Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vers boerinneke


annedebois

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

 

ik ben het type...

's ochtends heel effe in pyamake naar serre om deurtjes open te zetten en blijven hangen tot het donker wordt en al enkele keren in de tussen tijd misselijk van de honger dat wel weer over gaat want ik heb het te druk te druk te druk met de legummekes. als ik niet regelmatig met mijn billetjes op de grond zou zitten kon ik regelrecht met pyamake terug het bed in...

 

heb dus sinds begin maart een serre van 4 op 9 van mijn man gekregen en dit is dus duidelijk mijn passie geworden

we hebben een tuin van 3500m2 en nooit iets in willen doen maar nu is het licht neder gedaald

 

ik wist van niets hoe ons voedsel groeit, de aardbeien zouden best aan een boom kunnen groeien, ik zou het niet weten, of de tomaten ondergronds

 

gisteren voor het eerst twee rijpe aardbeien geplukt en geprobeerd door drie te delen binnen mijn gezin

met argusogen werd er gekeken wie het grootste stuk kreeg

 

en twee dagen geleden buk ik me om twee sprieten gras te wieden (meer laat ik niet toe, het is smetteloos op mijn terrein) en sta ik oog in oog met de mooiste grootste bloemkool ever

 

en de grootste openbaring.... sla heeft... smaak???!!!

 

er werd gezegd dat men hier dol is op foto's... ik veronderstel van de moestuin die heb ik nog niet dus het zal er ééne van mezelf worden

 

tot later nieuwe vrienden

 

anne

 

 

 

0112221337601079.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervolg...

 

sta ik al een paar weken te klungelen met die gardenapomp want krijg geen water en dan weer wel

 

te lui om de handleiding te lezen natuurlijk, maar de eerste weken was het waterfestijn

 

vanmiddag nog een uur en half geprutst tot ik er achter kwam dat aan de sproeier een filter zat, ondertussen vol met ziljoenen zandkorrels effe spoelen en aanzetten... ja hoor wederom waterfestijn

 

het gekke is dat ik tijdens het moestuinen (heb er een werkwoord van gemaakt) engelengeduld heb

 

ik ben dan ZEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo en welkom op dit forum. Wat een weelde zo'n grote tuin en zo'n grote kas in die tuin

En de gebruiksaanwijzing lezen is soms best wel handig

Ben benieuwd naar je pyamake geworden

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...