Malawi Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Nou ga proberen mijn foto's te uploaden! (internet is traag, maar doe mijn best!
Eva Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 ach kijk! het is je gelukt! je woont daar in een oerwoud!geweldig om jouw tuintje te mogen aanschouwen! wat voor vruchten zijn dat? papaya en mango?
Malawi Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Ja d'r is een mango en een papaya, en een avacado!
Eva Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 en dat groeit 'gewoon' in haar achtertuintje....!ik vind het echt geweldig!
Malawi Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Oohhh we hebben ook nog perzik, maar die is niet zo! Hihih oerwoud! ahahahaha ik woon naast een van de drukste wegen in Blantyre, Malawi, als je dat een oerwoud vind dan weet ik niet wat je van het echte oerwoud vind! hihihihih
Juna Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Geweldig! Het doet me denken aan een reis die ik gemaakt heb, waar ik heen ging daar stonden grote avocado velden ^_^. Het zijn mooie bomen vind ik. Hoe oud is de boom op de foto?Ik heb toen ik terug kwam van de reis nog tegen beter weten in een avocado pit gezaaid hij kwam uit maar daar stopte het dan ook.
Malawi Geplaatst: 31 januari 2011 Auteur Geplaatst: 31 januari 2011 Ja mooi he! Deze boom stond er voordat ik er kwam wonen hoor, zo'n 15 jaar denken we, ook de Mango stond er al. De papaya hebben wij wel "gezaaid" (gewoon pitten overal neergegooid ) Hahahah ja mijn pa heeft er ook een zaadje meegenomen; hihih hetzelfde verhaal als dat van jou helaas!
bonnie f Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Wat een leuke foto's!Jammer dat er geen foto van je huis bij is. Mag ik vragen waarom je in Malawi woont? (ik heb even opgezocht waar het ligt)(als je het wilt vertellen, is natuurlijk heel erg ot) Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Dennis29 Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Leuk dat er iemand is uit Malawi op dit forum!
Eva Geplaatst: 31 januari 2011 Geplaatst: 31 januari 2011 Oohhh we hebben ook nog perzik, maar die is niet zo! Hihih oerwoud! ahahahaha ik woon naast een van de drukste wegen in Blantyre, Malawi, als je dat een oerwoud vind dan weet ik niet wat je van het echte oerwoud vind! hihihihih Ach lieve schat! ik heb nog nooit een echt oerwoud gezien!je foto's geven me een beetje die indruk...en die weg..tja, die hoor ik niet he? dom natuurlijk, maar als iemand Afrika tegen me zegt zie ik altijd savannes en woestijnen voor me je perzik doet het niet zo goed bedoel je? hmm...fotoos! hoelang duurt het voordat je zo'n boom uit zo'n papayapitje krijgt?
Malawi Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Hahahahah das waar veel mensen denken bij Afrika aan een dorre boel, met weinig beschutting, dat is deels waar, maar afrika is heel groot, dus de natuurprogrammas geven niet altijd een goed beeld, je ziet meestal de serengetti etc! Tja dan begrijp ik het wel, mijn familie had dat ook toen ze hier voor het eerst kwamen! Uhhh mijn perzik doet het idd niet zo; de boom is opzich wel okay, maar de vruchtjes zijn vaak zuur en groen en worden niet mooi rijp, maar gaan dan meteen rotten! Heel jammer (misschien het soort?) Ik zal een foto toevoegen, maar zitten nu geen vruchten aan; Aug tot Nov is perzik seizoen! Bij ons duurde het zo'n 3 jaar, en dan krijg je wel kleine vruchtjes gaat dus vrij snel! Ik zal eens kijken of ik daarvan nog een leuk fototje kan toevoegen! Hier staat een papaya (niet die van de vruchtjes die hierboven staat) In de rechterhoek! Ik zal nog eens een betere toevoegen komende dagen!
Malawi Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 Wat een leuke foto's!Jammer dat er geen foto van je huis bij is. Mag ik vragen waarom je in Malawi woont? (ik heb even opgezocht waar het ligt)(als je het wilt vertellen, is natuurlijk heel erg ot) Ik zal er ook een foto van ons huis bij zetten (huurhuis/ appartement hoor ) Ik ben hier naartoe gegaan om als verpleegkundige te werken, een leuke man ontmoet en blijven hangen. In 2008 is daar ook nog een mooie dochter bijgekomen!
Eva Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 zo zie je maar hoe het leven kan lopen he mis je nederland ook? (het is hier koud hoor ) wat jammer van je perzik zeg! het is wel een knoeperd van een boom dus je zou wel verwachten dat hij goed vruchten kan dragen..helaas weet ik niet genoeg van het klimaat en ook niets nuttigs over perzikbomen om je advies te kunnen geven...maar de foto's waren weer leuk!
Malawi Geplaatst: 1 februari 2011 Auteur Geplaatst: 1 februari 2011 @ EVA; IDD, als je dat voor mijn reis tegen me had gezegd had ik je voor gek verklaard, maar nu is het toch thuis! Ooohh en over die Perzik, tja helaas weet het dus ook echt niet, maar goed, we doen het altijd in een fruitsalade, met mix fruit, dus dan proef je niet zo dat ze zo zuur zijn, mijn kleine vind ze wel lekker, maar voor iemand die van die lekkere sappige perzik gewend is is het niets hoor!
Ellen Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Leuk om jouw tuin seizoen te volgen, heel anders dan hier bij ons. Ellenhttp://volkstuin-ellen.blogspot.com/
jos Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik denk dat je bij Frank moet zijn voor de goede interpretatie omtrent je perzik.Ik heb zelf vroeger ook vaak pitten in de grond gestopt en perzikboompjes gekweekt. Had echter hetzelfde probleem, klein zuur en onooglijke vruchten die moeizaam rijpen.Uiteindelijk heb ik het opgegeven. Wilde of gezaaide perzikken zijn het dus niet.Waarschijnlijk moet je gewoon een keer een (ge-ente)struik kopen.Aan het klimaat zal het bij jullie niet liggen.Ik heb enkele jaren geleden in het tuinbouwgebied tussen Schwarzwald en de Rijn zulke grote/lekkere perzikken gezien, gewoon fantastisch.Het zal dus gewoon aan de soort in relatie tot het klimaat liggen.
hansm Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Ik denk ook ongeente boom. Players only love you when they're playing.
Jorg Geplaatst: 1 februari 2011 Geplaatst: 1 februari 2011 Leuk om jouw tuin seizoen te volgen, heel anders dan hier bij ons.Ja erg leuk, lekker groen ook allemaal, terwijl wij hier naar kale bomen kijken
Malawi Geplaatst: 2 februari 2011 Auteur Geplaatst: 2 februari 2011 Ik heb het idee dat het een gewone pit is geweest, moet haast wel! Dan is het dat dus! Tja bedankt dan ben ik er dus uit! Zal eens kijken voor een geente variant, maar dat soort "luxe" producten is hier moeilijk verkrijgbaar!
Eva Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 het is zeker ook niet mogelijk om zoiets vanuit europa te versturen...
Malawi Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Geplaatst: 3 februari 2011 Post is geen probleem, maar een stek is niet toegestaan ivm ongedierte etc! Dus helaas niet mogelijk. Mijn moeder komt over een aantal weken, die gaat wel wat dingen voor me meenemen, onder andere boerenkool, heb het wel eens geprobeerd en is toen mislukt, wil het graag nog eens proberen. Iemand een idee of ik het voor elkaar krijg en hoe?
Eva Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 niet toegestaan....wat niet weet wat niet deert toch?
hansm Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Nouja zo'n regel is niet om te treiteren gemaakt, maar dat heeft een goede reden, gewoon zaad niks aan de hand en dat mag gewoon als het officieel verpakt en dicht zit. Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Ja, je zou maar degene zijn die verantwoordelijk is voor een of andere plaag die in dat boompje bleek te zitten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 dan maakt ze alsnog een serengetti van het land
Aanbevolen berichten