greetje Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 hallo mensen, ik ben "greetje uit de polder",ben gek op alles wat groeit en bloeit, schrijf gedichten, heb 4 grote kinderen en 3 kleinkinderen.geboren als schipperskind (dus zonder moestuin!)maar opgevoed in deeltijd,dat wil zeggen de lagere schooltijd doorgebracht bij de nonnetjes op een schippersinternaat in a'dam met eigen grote moestuin!ik zie nog zuster maria met haar blauwgeruite schort over het bruine habijt in de tuin werken.tijdens mijn huwelijk tot 3x toe een moestuin gehad en sinds een jaar of 4 scharrel ik wat rond op moestuin gebied in de achtertuin.vanwege gezondheidsproblemen mag ik niet bukken dus ik heb een tafelhoge verrijdbare moestuin verder zag ik hier al erg veel leuke tips! Mijn stam, mijn boom Zacht streelt de windmijn haar en jouw takkenmijn hand reikt naar jouw stamhoofd en rug leunen tegen je aaner wortelt een gevoel van... thuis zijn. Hoog boven mijruist het blader-dekgedachten klimmen omhoogde wind vangt zacht-briesend mijn vragen en voert ze mee... gefluisterde woorden van jouw takkenwaaien in mijn richtingik ontvang ze licht-dromendin een samenwiegend gevoel groetjes van greetje Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilma Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 welkom greetje, mooi gedicht, daar bezondig ik mij zelf ook wel eens aan. veel plezier met tuinieren en fijn dat je het op de voor jou goede hoogte kan doen. groetjes Wilma Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Welkom!! Leuk dat je toch kan moestuinieren op deze manier Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Joyce Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Welkom! Mijn vriend is een schipper! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 28 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 28 mei 2012 dank voor alle welkomswoordenze verwoorden zovéél meer dan ik kan verwoorden! wil nog even een toelichting geven bij mijn aanmelding:wat gezondheid betreft ik heb copd, en nee ik ben niet zielig!maar vond dat ik misschien met mijn bevindingen andere mensen die "beperkt" zijn op ideeën kan brengen of heeft iemand van jullie wel iemand in zijn familie of kennissenkring die tuinieren wel leuk vind, maar het niet echt meer kan, plus daarbij ben ik erg voor homeopathie en natuurgeneeskunde.......ik heb al jaren erg baat bij:de goudsbloem! verzamel al jaren zijn/haar zaad en heb dit laatst in een eigen gemaakt zakje ook aan de longsrts en longverpleegkundige gegeven!ik gebruik het als thee, voetenbad tegen dikke enkelsdit jaar dus een bak vol gezaaid en heel grappig....... jaren geleden als homeopatisch middel gekregen van mijn tandarts na het trekken van een kies!ja........ maar voor mijn tandarts! en dan te bedenken dat ik die man in de jaren 80 toen ik een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan op 6 dec. een winterwortel verpakt in krantenpapier met gedicht gaf.....en wat doet die beste man: een surinamer?....sloeg 2 dikke armen om me heen!!!! ik schrok toen te pletter! wel eens goed gegekeken naar goudsbloemzaad......zitten tandjes op! kijk maar naar dat ene blaadje @joyce: wat grappig mijn vader is geboren in sleen!en wat de moestuin betreft...het blijft schipperen! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Welkom!Enne...de goudsbloem? Daar kun je een hoop over vinden op dit forum! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kamilla Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 Welkom hier op het forum. Hier nog eentje uit dezelfde polder. Ik woon in Almere en ben ook erg geïnteresseerd in alles wat groeit en bloeit en ook in de werking van kruiden. In het goudsbloementopic las ik jouw bewondering voor Hildegard van Bingen. Inderdaad een zeer inspirerende vrouw op gebied van heelkunst met kruiden, stenen en muziek. Die film die je in Duitsland gezien hebt, is dat misschien "Vision"? Die is gewoon op DVD te koop. Ik heb hem en ik kan je toevetrouwen dat ik 'm verslijt... zo indrukwekkend! Veel plezier hier! Groetjes,Kamilla Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 28 mei 2012 Share Geplaatst: 28 mei 2012 welkom ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 29 mei 2012 Share Geplaatst: 29 mei 2012 Hallo en welkom op dit forum. Ik had volgens mij al gereageerd in je nieuwe moestuin blog. Leuk die info over goudsbloemen Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje Geplaatst: 29 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 29 mei 2012 als nieuweling is het wel zoeken op het forum waar wat staat, vond vandaag de goudsbloemzalf!nu nog op zoek naar de wijn! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesNique Geplaatst: 1 juni 2012 Share Geplaatst: 1 juni 2012 En natuurlijk ook hallo Greetje uit de polder Geweldig dat je ook schrijft en dicht, vast dat we daar ook zo nu en dan iets van mogen lezen Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.