Jump to content

Vragen en antwoorden geruilde plantjes MTFD 13 april 2024

henkg

Recommended Posts

Ik heb alvast een vraag aan de gulle gever van de kamille (op de weggeeftafel). @Lia56 meen ik? Weet je misschien welke soort het is, de ‘echte’ of een andere? Ze lijken allemaal op elkaar.

Edited by Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Ja, dat zal ongetwijfeld lekker zijn, ik ben ook gek op kamillethee dus ik hoop dat hij hier aanslaat! Maar ik probeer ook een soort medicinale kruidentuin op te bouwen, net gestart hoor, klinkt gewichtiger dan het nu nog is. Maar je moet ergens beginnen. Vandaar de vraag welke het is. Internet is weinig helpend met dezelfde namen voor verschillende soorten en omgekeerd. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 4 months later...

Van Arja kreeg ik in het voorjaar een tomatenplantje met bont gekleurd blad.  Dat plantje groeide, en groeide, gaf de eerste en ook de laatste tomaatjes. Een onooglijk ding, waar steeds veel bruin blad afgehaald moet worden, maar blijft tomaatjes geven. 
alle tomatenplanten zijn al een week of wat uit de kas, maar die van Arja staat er nog! 

IMG_3132.thumb.jpeg.f9492b2b657d78dfeaa43432b9a02468.jpeg

• Like 3