Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pinda's


Eva

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Wat groeien ze dan in ene hard vergeleken met de foto van een maand terug he ?

En zet hem uiteindelijk als je hem laat bloeien in een nog grotere pot met luchtige aarde he, dan kunnen de pinda's goed groeien, heeft denk toch wel wat ruimte daar onder de grond nodig.

 

ben benieuwd of hij als kamerplant zijnde het even goed (of beter) doet dan als buiten plant. Ik heb nu 6 plantjes, zijn wel nog iets kleiner maar groeien erg hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja altijd grappig om te zien! Ik heb er 2 waarvan ik er eentje denk ik binnen laat en de ander wel buitenzet, maar in pot dus met slecht weer gewoon binnen kan halen

 

Ben er nog niet achter wat de meest ideale maat in doorsnede is voor een pot.

 

Maar dat het enorm leuke planten zijn is wel duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer Jenn!

Probeer het eens met vochtig keukenpapier, afdekken met plasticfolie, na een dag of 2 zie je al een wit puntje. Lekker warm zetten en niet te nat. Niet voor laten weken

 

@Sannie

 

Komt vanzelf, er zitten nu weer nieuwe in bij mij, ik heb de bloempjes even verwijderd omdat ik vind dat de plant eerst iets groter moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is super leuk!

 

Maar je kan hem stevig in de aarde drukken, zodat hij er voor de helft in zit zeg maar. Had er een op keukenrol en een in de aarde gedaan, ben gek op verschillen ontdekken

 

Vochtig maken maar niet zeiknat want dan gaat hij rotten...

 

img6536-b-7-3-pinda-21916133114323828731336068584.jpg

 

img6981-b-pinda-10-3-124652133148979320961336068583.jpg

 

In de andere pinda zitten nu ook bloempjes trouwens! Ik vind ze enorm schattig, maar kleiner dan dat ik verwacht had

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ondertussen staan er 3 planten op de tuin en 1 laat ik hier bij huis om het allemaal goed te kunnen bekijken.

inmiddels zijn bij mij ook de bloemen gespot en heb geprobeerd hem te bestuiven.

geen idee of ik dat goed doe, ik zie het wel.afbeelding-21946211337777476.jpgafbeelding-22178491337777462.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin had ook zo'n mini kasje met wat grond en zaadjes gekocht. Bij haar schimmelde de zaadjes allemaal heb er een 2 mee genomen om bij mij te proberen. Hier zijn ze wel ontkiemt wel wat schimmel op eentje maar gewoon beetje weg geplukt. Heb tevens ook het vliesje om de pinda van te voren weg gehaald. Welke grond moeten ze straks hebben? Zand met wat potgrond?

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

 

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk dat het al een kunst is om ze te laten ontkiemen en groeien, dat is bij mij alle 4 gelukt.

ik heb er 1 gewoon in potgrond staan en 3 op mijn moestuin onder plastic, de grond is van klei die al 40 jaar bewerkt wordt en zie wel wat ervan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...