Geplaatst: 17 mei 201312 j De sla groeit bij mij heel goed:P Ik had er vijf zaadjes gedaan, omdat ik nog beginner ben en ze zijn allemaal opgekomen en ze groeien als kool!
Geplaatst: 17 mei 201312 j De aardbeien gaan super, pompoenen ook. Ben alleen niet tevreden over de tomaten. Wel mooie planten, maar nog niet echt groot. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 17 mei 201312 j Mijn gember die ik aan het voortrekken ben in de vensterbank schiet ineens na 6 weken boven de grond uit ) MVG Danuta
Geplaatst: 17 mei 201312 j Eigenlijk groeit alles wel heel goed. In de tomaten zie ik al kleine bloemenknopjes. De voorgezaaide bonen en snijbonen gaan als een tierelier. De aardbeien staan er mooi bij, al vele bloempjes.De courgettes super, de aubergines ook. Ik moet ze echt gaan verpotten. De paprika's en de pepers iets trager maar het groeit. De ananaskers doen het lekker. In de erwten zag ik ook al de eerste bloemetjes. De komkommers zet ik morgen in de grond, mooie plantjes geworden.De watermeloenen hebben we buiten in een tunnelkasje gezet dus die kunnen ook los gaan.Van de sla hebben we trouwens al gegeten, samen met de bieslook. De sla groeit erg hard. En de peulen klimmen mooi naar boven. En wat zijn aardappels toch sterke planten. Elke keer als ik het loof aanaard staat het in no-time weer boven. Ja, ben heel tevreden!! http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 18 mei 201312 j Bij mij groeit bijna niks, ondanks bemeste grond, voldoende vocht enz. Ik snap er geen fluit van! Wat wel goed groeit zijn de gladiolen, aardperen, aardappelen en mierikswortel. De rest blijft ernstig achter.
Geplaatst: 21 mei 201312 j temperatuur en licht ok? probeer anders eens een cloche of bakje over het slecht groeiende spul te zetten, of een tunneltje met vliesdoek of gaatjesfolie
Geplaatst: 21 mei 201312 j Pfff hier was het aan de grond net 5˚ en een aantal van mijn planten zien er uit als waslappen...... MVG Danuta
Geplaatst: 21 mei 201312 j Pfff...dat is niet mooi, Danuta! Hier gaat het van de week NOG kouder worden....tomaten staan buiten...zien er zielig uit en twee of drie gaan het niet redden....staan in grote potten. Heel grote potten. Die ik dus morgen toch binnen moet gaan zetten wil ik er nog wat overhouden.....dus plek zien te maken in het kleine schuurtje...niet licht, wel minder koud en droog....hoop dat ze dan van het weekend weer naar buiten kunnen.Verder ziet alles er fris groen uit, maar groei zit er behalve bij de kooltjes niet in.....Ik ben niet meer blij met dit weer!
Geplaatst: 21 mei 201312 j Hier wordt het ook nog kouder met eventueel grondvorst...nah we zullen zien, de tomaten doen het goed maar de pepers..........en mijn spinazie vind eht geloof ik allemaal maar niets......mijn vriendin komt zaterdag en met een beetje pech rijdt ze dan door een benseeuwde omgeving als ze door Hohe Tauern deze kant op rijdt...) Mja, een beetje een gekke wereld op dit moment maar we meoten het er mee doen MVG Danuta
Geplaatst: 21 mei 201312 j Sneeuw....grondvorst....daar word je toch gillend gek van? Pepers staan hier nig binnen, maar ook binnen zit er amper groei in dat wat ik zaai.....Maar inderdaad..we hebben het er maar mee te doen.....hoop alleen dat we een hele lange warme zomer krijgen.....ik ga wel gieteren...,hoef geen regen meer!
Geplaatst: 21 mei 201312 j @Jootje: Grote plastix zak erover en daar een flesedekje.dan gaat het wel goed,hoef je niet te slepen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 mei 201312 j wat groeit er bij jullie nu zeer goed ??Nou het onkruid wil wel , de rest schiet nog niet erg hard op in mijn tuin '
Geplaatst: 22 mei 201312 j De frambozen en aardbeien laten zich door niets tegenhouden, net als het zevenblad en heermoes.......... Mijn tomaten onder het oude raam doen het prima eigenlijk, alsook de peper die erbij staat....de peper in een 'open' vak daarentegen hangt iedere morgen slap en knapt pas weer op als de temp oploopt, vanacht maar eens wat overheen zetten... MVG Danuta
Geplaatst: 22 mei 201312 j Goh de snijsla doet het wel goed evenaals de aardappelen die blijven maar groeien. Het onkruid is niet bij te houden. Maar al de rest is triestig. Komkommers stonden gelukkig in een pot en staan al terug binnen te bekomen, eentje heeft het niet overleefd. Ik hoop dat de tomaten het gaan overleven, gelukkig heb ik er nog een 20-tal binnen laten staan. De aardbeien hebben wel veel bloemen, maar vraag me af of die wel bevrucht raken met zo'n weer.Momenteel zie ik het tuinseizoen dus heel negatief verlopen en hoop ik dus op een lange hete zomer.
Geplaatst: 24 juni 201312 j De koolrabi gaat hier heel goed! De aardbeien, bietjes, peultjes en tomaten ook.Bij mijn broertje doen de andijvie en de ijsbergsla het ontzettend goed! Ik heb van beide soorten een krop meegekregen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 juni 201312 j Hier gaan de pompoenen en courgettes als een speer, ook de peultjes en de stokbonen. Verder groeien de tomaten, andijvie en ijsbergsla heel hard.
Geplaatst: 24 juni 201312 j Hier gaan vooral alle koolsoorten erg goed. Maar het lijkt erop dat er " ergens" een knop is omgegaan, want alles groeit erg hard nu!
Geplaatst: 25 juni 201312 j Peulen en bosaardbeitjes gaan super. En er groeien cm-grote witte bessen aan het stekje van vorig jaar. Wat de aardappelen doen onder de grond zullen we binnenkort wel zien. Als ik jullie sla zie dan denk ik dat ik toch meer mest moet geven. Hij groeit wel goed maar niet zo weelderig. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 25 juni 201312 j Hier groeien met name de sla soorten extreem goed, de aardbeien worden snel rood. De eerste lichting peulen is volledig op, de tweede bijna en de derde is denk ik met een week of 3 op zijn hoogtepunt.De kruisbessen hangen afgeladen vol, nu maar hopen dat we niet nog meer raar weer krijgen en ze er allemaal voor rijping afwaaien! In de kas heb ik de eerste paprika's hangen maar de meloenen die er ook staan vallen enorm tegen. Groeien slecht laat staan dat er van enige bloemvorming sprake is! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 25 juni 201312 j Pompoenen, courgettes, aarbeien, pepers en vooral de tomaten. Echt mijn trots! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 25 juni 201312 j Alles groeit nu wel erg hard eigenlijk. Maar opvallend zijn de sperziebonen en de wedstrijd-bonen. De Tomaten ook inderdaad.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.