Geplaatst: 14 juli 20232 j ^ Sprinkhaan, waarschijnlijk de sabelsprinkhaan. Op mijn Cayenne pepers: ^ Zelfde foto, uitsnede. (Fototoestel: smartphone Samsung S20) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 juli 20232 j Die sprinkhaan had ik ook, maar wat minder fotogeniek gepositioneerd. Ik wilde eigenlijk sla plukken maar ik heb hem maar met rust gelaten. En kleine parelmoervlinder. Ik zie hem al weken, een opvallende verschijning, maar nu zat hij eindelijk even stil.
Geplaatst: 15 juli 20232 j @henkg Mooie close up foto. Hier hebben de kleintjes ervan overal gaatjes in de pepers bladeren gegeten. Nu ze groter zijn, lijken ze wat anders als voedselbron te gebruiken.
Geplaatst: 15 juli 20232 j Hier ook weer veel vlinders ineens. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 juli 20232 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 juli 20232 j Brrr ik krijg enorme rillingen van die foto Jorieke. Ik ben blij dat de eenden er blij mee zijn. Rode weekschildkever volgens internet. Ik had hem niet eerder in de tuin. De giga peterselie zat helaas helemaal onder. Heb het er maar uitgetrokken. Ik lees nergens dat ze buiten paren overlast bezorgen. Klopt dat? Ze schijnen ook goede onweersvoorspellers te zijn.
Geplaatst: 19 juli 20232 j Ik heb elk jaar de bloeiende pastinaak altijd helemaal vol zitten. Eten pollen en nectar en bladluis zegt internet. Nog nooit overlast van gehad. Dus zet de kliko maar een stukje open dan kunnen ze weer naar de volgende schermbloemige Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 juli 20232 j Uitsnede van een macro foto van mijn telefoon. Insect met een gezwel? Op tomaat. Ik dacht eerst een mijt, maar deze heeft geen pootjes. 22 juli 20232 j aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 juli 20232 j Ik zag dit rare voelspriet-beest in mijn NZ-spinazie. 7 mm groot ongeveer. Google Search zegt krabspin, maar dat is het niet. Ik zag hem, maar hij zag mij ook, en ging zich verstoppen. Hij liep niet als een spin, meer als een tor. Die schubben op de rug vind ik mooi. 25 juli 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 28 juli 20232 j Ik weet niet waarom ik zoveel vleesvliegen op mijn groene bak heb zitten..er zit notabene alleen maar droog organisch afval in. Voor een engerd als deze ( hij schijnt schapen en padden levend op te kunnen vreten) is ie nog best mooi. 28 juli 20232 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 juli 20232 j Gezelligheid kent geen tijd. Iedereen op de bloeiende wortel. Weekschildkevers, een wespje en diverse vliegen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 augustus 20232 j Teek, teken, tekenbeet. Een paar pagina's terug wordt erover gesproken, in de bloementuin ging het er ook alweer over. Waarschuwingen: door de warmte van onlangs kunnen veel teken voorkomen. Nu heb ik geen katten in de tuin (zoals @fre3ke meen ik), maar wel veel huismussen en die kunnen ze ook dragen en verspreiden. Vorige week viel er een op mijn arm toen ik bij de lelies bezig was. Sinds gisteren is mijn linkeroor doof. Eerst geprobeerd te spoelen, druppelen met olie, geprobeerd schoon te spoelen onder de douche. Nu is inmiddels mijn hele oor rood, terwijl ik niet echt pijn heb. Wel heb ik vandaag de assistente h.a. gebeld, morgen kan ik komen voor uitspuiten. Ik vrees dat er een teek in mijn oor gekropen is en me daar gebeten heeft. Ik kijk al in de spiegel of er al rode kringen zijn. Morgen zien we weer verder. 1 augustus 20232 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 1 augustus 20232 j Ow neeeee! Wat erg! Heel veel sterkte. Ik hoop dat het snel op te lossen valt. En wat balen dat je gewoon nog een dag moet wachten.
Geplaatst: 1 augustus 20232 j O nee, wat een ramp zou dat zijn. Ik heb ook nog eens het slechte nieuws dat je vleesallergie kunt krijgen door een tekenbeet. Komt door een bepaald molecuul dat de teek opneemt als hij bijvoorbeeld een rund heeft gebeten. Dit kan bij de mens in de bloedbaan komen en je afweermechanisme permanent ontregelen. Alpha-Gal syndroom heet her. https://www.cdc.gov/ticks/alpha-gal/ Dus ik duim dat je oor geen teek bevat @HuubvG
Geplaatst: 1 augustus 20232 j Oei, dat wordt een onrustig nachtje komende nacht, de Nachtrust1 slaappilletjes van de Kruitvat liggen al klaar... Nu las ik het stukje uit jouw link @fre3ke en als ik het goed begrijp kan ik door het eten van bijvoorbeeld rood vlees het syndroom oplopen, maar ook door een tekenbeet. Niet alle teken brengen de ziekte over, en ook de kans op een onschuldige beet is nog aanwezig. Maar toch bedankt. En misschien zit er helemaal geen teek, is het gewoon een prop oorsmeer op mijn trommelvlies. Morgen zullen we het weten. 👂
Geplaatst: 2 augustus 20232 j @HuubvG goed nieuws gehad? Hoop het in ieder geval wel.Iets van 20 jaar geleden was ik op vakantie in Thailand, alleen. Sliep toen in het huis van mijn ouders. Maar vlak voor ik wilde gaan slapen, werd er op mijn deur geklopt. Oom woonde tegenover ons, en zijn jongste dochtertje (toen een jaar of 2 schat ik) had een kevertje (?) in haar oor die er niet uit wilde. Huilen natuurlijk. Dus heb hen toen in mijn nachtkleding naar het ziekenhuis gebracht (daar doen ze niet aan de huisarts). Gelukkig was het wel redelijk snel opgelost. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 augustus 20232 j @acpronk, wat goed dat jij in dat geval een helpende hand kon bieden, en hoe. De buurtjes zullen je dankbaar zijn geweest. Hier liep alles met een sisser af. Heb ik afgelopen nacht wel gedroomd van dubbele kevers, pratende teken (ik kon ze alleen niet horen...) en net toen ik bijna dood geprikt was, werd ik wakker. Gelukkig kon ik anderhalf uur eerder terecht bij de assistente, die mijn oor uitspoot en het bakje liet zien met allemaal drab. En ik kon weer alles in stereo horen. Andere oor ook maar gedaan, daar kwam weinig uit. Nog nooit eerder zoiets gehad. Mijn angsten waren: mogelijk een teek, óf een verstopte speekselklier, die vlak onder het oor zit, die zet regelmatig op waardoor ik met een dikke bult bij mijn oor rondloop. Ik was bang dat die uitgebroken was en het vocht in het slakkenhuis gelopen was. Of een of ander kwaadaardig gezwel. Wat ik al niet in mijn hoofd weet te halen. Groot is de opluchting dus! 2 augustus 20232 j aangepast door HuubvG
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.