Schippersvrouwtje Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 (edited) Ik ben Ilona 25 jaar en sinds pas bezig met mijn eigen moestuintje.Dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden Omdat ik toch ook met een paar vragen zit heb ik me toch maar aangemeld. Mijn moestuin staat namelijk aan boord van een binnenvaartschip.Het is een koude kas waar ik een bodem en wieltjes onder heb gemaakt.Grond er in wat plantjes er in en ik was begonnen..Binnen ook al wat voor gezaaid.Het is het een klein moestuintje waar ik wat verschillende dingen in wil verbouwen en nu maar hopen dat alles lukt.Hier een paar foto's om jullie een beter beeld te geven. Groetjes Ilona. Edited April 19, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Hoi Ilona, welkom! Wat ontzettend tof, een moestuin op een schip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Zo dat is eens wat anders,welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Ik denk dat je enige bent met een varende moestuin hier! Leuk! En welkom natuurlijk! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Hallo Ilona en welkom op dit forum. Dat is weer eens wat anders als een moestuin aan huis Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Hallo Ilona en welkom op dit forum. Dat is weer eens wat anders als een moestuin aan huis Het is toch ook een moestuin aan huis, alleen een iets ander huis! Welkom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Welkom! Idd. leuk! Mooie kas ook, handig met schuiframen, kan de wind er niet onder slaan! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schippersvrouwtje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Bedankt voor jullie reacties.Ja het is heel iets anders een moestuin aan boord.. Mijn ouders hebben een moestuin maar omdat ik aan boord woon kan ik geen moestuin op een vaste plaats hebben.Daarom kwam ik met het idee om een koude kas aan boord te zetten en daar me mini moestuintje van te maken.Ik heb zelf ook nog nooit een moestuin aan boord gezien maar de reacties van de (collega) schippers is leuk.Rantje: Bedankt ik vind de kas zelf ook erg mooi.. Was eerst ook een beetje bang dat de schuiframen open zouden slaan door de wind maar hij staat nu 3 weken en het is nog niet gebeurt dus een goed teken..Hij staat ook een beetje beschut achter onze stuurhut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Ik heb van die dingen die je naar boven open kan doen, maar met veel wind gat het dus mis...nu zitten er touwtjes aanvast en daar ligt een baksteen op. Je zou evt. van die spanbanden klaar kunnen leggen, voor het geval het toch te veel wordt? Weet niet waar jullie allemaal varen maar op het Markermeer kan het ineens omslaan naar windkracht 6, das best spannend met een mini boot Mijn tuintje is gebaseerd op SFG/Makkelijke Moestuin dus het zou gewoon goed moeten lukken aan boord Als je nog enthousiaster wordt heb je straks allemaal bakken met wielen...hihi Misschien nog wat aardbeien in balkonbakken aan de stuurhut?En een pompoen op de boeg Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
scootin Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Dit is wel grappig. Zie je maar wat je meet een beperkte ruimte doet.Ben je gewoon werkneemster of ben je de eigenaar van dat schip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schippersvrouwtje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Rantje: Dit is een foto van ons mini bootje om je een beter beeld te geven.. We hebben vaker te maken gehad met wind op het marker en ijsselmeer dus dat komt best goed de spanbanden zijn zo gepakt.. Ik zou wel willen dat we nog meer bakken neer gingen zetten maar we houden het hierbij.. Het moet niet te veel worden aan boord.. daar wordt me man niet vrolijk van.. Ik heb bewust gekozen voor een koude kas omdat een mm open is en dan alle aarde over het roefdek waait.Ik heb ook van de afdekzeilen gezien maar lijkt me niet stevig genoeg voor aan boord.Vandaar de keuze voor een kas. Maar vervelend voor je dat je kas om hoog slaat door de wind.We hebben al aardig wat wind gehad maar wanneer het hard waait dan doe ik de kas dicht en kan die geen kant op.Wanneer ik de kas open heb dan kan de wind er misschien wel eens onder slaan maar zie dat niet snel gebeuren..Het is echt een schuif systeem wat je ook open kan klappen maar ik schuif hem alleen. Ik lees ook je blog Rantje.. Erg leuk om te lezen en veel handige weetjes.. Groetjes Ilona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schippersvrouwtje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schippersvrouwtje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Scootin: Me man en ik zijn de eigenaren van dit schip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Nou das een leuk bootje Wij gaan in de zomer weleens zeilen, IJsselmeer komen we meestal niet, zijn we wel steeds van plan Meestal komen we in Durgerdam aan en dan is het weer zo slecht dat we er minstens 3 dagen liggen. Heel saaiiii hahaha Maar 't gaat altijd goed hoor, ook met zoveel wind en super golven.Zeeland gaan we nog eens doen maar dan alleen met recente kaarten omdat je dan ook rekening moet houden met het tij en de stromingen. Zeker met van die joekels van boten is het lastig varen met zo'n klein bootje en 4 PK motertje Maar heel veel succes, vind het erg leuk dat je kan tuinieren op jullie schip!Misschien wel niet zo groot maar beter dat dan niets toch En altijd super leuk om te lezen dat mensen mijn blogje leuk vinden en er soms zelfs wat aan hebben! Succes! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goudsbloem Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Wat gaaf! Ik ben benieuwd hoe je tuintje zich gaat ontwikkelen. Eenmaal aangestoken wil je steeds meer Quote Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuikhoven Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Wat ontzettend leuk zo'n moestuintje op je schip! En de man went er vanzelf aan als hij de lekkere dingen krijgt voor geschoteld die je straks kan maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts