Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij het opruimen stootte ik van de week op mijn oogst pinda’s van het voorbije seizoen. Een oogst die nogal klein uitgevallen was. ik had ze laten drogen op een stuk keukenapier en vergeten. Nu heb ik ze daarstraks samen met de lasagne in de oven gedaan en geroosterd. Hoewel mijn oogst heel klein was... de smaak was groots! Hele lekkere pinda’s.

Ik had gewoon een pinda van het vogelvoer in een pot gestoken en dat groeide wel goed. Met de droge zomer heeft hij wel heel weinig water gekregen, maar hij had uiteindelijk een handjevol kleine pinda’s. Ik ben alweer aan het denken om er dit jaar opnieuw te zaaien... heb ik nog ergens een plekje?

14B8AB27-C4BF-4407-9C22-586FA6F564BD74631550345378.jpeg

• 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
Posted

Vanavond zag ik bij BinnensteBuiten op NPO2 een item over pinda's kweken. Even opgezocht en ja natuurlijk heeft een aantal forummers hier dat al eens geprobeerd. Leuk plantje, ik denk dat ik volgend voorjaar ook eens een poging ga doen. 

Posted

'Natuurlijk' was ik er ook bij, in 2013. Altijd leuk om eens te proberen. Waarschijnlijk was de zomer van 2018 geschikt geweest en 2019 ook. De meeste pogingen mislukken vanwege het klimaat hier.

• 11 months later...
Posted

Even weer uit het stof halen. Heeft één van jullie nog geprobeerd pinda's te kweken?

Ik ben erg benieuwd naar mijn oogst! Ik had begrepen dat je pas hoeft te oogsten als de plant verdord, dus daar wacht ik nog op. 

• Like 2
  • 6 months later...
Posted

Even een vraagje aan de ervaren pinda-telers. 

Ik heb dit jaar losse pinda's gekocht om zelf te zaaien. Moet ik de pinda's opdelen zodat ik 2 plantjes krijg of moet de pinda in het geheel in de grond. 

Dank je wel!