Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

greetje uit de polder

greetje

Aanbevolen berichten

hallo mensen,

ik ben "greetje uit de polder",

ben gek op alles wat groeit en bloeit, schrijf gedichten, heb 4 grote kinderen en 3 kleinkinderen.

geboren als schipperskind (dus zonder moestuin!)maar opgevoed in deeltijd,

dat wil zeggen de lagere schooltijd doorgebracht bij de nonnetjes op een schippersinternaat in a'dam met eigen grote moestuin!

ik zie nog zuster maria met haar blauwgeruite schort over het bruine habijt in de tuin werken.

tijdens mijn huwelijk tot 3x toe een moestuin gehad en sinds een jaar of 4 scharrel ik wat rond op moestuin gebied in de achtertuin.

vanwege gezondheidsproblemen mag ik niet bukken dus ik heb een tafelhoge verrijdbare moestuin

verder zag ik hier al erg veel leuke tips!

Mijn stam, mijn boom

Zacht streelt de wind

mijn haar en jouw takken

mijn hand reikt naar jouw stam

hoofd en rug leunen tegen je aan

er wortelt een gevoel van...

thuis zijn.

Hoog boven mij

ruist het blader-dek

gedachten klimmen omhoog

de wind vangt zacht-briesend mijn vragen

en voert ze mee...

gefluisterde woorden van jouw takken

waaien in mijn richting

ik ontvang ze licht-dromend

in een samenwiegend gevoel

groetjes van greetje

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor alle welkomswoorden

ze verwoorden zovéél meer dan ik kan verwoorden!

wil nog even een toelichting geven bij mijn aanmelding:

wat gezondheid betreft ik heb copd, en nee ik ben niet zielig!

maar vond dat ik misschien met mijn bevindingen andere mensen die "beperkt" zijn op ideeën kan brengen of heeft iemand van jullie wel iemand in zijn familie of kennissenkring die tuinieren wel leuk vind, maar het niet echt meer kan, plus daarbij ben ik erg voor homeopathie en natuurgeneeskunde.......

ik heb al jaren erg baat bij:

de goudsbloem! verzamel al jaren zijn/haar zaad en heb dit laatst in een eigen gemaakt zakje ook aan de longsrts en longverpleegkundige gegeven!

ik gebruik het als thee, voetenbad tegen dikke enkels

dit jaar dus een bak vol gezaaid en heel grappig.......

jaren geleden als homeopatisch middel gekregen van mijn tandarts na het trekken van een kies!

ja........ maar voor mijn tandarts!

en dan te bedenken dat ik die man in de jaren 80 toen ik een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan op 6 dec. een winterwortel verpakt in krantenpapier met gedicht gaf.....en wat doet die beste man: een surinamer?....sloeg 2 dikke armen om me heen!!!! ik schrok toen te pletter!

dsc01968formaat-wijzigen41391338221748.JPG

wel eens goed gegekeken naar goudsbloemzaad......zitten tandjes op! kijk maar naar dat ene blaadje

@joyce: wat grappig mijn vader is geboren in sleen!

en wat de moestuin betreft...het blijft schipperen!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op het forum. Hier nog eentje uit dezelfde polder. Ik woon in Almere en ben ook erg geïnteresseerd in alles wat groeit en bloeit en ook in de werking van kruiden. In het goudsbloementopic las ik jouw bewondering voor Hildegard van Bingen. Inderdaad een zeer inspirerende vrouw op gebied van heelkunst met kruiden, stenen en muziek. Die film die je in Duitsland gezien hebt, is dat misschien "Vision"? Die is gewoon op DVD te koop. Ik heb hem en ik kan je toevetrouwen dat ik 'm verslijt... zo indrukwekkend!

Veel plezier hier!

Groetjes,

Kamilla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...