Geplaatst: 5 mei 201312 j @Appelvrouw ? De Gariguette bloeit bij jou niet als 1e ? ( bij mij dus wel ) De Lambada kwam als 2e , de Elsanta als 3e , de rest nu ook wel. Ook de FMS heeft al wel beginnende knoppen, maar is nog niet zo ver. In de Mare du Bois zit nog bijna niks aan knop.
Geplaatst: 5 mei 201312 j Tja, ik zal je eerlijk zeggen dat de Gariguette samen met een andere aardbei kwam..via via..ik weet niet meer welke wat is...Nee de Frau Mieze, en de aardbei van de buurvrouw bloeien. Ook de witte aardbei heeft bloempjes, verder zie ik wel bloemen hier en daar maar nog niets open. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 mei 201312 j Dopewrten! Ik heb deze al eens eerder gehad, nooit problemen gehad en dit jaar in m'n nieuwe moestuin ook (nog) niet!
Geplaatst: 8 mei 201312 j De peulen en eikenbladsla Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 8 mei 201312 j Ananaskers! Eerst altijd traag in de groei, maar zodra hij eenmaal begint... Schiet de lucht in! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 mei 201312 j De aardappelen gaan als een trein in hun banden. De Braam en druif gaan ook helemaal los.
Geplaatst: 9 mei 201312 j mijn blauwe druif, (mijn witte niet) en de aardappels in jute zakken,, ook de peultjes gaan geweldig!
Geplaatst: 9 mei 201312 j De frambozen groeien mij om de oren maar ook de onzelievevrouwe bedstro oftewel Waldmeister alhier groeit als kool.... Over een paar dagen flink wat plukken, half en half drogen en dan likeur en siroop van maken.....en er stukken afsteken om ergens anders ook een paar bedden van dit hemels geurende spul te creeeren. Fotootje van de nieuwe frambozen die overal te voorschijn komen ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 9 mei 201312 j Mijn eerste appelboom staat in bloei, de snackkomkommers in de kas zijn al in zicht, de eerste is 2 cm lang. De snackkomkommerplanten groeien als kool, de kool zelf groeit nog niet zo hard.
Geplaatst: 9 mei 201312 j De kruisbessen, de rode en zwarte en witte bes. De pruimen en de kers. Die regen van gisteren doet alles schieten !!
Geplaatst: 9 mei 201312 j Alles groeit nu enorm hard maar de tomaten in mijn kas schieten omhoog! Vooral de tomaatplantjes 'gele peer' zijn echt prachtig, geweldig om te zien dat uit een zaadje zo'n mooie plant kan komen!
Geplaatst: 9 mei 201312 j De spinazie die ik in de volle grond gezaaid had gaat heel hard en da's mooi, kan ik ze zaterdag in de salade verwerken bij de lasagne Verder de peultjes die hun start in de koude kas hadden, die plantjes zijn nu zeker 60 cm hoog. De peultjesplantjes die ik buiten gezaaid had zijn net 30-35 cm hoog
Geplaatst: 9 mei 201312 j Mijn Pommedori tomaten plantjes schieten nu echt goed de hoogte in!En mijn aardbeien plantjes blijken het nu beter te redden in de kweekkast.En mijn wortels beginnen nu te kiemen! YAY! Ben een beginner, alle kleine beetjes helpen. Leer hier heel veel om uit te groeien tot een echte MOESTUINIER!
Geplaatst: 15 mei 201312 j Peulen en de aardappels. Wist niet dat aardappels zo snel groeiden. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Geplaatst: 15 mei 201312 j Bij mij deed alleen het spul in de koude kas het een beetje fatsoenlijk en de tomatenplantjes (binnen), maar de laatste week weet ik niet wat ik zie. Andijvie, sla, mosterd, spinazie (vandaag een heerlijke salade van gemaakt) alles groeit dat het een lieve lust is. Binnen is de courgette en de pompoen goed op gang gekomen (kan het weekend de tuin in).De slakken doen het ook fantastisch en ze vonden mijn peultjes heerlijk. Ik denk dat ik nog een keer ga zaaien. Pepers en paprikas maken nog niet zoveel haast.
Geplaatst: 15 mei 201312 j Auteur Ja toch de tomaten,zoveel bloemen daar in. verder de aardappels, de rest vind ik wat achter blijven vergeleken met andere jaren.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Onkruid...groeit zeer goed. Niet bij te houden. Wat een %#<}~^*$£<~}{ weer! Ben er narrig van, en dat gebeurt me niet vaak, dat ik narrig ben! Alles staat er fris bij hoor, maar groeit gewoon amper. En dingen die je voorzaaid groeien ook slecht, heb hier ruim drie weken geleden tomaten gezaaid, staan drie sprietjes al drie weken boeven, met de twee kiemblaadjes .....maar er gebeurt verder helemaal niks? Ze gaan ook niet dood, staan er fleurig bij, maar groeien geen mm!
Geplaatst: 17 mei 201312 j De radijsjes lijken zich zeer goed in hun vel te voelen! Al heb ik ze ook wel iedere morgen water gegeven toen het zo droog was.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.