Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik wil me graag even voorstellen


Schippersvrouwtje

Aanbevolen berichten

Ik ben Ilona 25 jaar en sinds pas bezig met mijn eigen moestuintje.

Dankzij dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden

Omdat ik toch ook met een paar vragen zit heb ik me toch maar aangemeld.

Mijn moestuin staat namelijk aan boord van een binnenvaartschip.

Het is een koude kas waar ik een bodem en wieltjes onder heb gemaakt.

Grond er in wat plantjes er in en ik was begonnen..

Binnen ook al wat voor gezaaid.

Het is het een klein moestuintje waar ik wat verschillende dingen in wil verbouwen en nu maar hopen dat alles lukt.

Hier een paar foto's om jullie een beter beeld te geven.

 

Groetjes Ilona.dsc0308119661334827855.JPGdsc0308280851334827369.JPG

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ja het is heel iets anders een moestuin aan boord..

Mijn ouders hebben een moestuin maar omdat ik aan boord woon kan ik geen moestuin op een vaste plaats hebben.

Daarom kwam ik met het idee om een koude kas aan boord te zetten en daar me mini moestuintje van te maken.

Ik heb zelf ook nog nooit een moestuin aan boord gezien maar de reacties van de (collega) schippers is leuk.

Rantje: Bedankt ik vind de kas zelf ook erg mooi.. Was eerst ook een beetje bang dat de schuiframen open zouden slaan door de wind maar hij staat nu 3 weken en het is nog niet gebeurt dus een goed teken..

Hij staat ook een beetje beschut achter onze stuurhut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van die dingen die je naar boven open kan doen, maar met veel wind gat het dus mis...nu zitten er touwtjes aanvast en daar ligt een baksteen op.

 

Je zou evt. van die spanbanden klaar kunnen leggen, voor het geval het toch te veel wordt? Weet niet waar jullie allemaal varen maar op het Markermeer kan het ineens omslaan naar windkracht 6, das best spannend met een mini boot

 

Mijn tuintje is gebaseerd op SFG/Makkelijke Moestuin dus het zou gewoon goed moeten lukken aan boord

Als je nog enthousiaster wordt heb je straks allemaal bakken met wielen...hihi

Misschien nog wat aardbeien in balkonbakken aan de stuurhut?

En een pompoen op de boeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rantje: Dit is een foto van ons mini bootje om je een beter beeld te geven..

 

morgenstond%20krimpen%20ad%20ijssel%20(5)[1]82721334856559.jpg

 

We hebben vaker te maken gehad met wind op het marker en ijsselmeer dus dat komt best goed de spanbanden zijn zo gepakt..

Ik zou wel willen dat we nog meer bakken neer gingen zetten maar we houden het hierbij..

Het moet niet te veel worden aan boord.. daar wordt me man niet vrolijk van..

Ik heb bewust gekozen voor een koude kas omdat een mm open is en dan alle aarde over het roefdek waait.

Ik heb ook van de afdekzeilen gezien maar lijkt me niet stevig genoeg voor aan boord.

Vandaar de keuze voor een kas.

 

Maar vervelend voor je dat je kas om hoog slaat door de wind.

We hebben al aardig wat wind gehad maar wanneer het hard waait dan doe ik de kas dicht en kan die geen kant op.

Wanneer ik de kas open heb dan kan de wind er misschien wel eens onder slaan maar zie dat niet snel gebeuren..

Het is echt een schuif systeem wat je ook open kan klappen maar ik schuif hem alleen.

 

Ik lees ook je blog Rantje.. Erg leuk om te lezen en veel handige weetjes..

 

Groetjes Ilona.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou das een leuk bootje

Wij gaan in de zomer weleens zeilen, IJsselmeer komen we meestal niet, zijn we wel steeds van plan

Meestal komen we in Durgerdam aan en dan is het weer zo slecht dat we er minstens 3 dagen liggen. Heel saaiiii hahaha Maar 't gaat altijd goed hoor, ook met zoveel wind en super golven.

Zeeland gaan we nog eens doen maar dan alleen met recente kaarten omdat je dan ook rekening moet houden met het tij en de stromingen. Zeker met van die joekels van boten is het lastig varen met zo'n klein bootje en 4 PK motertje

 

Maar heel veel succes, vind het erg leuk dat je kan tuinieren op jullie schip!

Misschien wel niet zo groot maar beter dat dan niets toch

En altijd super leuk om te lezen dat mensen mijn blogje leuk vinden en er soms zelfs wat aan hebben!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...