Geplaatst: 18 april 201312 j Sneu van de kas! De mijne heb ik nog net kunnen redden door een stuk schutting vast te zetten - op een halve meter van de kas - met extra schroeven en een stuk hout, anders was het glas snijden geblazen geweest.
Geplaatst: 18 april 201312 j Ja niet echt leuk uit je werk komen en nog even langs de tuin gaan.Er zijn flink wat ramen gesneuveld waardoor de andere ramen er nu zo uitgeblazen kunnen worden dus ik hoop maar dat er nog wat blijft zitten.Anders heb ik een hoop troep op te ruimen van t weekend (en een hoop tomatenplanten over)
Geplaatst: 18 april 201312 j ooooow jee. Ja de wind heeft best huisgehouden overal , ook op ons complex. Uiterst vervelend Ezelttjuh. Hoop dat je de moed erdoor niet verliest....
Geplaatst: 18 april 201312 j Ik kan me er bij aan sluiten storm . Ik kon vandaag PFffff mijn tunnesl bij de buurman halen. Ik was de halve wijk al rond gelopen toen mijn buurman naar me toe liep. Wat was ik blij dat ik ze weer heb.Gelijk vast gezet aan het hek en wat ankers erbij gedaan. De bietjes hebben er wel ondergeleden en mijn peulen ook. Dat is dan maar pech hebben. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 18 april 201312 j Hier heeft mijn balkon-tomatenkas zich heel kranig gehouden met windkracht 7.Het enige wat kapot is, is een hoekverbinding bij het dak.Ik heb gelijk een mail naar de leverancier gestuurd.Met de vraag of ik een set verbindingen kan bijbestellen. Op de tuin schijnt het zeil van het paviljoen ook weer losgewaait te zijn.Morgen maar weer de schade opgaan nemen en proberen te herstellen. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 20 april 201312 j Ik heb gelijk een mail naar de leverancier gestuurd.Met de vraag of ik een set verbindingen kan bijbestellen. En wat scherts mijn verbazing.Ik kreeg een mailtje terug met een onderdelenlijst waar ik kon invullen wat er beschadigd was.Dat zullen ze dan GRATIS toesturen binnen 5 werkdagen !!!Wat een service van KOOPGOEDKOOP !!!!http://www.koopgoedkoop.nl Nu was het kasdoek al beschadigd toen ik de kas geleverd kreeg.Maar dat heb ik toen niet gemeld.Maar op de onderdelenlijst heb ik gelijk ook het kasdoek ingevuld.Als ook de 6 verbindingen van het dak.En nu maar kijken of ze alles gaan leveren. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 21 april 201312 j Kwam op tuin, bij mij alles ok... bij buurman Fred niet helemaal... toch nog steeds net niet op tijd die zijkant gerepareerd... de wind komt bijna nooit van die kant, nu wel en het hele dak is omgeflapt... Cabrio En dakje weer teruggeklapt... tot de volgende windvlaag...
Geplaatst: 21 april 201312 j Volgens mij hoort deze post toch écht thuis bij het topic : ' moestuin en humor '
Geplaatst: 21 april 201312 j Ik heb bij mij gelukkig alles kunnen repareren.Paar nieuwe glasklemmetjes en ruiten erin. Was wel 4,25 kwijt dat was nog eens fijn
Geplaatst: 21 april 201312 j hm hier iets meer schade, 7,5 hectare zilveruien en 5 hectare parijse wortelen weg gewaaid
Geplaatst: 21 april 201312 j Kwam op tuin, bij mij alles ok... bij buurman Fred niet helemaal... toch nog steeds net niet op tijd die zijkant gerepareerd... de wind komt bijna nooit van die kant, nu wel en het hele dak is omgeflapt... Hij heeft gewoon een dakraam voor als het te warm is, soort cabrio onder de kasjes > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 juli 201312 j De lichte storm van gisteren heeft mijn aardbeien zaailing los gewaaid, maar hij heeft het gered. Nu is er code oranje... Ik wil de zaailing graag beschermen, wat is aan te raden? Eveneens heb ik stokrozen en appelboompje, die mogelijk bedreigd worden door de storm. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Ik wil de zaailing graag beschermenAls ie nog erg klein is: tijdens storm een emmer erover, of beter nog een weckglas. De rest: stokken en stormlijntjes. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Heb er een stenen bloempot overheen gelegd en hij schijnt het gered te hebben. Stokrozen en appelboom niet beschermt en er is maar 1 stokroos omgewaaid en dit was een kleintje (niet ontworteld) De grote staat nog bijna recht. Thanks Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Onze treurwilg heeft de storm niet overleefd.spijtig want we hadden er veel schaduw van.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Zonde! Hopelijk is hij nog goed terug te snoeien tot een mooie stam? Hier in de buurt stond er ooit een die ook een storm niet overleefde. Is terug gesnoeid tot op de stam en is daarna weer goed gaan uitlopen. Wellicht kan je dat proberen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 juli 201312 j 'n wilg loopt altijd weer uit!een van de sterkste bomen qua opnieuw uitlopen na tegenslag of snoei! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 28 juli 201312 j Hier is een dode boom omgegaan, waar een enorme hopplant tegenop groeide. Een stuk van de pergola (met grote druivenplanten) is geknakt, en mijn tunnelkas is dan weer totaal ongeschonden. Net als de bonenstokken met wedstrijdbonen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 juli 201312 j we gaan eerst alles wat loshangt eraf halen en dan eens zien wat er nog staat.We waren al van plan van hem terug te snoeien op een mooi punt en terug uit te laten lopen.Maar dat is weer een werk van dagen eer dat hier is opgeruimd.
Geplaatst: 27 oktober 201312 j En de storm haalt waarschijnlijk mijn in aanbouw zijnde kippenhok naar beneden...
Geplaatst: 27 oktober 201312 j kun je die niet in een windvrije hoek zetten Huub ? ? Ik twijfel of ik het kippenhok morgenochtend dicht laat
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.