sygys Geplaatst: 31 maart Geplaatst: 31 maart (aangepast) Ik vang ze en pleur ze in de groenbak kunnen ze daar de boel opvreten en als de bak aan de straat moet dan gaan ze de vrachtwagen in waar ze nog meer kunnen vreten. Wel zorgen dat de deksel goed dicht zit anders kruipen ze er weer uit š 31 maart aangepast door sygys 1 Quote
Gitta Geplaatst: 1 april Geplaatst: 1 april Ik heb begin maart wat slakken gezien. Op dit moment is het rustig met slakken lijkt het. Zal ook met de droogte te maken hebben. Dan gaan de slakken dieper de grond in denk ik of zoeken de schaduw op.Ā 1 Quote
Mellie Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Ik heb in de kas allemaal slakkenlinkjes gezien. Echt veel. Ik ben blij dat ik had gestrooid want anders was er niets overgebleven⦠2 Quote
Rooie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april Heeft iemand erfaring met zoiets? Ā https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/13479/anti-slakkenscherm-50-cm-x-100-m?gsh=1&gsk=x14&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwytS-BhCKARIsAMGJyzrbEZPJCoMgw8fjFaQf4_Q0j9v_rrsASx3g9YZHYcoe63g2Ue2KuR8aAg97EALw_wcB Ā Quote
Rookie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april Ja, ik. Niet deze idioot dure variant, maar gewoon een behangtafel met een kleed erover met afhangende randen. Plantjes op de tafel en geen slak, die erbij kon. 2 1 Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april (aangepast) Eerste gedachtes: 1. de tuin zelf moet al helemaal vrij zijn van slakken anders vreten die slakken je planten af en 2. dat scherm moet onder op de grond goed strak en laag zitten anders kruipen slakken van buiten toch onder het scherm door. Ā @RookieĀ wat jij beschrijft is iets totaal anders. Het gaat hier om het beschermen van planten die in de volle grond staan. 6 april aangepast door Brabantse Tuinprins Quote
Rookie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april (aangepast) Het idee is toch exact hetzelfde principe? Een overhangend stuk plastic over de paaltjes? Of zie ik dat niet goed? 6 april aangepast door Rookie 3 Quote
Rooie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april 1 uur terug, Brabantse Tuinprins zei: Eerste gedachtes: 1. de tuin zelf moet al helemaal vrij zijn van slakken anders vreten die slakken je planten af en 2. dat scherm moet onder op de grond goed strak en laag zitten anders kruipen slakken van buiten toch onder het scherm door. Ā Het gaat om een nieuw stuk moestuin in de volle zon. Grond heeft braak gelegen en is een paar weken geleden gefreesd. Tuurlijk blijft het opletten maar ik verwacht daar niet echt slakken(eitjes). Anders in het begin ook korrels strooien.Ā Ā Het idee is om fijnmazig (0,6Ć0,6) metalen gaas in te graven. Hoogte van het gaas is 100cm. Gaat 60cm de grond in om gravende dieren (mollen, konijnen) tegen te houden. Dan hou ik nog 40 cm boven de grond over om de "anti-slakken-knik" te maken. Slakken kunnen er dus niet onder kruipen. 1 uur geleden, Rookie zei: Ja, ik. Niet deze idioot dure variant, maar gewoon een behangtafel met een kleed erover met afhangende randen. Plantjes op de tafel en geen slak, die erbij kon. Ā Hoe lang zijn die flappen bij jou? En hoe scherp is de bocht? Ā Quote
Rookie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april (aangepast) De bocht is uiteraard 90 graden.š, het tafelkleed hangt over de rand van de tafel. En hoever? Tja, centimeter of twintig? Maar dat maakt niet uit, het gaat erom, dat ze aan de rand van dat stuk plastic niet aan de andere kant kunnen komen. En dat werkt wel. Ā Waarmee ik niet wil zeggen, dat dit systeem goed zou werken. Dat gaat alleen maar als je geen slakken al binnen hebt en de rand zou wel heel diep moeten worden ingegraven. Ik las ergens (weet niet meer waar) dat slakken tot wel een halve meter diep kunnen zitten. 6 april aangepast door Rookie 1 Quote
sluipwesp Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april (aangepast) @RooieĀ Ik vraag mij af of dat fijnmazige (0,6Ć0,6) metalen gaas voldoende is om die piep kleine slakjes tegen te houden.Ā Jonge slakjes zijn zo klein dat je ze bijnaĀ niet ziet met het blote oog. 6 april aangepast door sluipwesp 1 Quote
acpronk Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april 6mm is veeel te wijd, kunnen ze makkelijk doorheen. Ā Nog een aandachtspunt, ze kunnen ook op een paaltje klimmen en zo over het plastic (of in jouw geval gaas) klimmen. Dat plastic heeft een 360 graden bocht, dat paaltje niet. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Rooie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april 7 uren geleden, sluipwesp zei: @RooieĀ Ik vraag mij af of dat fijnmazige (0,6Ć0,6) metalen gaas voldoende is om die piep kleine slakjes tegen te houden.Ā Jonge slakjes zijn zo klein dat je ze bijnaĀ niet ziet met het blote oog. Goed punt. Aan die piepkleintjes heb ik niet gedacht.Ā Ze worden natuurlijk niet volwassen geboren. 1 Quote
Rooie Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april @acpronkĀ Ik wil dan ook het gaas zo buigen dat het niet tegen het paaltje ligt maar uitsteekt. De paaltjes zullen ook aan de bovenkant schuiner aflopen. Quote
Dashbro Geplaatst: 14 april Geplaatst: 14 april Tenzij je zeekraal kweekt, niet hetzelfde doen als mijn buurman.. Die was vanochtend aan het strooien, was de slakken zo zat na vorig jaar, en had toch nog een emmer strooizout... Blij dat het in zijn voortuin was, ver van mijn plantjesš«£ 2 Quote
rorror Geplaatst: 14 april Geplaatst: 14 april 5 uren geleden, Dashbro zei: Die was vanochtend aan het strooien, was de slakken zo zat na vorig jaar, en had toch nog een emmer strooizout... Die heeft de term strooien niet helemaal begrepen.Ā Quote Ā Gebreksverschijnselen, aandoeningen,Ā in Paprika of Pepers. Ā
Wortel Geplaatst: 14 april Geplaatst: 14 april Vond er vandaag wat kleintjes, tot 3 cm ongeveer. Heb ze aan de kwartels gegeven. Laat ik het zo zeggen, ben blij dat de kwartels klein van formaat zijn anders hadden ze zo jurassic park in gekundĀ š 3 Quote
Rookie Geplaatst: 14 april Geplaatst: 14 april Ik vond vandaag het eerste kleine slakje aan de onderkant van de deksel van de kliko. Hij leeft niet meer... Quote
Dashbro Geplaatst: 14 april Geplaatst: 14 april Beter voorkomen dan genezen... Ook de kleine slakjes gaan hier tot vogelvoer. Genoeg andere plekken in de natuur om in te vertoeven. Ā Misschien dat ik de kauwen inzet... ze van pindavreters naar slakkenjagers omscholen zal helaas wat moeite kostenš Ā (Wachtend tot ik klaar was... leuke beestjes.) Ā 1 Quote
Rookie Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Ik zag gisterenavond plotseling eksters en spreeuwen in de tuin rondpikken. Geen goed teken... Quote
sygys Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april (aangepast) 15 uren geleden, Dashbro zei: Beter voorkomen dan genezen... Ook de kleine slakjes gaan hier tot vogelvoer. Genoeg andere plekken in de natuur om in te vertoeven. Ā Misschien dat ik de kauwen inzet... ze van pindavreters naar slakkenjagers omscholen zal helaas wat moeite kostenš Ā (Wachtend tot ik klaar was... leuke beestjes.) Ā Waarom plant je dat stuk tuin niet in met beplanting? Dat is een stuk minder werk dan grind. In onze tuin hoef ik praktisch niks te doen. En het natuurlijk evenwicht is geweldig. Dat grind wordt alleen maar smerig en ziet er niet uitĀ š 15 april aangepast door sygys 4 Quote
Dashbro Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april @sygys Ā Dat is een prachtige tuin! Ā Voor hier kan ik er heel kort over zijn- de voortuin heb ik geen zeggenschap over. Er staan nu 3 mini rhododendrons in. š Ā Graag had ik het volgeplant, maar ook weer niet- met een met zout op slakken strooiende buurman weet ik niet of ik daar vrolijk van ga wordenš Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.