Juna Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Ik heb een rare vraag Ik maak sieraden van hout, en het leek me erg leuk om voor een nieuw project hout van fruitbomen te gebruiken. Een hanger van appelhout, kersenhout etc.. is gewoon iets heel aparts vind ik ^_^.Nu heb ik niet erg veel fruitbomen (geen) en wil dus vragen 'wie heeft er veel fruitbomen?' en, 'wie wil me wanneer er gesnoeid word een paar kleine stukjes opsturen?' Het gaat om kleine verse stukken tak van 6 tot 10 cm lang, en 1 tot 3 cm dik. Leuk is het als er kleurvariaties binnenin de tak voorkomen. Ik betaal natuurlijk de verzendkosten als dit alles echt gebeurd. Kleine stukjes ceder tak zoek ik ook trouwens, maar dat is vast lastig om aan te komen niet teveel want ik wil geen bomen slachtpartij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 (edited) foto please van wat je al hebt gemaakt of link naar waar je gezien hebt, nieuwschierige aanval Edited January 29, 2011 by Guest Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Ik ben ook benieuwd! En hoe werkt het? Hoe zorg je dat het keihard wordt? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 (edited) Haha, ok, hier komen ze! Ik heb wel een link trouwens, maar het is een online winkeltje, dus die zal ik maar niet plaatsen.Deze zijn wel allemaal met gewoon gekocht hout gemaakt, hoe ik het verse hout goed moet krijgen voor het bewerken moet ik nog uitgebreid googlen ik weet niet wat ik zonder google zou moeten doen want ik heb nog geen flauw idee. Wat ik met het verse hout wil doen is trouwens wel iets heel anders. Daarvan wil ik gewoon mooie stukjes heel mooi glad schuren, rondingen geven etc, zodat een mooie organische vorm krijgt. Ik wil proberen dan stukjes met een mooie kleurentekening te kiezen. En uiteindelijk bescherm ik het met lijnzaadolie, wat de kleuren mooi naar voren brengt zonder een onnatuurlijk ogend glans-laagje te geven.Het lijkt me heel leuk om gewoon hetgeen dat mooi is aan hout, te laten zien. Edited January 29, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Wauw wat gaaf! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Dank je ^_^Naast overdreven enthousiast zijn over moestuintjes, kan ik ook heel blij worden van dingen maken, wat ik dan ook al een tijdje zo nu en dan plotseling doe. Ik schilderde vroeger ook, maar nu niet meer zoveel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 wel mooi beetje groot, volgens mij is dat zwarte gewoon verbrand hout, lijkt mij met echte takken wel een moeilijk na te maken.trouwens je mag hier dacht ik gewoon linken hoor naar online winkels. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Ik ga met de echte takken iets anders maken zie tekstje onder de foto`s. Wat ongetwijfeld 'ook' even zoeken en experimenteren is. Maar daar hou ik van, dus dat is geen probleem.En de libelles zijn inderdaad gebrand, dat klopt.Ik vind ze zelf, als ik eerlijk ben ook ietsje groot, behalve het gele vlindertje. Op het moment krijg ik het nog niet voor elkaar ze kleiner te maken en toch sterk. Ze bestaan allemaal uit 6 losse stukjes hout namelijk, die echt goed stevig aan elkaar vast moeten zitten om het wat voor te laten stellen. Bij kleinere maten, zijn meestal ze automatisch wat minder sterk. Dus dat is nog een uitdaging voor me, daar moet ik nog een oplossing hiervoor verzinnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Leuk!Vooral die libelle (ik had vroeger een libelle-fobie).Maar je mag je link naar je winkeltje hier plaatsen! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Ghaha ok dan ik zal hem plaatsen, dan is meteen m`n nickname niet meer nodig http://www.etsy.com/shop/EerinVink Als je trouwens naar de home page van deze website gaat (niet van mij) dan vind je nog duizenden andere mensen die dingen met de hand maken. Erg leuk om rond te kijken als je daar van houd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Je herfst boom vindt ik prachtig, en ook je familieboompjes in zwart/wit echt mooi, knap dat je dat zo goed kan. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Wow meissie wat ben je goed!en dat meen ik serieus!ik heb de opleiding docente tekenen gedaan, een aantal exposities gehad, hier en daar leuk gefrobelt, en best wel goed aan de weg getimmerd, maar zo goed als jij ben ik nooit geweest!indrukwekkend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Hi Juna, mooie vlinders.Leuk dat je ook creatief met hout bent.Ik heb een foto toegevoegd van wat recente werkstukjes.Als je rechtsboven goed kijkt zie je dat sommige figuren (in dit geval twee afbeeldingen van ET) al door de natuur gemaakt worden.Ik sta in de winter achter mijn houtdraaibank en probeer zoveel mogelijk hout van de kachel te redden. Veel acacia,essen,beuken etc.Aan fruitbomenhout (droog) is inderdaad tegenwoordig moeilijk te komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 dat jullie dat kunnen zeg! fantastisch! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Heb je een close-up van ET Jos? Hij lijkt wat stoned Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Wat een leuk topic! Ik gebruik ook wel eens snoeihout om te knutselen. Omdat het bij mij redelijk dunne takken appelhout betreft, kom ik niet verder dan knopen en versieringen aan kledingstukken. Dat verbrande effect breng ik voor het aflakken aan met een soort soldeerboutje (25 watt, Weller). Ik laat het hout minstens een jaar langzaam drogen voor ik er mee ga knutselen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Kamilla, hout moet afhankelijk van de dikte inderdaad minimaal 1 jaar drogen. Als het gerooid is in het najaar en de sapstroom nog niet op gang is gekomen wellicht wat minder. Als de objecten die je maakt dunner zijn dan 0,5 cm is de kans op scheuren ook gering. Ik kan me ook vaak niet bedwingen om een mooi stuk echt te laten uitdrogen.Jorieke, ik heb een van de twee ET's tussen de paddestoelen gezet dan weet je waarom hij stoned is.En Juna ik heb inmiddels je site bekeken en ik ben jaloers op je artistieke tekeningen super. Van hout kan ik bijna alles maken maar mijn tekenleraar gaf mij vroeger al niet veel kans. Dus ik raak in verukking als ik zie wat jij daar tentoonstelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorien Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Hee Eerin, wat geweldig die dingen die je maakt.Ik snap de maak-drang, die heb ik ook.. Moet ook wel als je aan de kunstacademie studeert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorien Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Ik zit trouwens ook op etsy.. ik wil ook in de toekomst een winkeltje openen ik heb een hanger van je bij mijn favorieten gezet.. ik vind m echt heel mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerwin Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 jos, Ik vind je houten sculpturen echt heel mooi. Zou willen dat ik zo artistiek was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Gerwin,ik heb meer dan 30 jaar met pen en computer gewerkt, maar dat is natuurlijk niet direct de manier om je creativiteit in kwijt te raken.Ik heb altijd graag met hout gewerkt. Sinds ik in een soort gedwongen vut zit heb ik mijn oude hobbij op de houtdraaibank weer opgepakt.Meestal stukken uit het kachelhout, gewoon genieten als je van zoiets ordinairs nog een mooi stukje met karakter kunt maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Wat een schitterende dingen hebben jullie gemaakt Waarschijnlijk zijn het tuinieren en andere handvaardige hobby's erg nauw met elkaar verbonden. Doordat ik geen dikke stukken hout voorradig heb, beperk ik me tot het verwerken van gesnoeide takjes. Hieronder zien jullie een hals van een trui waar appelhouten klosjes in verwerkt zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Juna je vraagt fruitbomenhout maar heb je acacia wel eens geprobeerd, vanwege de vaak mooie lijnen in het hout lijkt me dit uitermate geschikt voor sieraden. Ik werk veel met acacia, ik ben niet zo'n fotograaf maar heb geprobeerd het een beetje weer te geven. In de armband zit een dieptewerking, ziet er een beetje uit als bij berk, je kunt er "in" kijken net als tijger of valkenoog agaat. Het bakje is gedraaid met mooi wit spinthout.Het fluitje op de achtergrond is acacia kernhout dat na twee dagen in sterke amoniak kleurt van bruin/geel naar donkergroen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 Wow, er is heel wat gebeurd in het topic en het is helemaal langs me heen gegaan! Jos super gaaf wat je maakt zeg, zo ver kom ik echt absoluut niet met hout. Ik ben echt een beginner hierin.Acacia hout ziet er mooi uit, mooie kleurovergangen ^_^ Dorien, wat leuk! Als je je winkeltje hebt moet je het maar even zeggen, dan kunnen we elkaar promoten ^_^ Welke naam heb je op etsy op het moment? (dan kan ik zien welke je mooi vind ^_^ haha, nieuwschierig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts