Geplaatst: 2 augustus 20232 j @HuubvG Gelukkig dat het meeviel en het probleem is opgelost. 😀 Apen en beren op de weg is normaal 's nachts als je niet kunt slapen en je ergens mee zit. Het zal toch niet.... en hoe moet dat dan met.....en ik moet dan nog....enz. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 augustus 20232 j Wij van de geboortejaren 50/60 zijn toch ook wel een beetje opgegroeid met de angst voor beestjes in je oren..pas later leerde ik dat een oorworm zelden in een oor kruipt. In Frankrijk heten ze pince oreille, oorknijpers. Ook leerde ik als kind dat vleermuizen in je haar gaan zitten en dat die er dan niet meer uit kunnen..en dat als je een citrus pit opat dat er dan een citroenboom uit je gat zou groeien. Gelukkig was het gewoon een prop van eigen makelij Huub! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 augustus 20232 j Haha Appelvrouw, de oorwurm. Als kind zat ik eens in de tuin in het grasveldje, en opeens zat daar een oorwurm op mijn arm. Ik was niet bang, wilde laten zien dat ik van alle medeschepseltjes hield (heb uw naasten lief) en wilde het beestje aaien. Zodra ik hem aanraakte, kneep hij in mijn arm en ik schrok me rot, het deed geen pijn. Toen kwam het verhaal van de man die een oorwurm in zijn oor had gekregen, die was helemaal doorgekropen tot in de hersenen, en dat zou geen van beiden overleefd hebben. Het verhaal van de pit weet ik ook nog wel, en als je koffie dronk kreeg je rode haren. Als je loog, gebeurde er ook iets waardoor iedereen kon zien dát je loog. Weet niet meer wat dat was, ik loog nooit...
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Een beetje verlegen En het gaat hier nu keihard met de buxus. Een tijdje terug zaten er nog veel vogeltjes in te trekken dus ik hoopte dat het goed zou komen. Maar nee. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 augustus 20232 j Wat een knapperd weer he. Uiteraard wordt ie als ie later groot is zo'n bruinig nachtvlindertje. edit: witvlakvlinder 15 augustus 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 22 augustus 20232 j Auteur Hoornaar hout aan het grazen van een oud fietskarretje. 22 augustus 20232 j aangepast door Erny
Geplaatst: 23 augustus 20232 j Deze mooiert zit op de laatste wortelplant, die weer tegen een paprika aanhangt.
Geplaatst: 24 augustus 20232 j Mevrouw Plakker (lymantria dispar) legt haar eieren op een paal. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 24 augustus 20232 j En als je dan de konijnen van hooi wil voorzien voor de nacht, zit er een gast boven hun nachthok ( waar het hooi ligt, niet zo handig) Wespenspin! Ik ben nu helemaal hyper 😃 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 augustus 20232 j Vermoedelijk een urntjeswesp. Het nestje zit op een baksteen aan de oostkant van ons huis. Mooi he?
Geplaatst: 25 augustus 20232 j Prachtig zeg! Weer wat geleerd daar gaan we meer over lezen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 augustus 20232 j @Erny..mooi maar hou ze liever weg ivm allergie [emoji6]Europese hoornaars steken zelden tot nooit. Maar ik snap je angst. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 28 augustus 20232 j tja, ze vallen aan zoals alle wespen als per ongeluk hun nest bedreigd wordt, het is altijd opletten als je allergisch bent. Dit weekend is nog iemand gereanimeerd in België na aanval door door de Europese hoornaar https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/28/hoornaars-wat-als-je-gestoken-wordt/
Geplaatst: 30 augustus 20232 j Joep heeft wat groene drek uit de vijver geschept en daar kwamen wat van deze jongens (libellenlarven) bij mee. Ze zijn voorzichtig weer terug gezet! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 augustus 20232 j Een paar m2 agastache foeniculum volstaan om een bijen- en vlinderplek te maken. Ja, het zijn wel koolwitjes. En ja, ik weet waar de rupsen vandaan komen, namelijk uit mijn broccoli. Maar al dat gefladder maakt veel goed.
Geplaatst: 31 augustus 20232 j @Lia56Dank je! Zo als op de foto is het echt, er hangt steeds een wolk witte vlinders. En een enkele Atalanta en Kolibrievlinder. Soms zijn er 'vechtpartijen'. En soms komt een Hoornaar voorbij en dan gaat iedere vlinder uit zijn weg. Het is heel bijzonder.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.