Geplaatst: 28 oktober 201312 j Net even met dochter gebeld hoe het daar is: woont aan de zuidwestkant van 't dorp. Elke herfst is het raak met de schutting, maar... houten schutting zit aan stenen muur vast... STENEN MUUR IS OMGEWAAID! Weer eens wat anders. Ik heb net de houten schutting van de zomer gerenoveerd, nu is de woningbouw aan de beurt. Hij stond al jaren te wiebelen, nog gevaarlijk ook. En bij mij steekt ook een aardig briesje op inmiddels. Maar niks loos, op de eerste en enige bloem van de brugmansia na, sinds de rigoureuze snoeibeurt in juli, die eraf gewaaid is. daar staat 'ie En bijna alle zijtakken zijn van de aardpeer af gewaaid, maar dat bomt niet. Ben benieuwd hoeveel aardperen er nog overeind staan in het land... Deze zit lekker vast aan die muur.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Hier in Utrecht ook de hele dag al sirenes, schutting met glazen ramen van de buurvrouw begaf het ook met een enorme klap!Gelukkig waren de kleintjes binnen! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Hier in de straat zijn ze bezig met het aanleggen van een nieuwe riolering.Is er eentje aan het werk recht onder een van de 75-jarige eiken, waarvan bij vrijwel iedere storm wel een tak af waait (die takken hebben het formaat ven een complete boom!). Hij zal dat wel niet weten. Geef mijn portie maar aan fikkie.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Div gevelpannen en dakpannen eraf.5 jaar geleden ook zo'n storm toen de pannen om en om vast geschroeft. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j daar staat 'ie. In een prachtige vaas! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 oktober 201312 j @thea Bah, het dak repareren, weer zo'n snertklus. Ja een mooie perenboom om zagen,deze is schuin gewaait dus de wortelen los in de grond.Deze peer was zeer lekker handpeer.Deze boom zat vol blad,gelukkig waren onze wilgen/popelieren meer dan 100 jaar oud blad loos,want anders...........oude kleren aan en naar buiten,klussen. 15 km van ons af Lauwersoog WIND stoten van 152 km per uur 28 oktober 201312 j aangepast door Gast Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j @Thea, je kan ook met een lier de boom weer recht proberen te zetten. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j daar staat 'ie. In een prachtige vaas! En jij herkent die vaas... voor de verandering zit er nu gewoon water in.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Ook zoiets: De gemeentewerkers zijn vandaag bezig met... jawel, bladblazers jeeeezzzz, wat doen ze daar dan in vredesnaam mee?
Geplaatst: 28 oktober 201312 j ... niet wat mijn buurman vandaag weer deed: bladstofzuigen. Ik dacht nog, vandaag zal 'ie het wel uit zijn hoofd laten, maar nee.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j jeeeezzzz, wat doen ze daar dan in vredesnaam mee? Proberen de geluiden van de storm te overstemmen?
Geplaatst: 28 oktober 201312 j ze probeerden wellicht de storm terug te blazen naar waar ie vandaan kwam?
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Dat het gemeentebestuur etc niet spoort, dat geloof ik direct. Maar wat moeten de mensen die het moeten uitvoeren toch niet bij zichzelf denken Kreeg een beetje laurel en hardy herinneringen.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j @Thea, je kan ook met een lier de boom weer recht proberen te zetten. Helaas @ Stan,kan de winter werder prins niet gered worden. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Werkbesteding... bezigheidstherapie... "nuttige" dagbesteding...??? Hier komen ze ook door de straat, de bladblaasventjes... Bij weer en wind en regen en storm...Geheel zinloos... Blazen het naar links... en daarna weer terug naar rechts... Heb mij daar ook al meerdere keren zwaar over staan verbazen... Maar dat die gastjes er ook met dit weer op uit worden gestuurd is natuurlijk helemáál van de gekke... Jammer van de boom Thea...
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Bij mij lopen ze ook regelmatig door de straat. Komt er wel een opzuig-ding-auto-apparaat achter aan. Volgens mij doen ze dat regelmatig, omdat als je al dat blad wat langer zou laten liggen een aantal mede-straat gebruikers ( ouderen, invaliden, maar ook wat minder stabiele jongere mensen ) regelmatig op hun snuffert zouden gaan. Regen en afgevallen blad, kan flink glad zijn ! Ik snap dat eigenlijk niet, dat er geklaagd moet worden over gemeente-werkers die ook maar gewoon doen wat hun opgedragen wordt door ambtenaren van de gemeente die tig-klacht-brieven krijgen van klagers over te gladde stoepen. Ik dien bij deze hiertegen een klacht in tegen het onderwaarderen van de gemeentewerker. edit : Dit is helemaal niet het klaagtopic !! excusé ( het waaide wel hard he ? vandaag )
Geplaatst: 28 oktober 201312 j @theaJe kunt een aantal takken als enthout bewaren, en dan in de lente enten op een andere boom.info
Geplaatst: 28 oktober 201312 j @Malouis dank voor de tip we gaan dat proberen.Op een peren boom en een meidoorn die we nog wel hebben. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 oktober 201312 j Bij mij lopen ze ook regelmatig door de straat. Komt er wel een opzuig-ding-auto-apparaat achter aan. Volgens mij doen ze dat regelmatig, omdat als je al dat blad wat langer zou laten liggen een aantal mede-straat gebruikers ( ouderen, invaliden, maar ook wat minder stabiele jongere mensen ) regelmatig op hun snuffert zouden gaan. Regen en afgevallen blad, kan flink glad zijn ! Ik snap dat eigenlijk niet, dat er geklaagd moet worden over gemeente-werkers die ook maar gewoon doen wat hun opgedragen wordt door ambtenaren van de gemeente die tig-klacht-brieven krijgen van klagers over te gladde stoepen. Ik dien bij deze hiertegen een klacht in tegen het onderwaarderen van de gemeentewerker. edit : Dit is helemaal niet het klaagtopic !! excusé ( het waaide wel hard he ? vandaag ) nou, die gemeentewerkers kunnen wellicht niks aan het beleid doen, maar die 'that aint my job dude!'-houding van ze, daar kunnen ze wel wat aan doen. Het is echt oogkleppen op en doen wat je verteld wordt, meer niet. Graskantjes maaien? Sure. Fietsen, planten en pompoenen aan de kant zetten? Hell no, that ain't my job dude!. En bedankt he. Laatst waren ze de bomen in de straat aan het snoeien, maar stipt 4 uur (ja want ambtenaren he) zijn ze ineens met de noorderzon vertrokken, de straat vol dikke bergen snoeihout. En ja, die bladblaasmannetjes, drie keer raden waar die hun bladeren heenblazen... naar de plek waar ze het best blijven liggen. Zo staan onze fietsen dus regelmatig in een bladerduin. Nadat ze door de grasmaaimeneer volledig onder het maaisel gespoten werden. Goed gecamoufleerd zijn ze dan wel weer, voor diefstal hoef je niet meer bang te zijn als zij aan het werk zijn geweest.
Geplaatst: 30 oktober 201312 j Mijn mini appelboompje heeft het overleefd gelukkig. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 4 december 201312 j Als de weers voorspelling voor morgen uit gaan komen, mogen we alles wel goed vast gaan zetten.
Geplaatst: 4 december 201312 j Ja vorige storm net door gekomen met windkracht 150 km per uur.En nnu 130 km per uur??Nou Noubrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 4 december 201312 j Maar nu met hoog water, dat word met zandzakken voor de deur zitten, kan de honden dus niet uitlaten bij de dijk want dat staat morgen helemaal onderwater
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.