijke groeten,

Holland

• 2 years later...
Geplaatst:

Ga ik eind van de week op vakantie en koop ik meestal wat boeken voor als het es een dagje slecht weer is op mn tuin in N-Frankrijk.

Dit keer een boek aangeschaft wat aangeprezen werd in de radio uitzending van Vroege Vogels afgelopen zondag.

Alvast wat zitten neuzen. Dit wordt mn topper

Nee. Geen moestuin pur sang. Maar gaat óók over afweer mechanismen bij allerlei planten, relaties onderling, concurrentie, samenleven en eigenschappen van diverse onkruiden. Echt een studie boek. Ik ben helemaal gelukkig

2017-07-11-1696271499785462.51

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Ik wil een boek van Charles Dowding gaan kopen. Kan iemand mij vertellen welke de meest complete is? Of staat er in elke boek ongeveer hetzelfde over no dig, intercropping, companion planting etc.?

Die Diary lijkt me ook wel handig, maar ik vraag me af in hoeverre daar andere/nieuwe informatie in staat t.o.v. de andere boeken. Wie kan dat vergelijken?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik wordt heel blij van Richard Bird https://www.bol.com/nl/p/het-moestuin-boek/1001004001833079/

En Julia Voskuil alhoewel deze meer voor uiterlijk en mooie aanleg is maar zeker waardevolle tips erin : https://www.bol.com/nl/p/de-mooie-moestuin/9200000085089642/?suggestionType=typedsearch

Die van Velt zou ik wel willen hebben, mocht iemand hem willen verkopen hoor ik het graag!

Onkruidmanager 1.0

• 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...
Geplaatst:
Op 20-2-2013 om 17:03, Pelgrim zei:

Sinds mijn verjaardag (boekenbonnen in ontvangst mogen nemen) heb ik:

Composteren; Bob Flowerdew

Combinatieteel; Bob Flowerdew

ABC van de Biologische Moestuin

[...]

Oud topic, maar toch ... is het boek Combinatieteelt van Bob Flowerdew de moeite waard? 

Ik ben al tijden bezig met combinatieteelt, maar het kost zoveel tijd om dingen uit te vinden met trial and error. Soms vergeet ik zelfs weer conclusies van jaren daarvoor (zo had ik afgelopen jaar komkommer en tomaat bij elkaar laten groeien en me maar afvragen waarom m'n komkommers zo treurig bleven, compleet vergeten dat ik dat al jaren terug had ontdekt dat het geen goede combi was), dus ben ik op zoek naar een ervaringsboek over combinatieteelt om mezelf weer eens scherp te maken en wat tijd te besparen. 

Geplaatst: (aangepast)

Waarom bleven je komkommers zo treurig @jasmin, ik vermoed dat dit een andere reden had?  Ideaal zou inderdaad een aparte kast zijn ivm luchtvochtigheid , maar ze gaan best goed samen mits wat opletten, kijk maar bv naar onze winnaars van de komkommerwedstrijd dit jaar. Hier staan ze ook elk jaar bijeen zonder problemen.

aangepast door redzebra
  • Like 1

Wat bedoel je met bij elkaar ? naast elkaar of echt door elkaar laten groeien? Het 2de is niet echt een goed idee, maar dan meer in het nadeel van de tomaat. Er zijn ook tal van andere redenen waarom een komkommerplant niet echt groeit zoals het hoort.

aangepast door redzebra
  • 3 weeks later...
Geplaatst:
Op 3-1-2023 om 10:25, jasmin zei:

Oud topic, maar toch ... is het boek Combinatieteelt van Bob Flowerdew de moeite waard? 

Ik kom ook weer eens kijken ;-) Ik vind de boeken van Bob Flowerdew duur betaald voor wat je krijgt. Een eenvoudige tabel met wat wel en niet bijelkaar kan/mag of elkaar versterkt zou ik persoonlijk meer aan hebben. De boekjes combineren wel mooi in de boekenkast.

• Like 1
Op 29-1-2019 om 18:55, Fryskfamke zei:

Vandaag is er een nieuwe druk (10e!!) verschenen van de groente- en fruitencyclopedie, heb hem gelijk besteld! Ben echt super benieuwd na alle goede recensies die ik erover gelezen heb!

https://www.bol.com/nl/p/groente-en-fruitencyclopedie/9200000102508078/

Laat je ons weten hoe je het vindt?

aangepast door Bosliefje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...