henkg Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 In dit topic kun je je vragen en / of antwoorden kwijt Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 (edited) Ik heb alvast een vraag aan de gulle gever van de kamille (op de weggeeftafel). @Lia56 meen ik? Weet je misschien welke soort het is, de ‘echte’ of een andere? Ze lijken allemaal op elkaar. Edited April 14, 2024 by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 Potje zonder label van de weggeef tafel. Wie weet wat het is? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 Kamille kwam van mij, Tanja. Ik zal eind van de week thuis even kijken water op het zakje staat. Ik heb hem voor thee. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted April 14, 2024 Share Posted April 14, 2024 Ja, dat zal ongetwijfeld lekker zijn, ik ben ook gek op kamillethee dus ik hoop dat hij hier aanslaat! Maar ik probeer ook een soort medicinale kruidentuin op te bouwen, net gestart hoor, klinkt gewichtiger dan het nu nog is. Maar je moet ergens beginnen. Vandaar de vraag welke het is. Internet is weinig helpend met dezelfde namen voor verschillende soorten en omgekeerd. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 15, 2024 Share Posted April 15, 2024 Tanja komkommer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted April 15, 2024 Share Posted April 15, 2024 Tnx @angela. Mjam. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 17, 2024 Share Posted April 17, 2024 @Oudholland ze wortelen inderdaad snel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 17, 2024 Share Posted April 17, 2024 @Goldfish Hoera, het is eindelijk gelukt met de sierkweeën! En kijk ze eens shinen (zoekplaatje). 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 19, 2024 Share Posted April 19, 2024 Echt niemand mist dit mandje? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted April 19, 2024 Share Posted April 19, 2024 On 4/17/2024 at 2:34 PM, Arja said: @Goldfish Hoera, het is eindelijk gelukt met de sierkweeën! En kijk ze eens shinen (zoekplaatje). Wat een heerlijke grote tuin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 Van wie kwamen die prachtige kalkoeneneieren ook alweer? Ik ga ze vanavond slachten 😋 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 Van mij:-). wat ga je er van maken? 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 Vrij simpel gebakken ei, op een zelfgebakken zuurdesemboterham, met wat Emmentaler uit de supermarkt eronder en paprikapoeder van de moeder van Mellie er bovenop. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 (edited) Op 19-4-2024 om 16:30, Jorieke123 zei: Echt niemand mist dit mandje? dit is toch wel heel erg mysterieus 😳😳😳 Edited April 21, 2024 by Nasuada Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 25, 2024 Share Posted April 25, 2024 @bonnie f ik kreeg dacht ik van jou een laag bakje met wat zaailingen. Er waren ook andijvie maar ook zaailingen met paarsige steeltjes. Ik had begrepen iets van mizuna oid maar dat is het niet? Kan het koolrabi zijn? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 26, 2024 Share Posted April 26, 2024 Het is mosterdsla. Ik zal het zakje erbij pakken als ik thuis ben. Het is erg lekker maar de plantjes vinden het nog erg koud buiten. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 27, 2024 Share Posted April 27, 2024 @appelvrouw . Flut je hebt gelijk. Ik heb de kroppen door de sla gegooid. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted April 27, 2024 Share Posted April 27, 2024 De gekregen vlinder en de wilg met gele bast(?) beginnen mooi te wortelen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 27, 2024 Share Posted April 27, 2024 1 uur geleden, bonnie f zei: Flut Nou volgens mij heb ik een mooi hoekje met verschillend groen👍. Als het goed aangeslagen is maak ik er nog wel een foto. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted May 4, 2024 Share Posted May 4, 2024 @Nasuada je kaarsenring is vol in gebruik genomen Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted May 4, 2024 Share Posted May 4, 2024 Haha mooi, het is zo’n gezellig sfeervol ding. Geniet ervan. in de winter kaarsjes in de zomer kan het ook dienst doen al vaasje voor bloemen! Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 Van Arja kreeg ik in het voorjaar een tomatenplantje met bont gekleurd blad. Dat plantje groeide, en groeide, gaf de eerste en ook de laatste tomaatjes. Een onooglijk ding, waar steeds veel bruin blad afgehaald moet worden, maar blijft tomaatjes geven. alle tomatenplanten zijn al een week of wat uit de kas, maar die van Arja staat er nog! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 Geweldig! Leuk om te zien, ik heb ze zelf vroegtijdig moeten ruimen. Het zaad kwam trouwens van @acpronk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 25, 2024 Share Posted September 25, 2024 Hoe is het trouwens afgelopen met de tomaten die ik heb weggegeven aan iedereen? Ik heb zelf van de week nog 2 tomaten daarvan geoogst zitten op dit moment in de pan met andere soorten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts