Geplaatst: 14 mei 20169 j Wauw, supergaaf dat het echt 'werkt'! Mag ik vragen op welke windrichting jij 'm hebt hangen? En wat de doorsnede is van de meeste gaten? Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir
Geplaatst: 17 mei 20169 j Tel de pootjes Voer voor de mezen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 18 mei 20169 j Wauw, supergaaf dat het echt 'werkt'! Mag ik vragen op welke windrichting jij 'm (dat insectenhotel) hebt hangen? En wat de doorsnede is van de meeste gaten?Hangt bij mij op ooghoogte, aan een schuurtje, richting ZO. Twee weken na ophangen is 2/3 bezet.Binnendiameter: de voorkeur is nu voor 6 a 8 mm. Andere diameter voor andere soorten insecten die nog moeten komen, of al geweest zijn toen het hotel er nog niet hing?De huidige huurders blijken een voorkeur te hebben voor bamboe. De 7 mm gaten in de houtblokjes zijn nog allemaal vacant. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 mei 20169 j Dankjewel, daar kan ik wat mee! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir
Geplaatst: 20 mei 20169 j Goed om te zien dat er wat beweging in de insectenvastgoedwereld komt. Met al die bouwmarkten en tuincentra die goedkope insectenhuisjes neer (laten) zetten dacht ik dat de markt al verzadigd was... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Geplaatst: 20 mei 20169 j Misschien ter inspiratie ook even hier en hier kijken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 mei 20169 j Een van onze plaatselijke gatengravers recent betrapt in daglicht. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 20 mei 20169 j Auteur Ooh ja... daar is ie weer... de Veenmol... wat een schitterend beest. Ben blij dat ik ze niet in de grond tegenkom maar er ligt er wel één in mn vriezer (mda RobO) omdat ik die nog nooit in het echt gezien had (zie ook foto's ergens in dit topic).Wat mooi om die zo te zien rondscharrelen... Schrik je je niet een hoedje als je die plots tegenkomt?
Geplaatst: 20 mei 20169 j Ze schrikken gelukkig veel meer van mij dan ik van hun. Ze hebben een nogal hoge aaibaarheidsfactor en ik moet mij er altijd weer even over verbazen hoe sterk die klauwtjes zijn. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 20 mei 20169 j Heel gaaf. Hoe groot zijn die veenmollen? Ik verwacht ze op mijn kleigrond niet tegen te komen.Maarten 't Hart had het er al over in zijn programma 'Maartens moestuin' http://www.vpro.nl/programmas/maartens-moestuin/8.html
Geplaatst: 21 mei 20169 j Minivuurwantsen Onze tuin zit er echt vol mee. Mams en paps houden uiteraard de wacht. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 24 mei 20169 j Juist wat schuimbeestjes verwijderd van de munt. Ik heb ze 'ontschuimd' en gefotografeerd. Ik dacht dat het een klein wit beestje was. Ze zijn eigenlijk best wel schattig. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 24 mei 20169 j Grappige beestjes inderdaad! Maar ja, in je tuin is het allemaal minder schattig natuurlijk.
Geplaatst: 28 mei 20169 j Vandaag zag ik in mijn tuintje de grootste libelle ooit. Geen idee wat het precies was, maar echt giga groot. Bruinachtig, en de ogen alleen waren volgens mij al bijna een halve centimeter. Dat lijf erachter was minstens 12-15 cm. Allejezesgroot, wat een joekel van een beest.
Geplaatst: 28 mei 20169 j Deze beauty zag ik gisteren bij mij in de berm (Sint Jacobsvlinder). Het vlinderseizoen komt weer op gang.
Geplaatst: 2 juni 20169 j Auteur Op de kruiwagenwaterzak: Hee, die Dagkoekoeksbloem heeft een zwart hartje zei tuinbuuv L. ... Er is weer eens een feestje in de tuin... ook tussen de Rozemarijn zat het vol. Deze zat lekker in beeld: Tja... in mei.... Hommeles.... Niet blij mee, hun nageslacht maakt korte metten met mn munt...
Geplaatst: 6 juni 20169 j Gisteren twee mooie beestjes gevonden. Eentje zat te zonnen op mijn zonnebloemen ( ) en de andere op de taxus. Ook ben ik een rare snuiter tegengekomen. Weet iemand wie deze is? Het is precies een kruising tussen een bromvlieg en een bij. Omdat ik dan toch mijn fototoestel ben gaan halen ook maar de (echte) bijen op de bieslook getrokken. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 6 juni 20169 j Die gestreepte heb ik ook wel eens in de tuin: Pyjamawants (niet te verwarren met bedwants....) Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 12 juni 20169 j De familie schildpadtor blijft braaf op mijn artisjok en de bijen zijn blij met mijn rucola Dit verlegen vlindertje moet ik nog opzoeken (klein met op zijn lijf oranje) edit: bonte brandnetelmot denk ik
Geplaatst: 12 juni 20169 j Auteur Vorige week de eerste grote Libelle binnen beeldbereik. Vandaag een torretje op de net bloeiende Krabbescheer in mn "zwembadvijver"... zou hij daar nog weg komen of roept ie nou heel zachtjes om hulp? Harig heerschap... Tja... en deze zijn nog steeds bezig...
Geplaatst: 12 juni 20169 j Auteur Nee, ik verstond niet wat ie zei en kon die wanhopige uitdrukking op zn koppie ook niet met blote oog zien. Denk dat ie vast wel kan vliegen, maar als ie er de volgende keer nog zit dan laat ik 'm ontsnappen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.